זה מורכב.
קודם כל אני רוצה להקדים ולומר שאני לא סמכות בענייני דמעות. אני אכתוב בקיצור כי אין לי הרבה זמן, אבל אני מקווה שכולם יצליחו להבין את מה שאני מנסה להגיד, ויבינו שזו לא תורה מסיני ושאני לא טוען שזו כן. דמעות הן מנגנון שראשיתו השרדותי. העיניים לחות כי הן לא עובדות טוב בלי רטיבות. הדמעות גם משמשות להוצאת גופים זרים מן העיניים. באשר לדמע הרגשי הוא אולי אינו הישרדותי למראית עין, אבל הוא ניצול של מנגנון קיים, ולא פיתוח של מנגנון מכלום. ובכן בכי הוא סוג של תקשורת, כמו צחוק או מחוות של זעם. אנחנו לא סתם בוכים כאשר אנחנו עצובים. אנחנו בוכים גם מכעם מלחץ ולעיתים גם משמחה ומהתרגשות. אבל הרבה מהבכי הזה מתרחש לאו דווקא בחדר לבד, אלא בנוכחות אחרים. הבכי הוא תקשורת. הבכי משדר פגיעות. אולי "הנח לי, אני נכנע" לכיוון תוקפן, או "באמת פגעת בי" כלפי בן-הזוג. תקשורת בעולם הדרוויניסטי היא סוג של מניפולציה החיה החברתית לומדת לסגל מראית עין של פגיעות כאשר הדבר משרת את האינטרסים שלה, ותקשורת מתפתחת. הבעת אמוציות בצורת מחוות היא כלי חברתי חשוב, ובכי הוא חלק מזה. אבל למה בכל זאת אנשים בוכים גם בלילה לבד? מפני שהמניפלוציה אינה בהכרח צינית. כשאני בכיתי כילד לא ביצעתי מניפולציה מחושבת על בני-משפחתי. ילד שבוכה, וכמוהו גם המבוגר, בד"כ באמת חש מועקה (בהנחה שמדובר בסוג כזה של בכי). הבכי הוא ביטוי חיצוני לתהליך פנימי אמיתי. המניפולציה היא ברמה לא מודעת, והתודעה שלנו היא לעיתים קרובות משתפי"ת לא מודעת. כפועל יוצא נוצר מצב שלבכי יש לפעמים נטיה לצאת במצבים הרגשיים המתאימים גם אם אין אף אחד בסביבה. לבכי יש איזה טריגר שמפעיל אותו, והטריגר יכול לפעמים לקפוץ גם בזמן "לא מתאים" כביכול. בנוסף לכך אפשר בהחלט שהבכי משתלב בתהליך של הורדת לחצים, למרות שהבכי הוא בעצם מיותר אם אין אף