שאלה

מצב
הנושא נעול.

chocolatelatte

New member
שאלה

שאלה
בהמשך מהתגובה שקיבלתי "איזה דוגמאות אפשר לתת לשאלה ראשונית בהקשר לאסטרטגיות למידה.(?) בדומה לשאלה הראשונית, איזה שאלת מחקר תבקש לחפש השערות לשאלת המחקר כיצד ליצור אסטרטגית למידה שאח"כ בעתיד יהיה ניתן לעשות מחקרים שיבדקו את השאלה האם אסטרטגיה זו (X) עוזרת לאנשים עם פגיעה Y לשפר Z (?) כלומר איזה שאלת מחקר תשאל כיצד יוצרים את האסטרטגיה החדשה שתיקרא בעתיד אסטרטגית X. בשאלות של מחקרים עתידיים) ?"
 

chocolatelatte

New member
כתבתי עכשיו

שאלה
בהמשך מהתגובה שקיבלתי "איזה דוגמאות אפשר לתת לשאלה ראשונית בהקשר לאסטרטגיות למידה.(?) בדומה לשאלה הראשונית, איזה שאלת מחקר תבקש לחפש השערות לשאלת המחקר כיצד ליצור אסטרטגית למידה שאח"כ בעתיד יהיה ניתן לעשות מחקרים שיבדקו את השאלה האם אסטרטגיה זו (X) עוזרת לאנשים עם פגיעה Y לשפר Z (?) כלומר איזה שאלת מחקר תשאל כיצד יוצרים את האסטרטגיה החדשה שתיקרא בעתיד אסטרטגית X. בשאלות של מחקרים עתידיים) ?"
כתבתי עכשיו
אני הבנתי מהשאלה של שער רקיע הרחמים, את מה שרציתי לשאול גם. כתבת שלמחקר צריך שאלת מחקר. כתבת גם שבאסטרטגיות, שאלת מחקר יכולה להיות "האם אסטרטגיה X עוזרת לאנשים עם פגיעה Y לשפר Z". לפני שיכולה להיוולד שאלת מחקר זו, הרי קודם מישהו המציא את האסטרטגיה הנבדקת. סתם נאמר שהמצאתי שיטה לקריאה יעילה. לפי השיטה, כל מילה ממשפט, תוצג בנפרד על כל המסך למשך 1/2 שניה [או בהבזק מהיר יותר של נאמר 1/9 שניה), בכל סימן פסיק תהיה הפסקה של פי 3 מהזמן שבו הובזקה כל מילה, בכל סימן נקודה תהיה הפסקה של פי 6 מהזמן שבו הובזקה כל מילה. כל טקסט יוצג לפי השיטה שלי במסך המחשב. אחרי שהמצאתי את השיטה שלי, אתם קוראים לה בשם "אסטרטגית למידה X". ואז אתם רוצים לעשות מחקרים וניסיונות ששאלת המחקר שלהם תהיה, שאלת המחקר שכתבת, "האם אסטרטגיה X עוזרת לאנשים עם פגיעה Y לשפר Z". בדוגמא הזו, לפני שנוצרו המחקרים ששאלו את שאלת המחקר "האם אסטרטגיה X עוזרת לאנשים עם פגיעה Y לשפר Z", מישהו הלך והמציא את האסטרטגיה שרוצים לבדוק את יעילותה. נניח שאני רוצה להמציא אסטרטגית למידה, אבל הפעם לא אמציא מהראש אלא דרך מומחים פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, חוקרי קוגניציה וכו'......................... לכל המומחים האלה נקרא "קבוצות מחקר". לפני שהם יוכלו להתחיל לחקור חקירות של פסיכוקוגניציה וכל מיני חקירות, במטרה שמטרת המחקרים שלהם היא להמציא אסטרטגית למידה, הם אמורים לקבל שאלת מחקר שמתאימה למטרה. איזה שאלת מחקר יכולה להתאים למטרה ?
 
עניתי לך למטה

כתבתי עכשיו
אני הבנתי מהשאלה של שער רקיע הרחמים, את מה שרציתי לשאול גם. כתבת שלמחקר צריך שאלת מחקר. כתבת גם שבאסטרטגיות, שאלת מחקר יכולה להיות "האם אסטרטגיה X עוזרת לאנשים עם פגיעה Y לשפר Z". לפני שיכולה להיוולד שאלת מחקר זו, הרי קודם מישהו המציא את האסטרטגיה הנבדקת. סתם נאמר שהמצאתי שיטה לקריאה יעילה. לפי השיטה, כל מילה ממשפט, תוצג בנפרד על כל המסך למשך 1/2 שניה [או בהבזק מהיר יותר של נאמר 1/9 שניה), בכל סימן פסיק תהיה הפסקה של פי 3 מהזמן שבו הובזקה כל מילה, בכל סימן נקודה תהיה הפסקה של פי 6 מהזמן שבו הובזקה כל מילה. כל טקסט יוצג לפי השיטה שלי במסך המחשב. אחרי שהמצאתי את השיטה שלי, אתם קוראים לה בשם "אסטרטגית למידה X". ואז אתם רוצים לעשות מחקרים וניסיונות ששאלת המחקר שלהם תהיה, שאלת המחקר שכתבת, "האם אסטרטגיה X עוזרת לאנשים עם פגיעה Y לשפר Z". בדוגמא הזו, לפני שנוצרו המחקרים ששאלו את שאלת המחקר "האם אסטרטגיה X עוזרת לאנשים עם פגיעה Y לשפר Z", מישהו הלך והמציא את האסטרטגיה שרוצים לבדוק את יעילותה. נניח שאני רוצה להמציא אסטרטגית למידה, אבל הפעם לא אמציא מהראש אלא דרך מומחים פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק, חוקרי קוגניציה וכו'......................... לכל המומחים האלה נקרא "קבוצות מחקר". לפני שהם יוכלו להתחיל לחקור חקירות של פסיכוקוגניציה וכל מיני חקירות, במטרה שמטרת המחקרים שלהם היא להמציא אסטרטגית למידה, הם אמורים לקבל שאלת מחקר שמתאימה למטרה. איזה שאלת מחקר יכולה להתאים למטרה ?
עניתי לך למטה
ובגדול השאלה היא "איך להמציא אסטרטגיה" היא כמו לשאול "איך להמציא כלי" המצאת כלים נובעת מצורך שקשור קשר הדוק להבנת התהליך. כשאני יודעת שכדי לפצח אגוז אני צריכה משהו שיחבוט בו שיהיה יותר חזק מהיד שלי, אני יכולה להתחיל לחפש משהו שייעל את התהליך ולא יכאב לי. אם לא מבינים לעומק את התהליך אי אפשר לנסח דרכים (או כלים) לייעל אותו.
 

chocolatelatte

New member
יש מכוני מחקר ידועים בישראל ?

עניתי לך למטה
ובגדול השאלה היא "איך להמציא אסטרטגיה" היא כמו לשאול "איך להמציא כלי" המצאת כלים נובעת מצורך שקשור קשר הדוק להבנת התהליך. כשאני יודעת שכדי לפצח אגוז אני צריכה משהו שיחבוט בו שיהיה יותר חזק מהיד שלי, אני יכולה להתחיל לחפש משהו שייעל את התהליך ולא יכאב לי. אם לא מבינים לעומק את התהליך אי אפשר לנסח דרכים (או כלים) לייעל אותו.
יש מכוני מחקר ידועים בישראל ?
כן, קראתי. את כתבת: "אסטרטגיה היא שיטה שמייעלת תהליכים. איך ממציאים שיטה? על ידי כך שלומדים את התהליכים. כל האסטרטגיות שיש בנויות על שאלות מחקר שבדקו איך המוח עובד, ואחר כך ניסחו אסטרטגיה כדי "לעזור לו" ללמוד יותר טוב או לעקוף כשלים. עד כמה שידוע לי שאלת המחקר לעולם אינה "בואו נמציא אסטרטגיה", שאלת המחקר היא "איך עובד המוח" וכשיש תשובה כלשהי לגבי התהליך, אפשר לנסח כתוצר לוואי אסטרטגיה לשיפורו." אני מאוד מודה לך על התשובה. רציתי לשאול, האם בישראל יש מכוני מחקר שידועים כגם חוקרים איך עובד המוח (איך המוח לומד, איך המוח מקודד טקסט ויזואלי/אודיטורי, איך המוח מאחסן לטווח הארוך/הבינוני/הארוך, איך המוח שולף מידע אקדמי וכו') אבל גם מפתח בהתאם לתהליכים שהמכון מגלה, אסטרטגיות שהחוקרים במכון משערים כשעוזרים לתהליכי הלמידה ? כלומר יש בישראל שגם חוקר תהליכי למידה וגם משער מה יכול לעזור לתהליכים ?
 
ברור שיש

יש מכוני מחקר ידועים בישראל ?
כן, קראתי. את כתבת: "אסטרטגיה היא שיטה שמייעלת תהליכים. איך ממציאים שיטה? על ידי כך שלומדים את התהליכים. כל האסטרטגיות שיש בנויות על שאלות מחקר שבדקו איך המוח עובד, ואחר כך ניסחו אסטרטגיה כדי "לעזור לו" ללמוד יותר טוב או לעקוף כשלים. עד כמה שידוע לי שאלת המחקר לעולם אינה "בואו נמציא אסטרטגיה", שאלת המחקר היא "איך עובד המוח" וכשיש תשובה כלשהי לגבי התהליך, אפשר לנסח כתוצר לוואי אסטרטגיה לשיפורו." אני מאוד מודה לך על התשובה. רציתי לשאול, האם בישראל יש מכוני מחקר שידועים כגם חוקרים איך עובד המוח (איך המוח לומד, איך המוח מקודד טקסט ויזואלי/אודיטורי, איך המוח מאחסן לטווח הארוך/הבינוני/הארוך, איך המוח שולף מידע אקדמי וכו') אבל גם מפתח בהתאם לתהליכים שהמכון מגלה, אסטרטגיות שהחוקרים במכון משערים כשעוזרים לתהליכי הלמידה ? כלומר יש בישראל שגם חוקר תהליכי למידה וגם משער מה יכול לעזור לתהליכים ?
ברור שיש
כל מכון נוירופסיכולוגי שמכבד את עצמו גם עושה מחקרים. מכל מיני סוגים. כמו כן בבתי חולים במחלקות נוירולוגיות היכן שעובדים יום יום עם פגועי ראש ושלל התופעות הקוגניטיביות שהפגיעות הללו 'מניבות'. בגדול - חוקרים איפה שיש זיקה לאקדמיה ואנשי מקצוע שרוצים לחקור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה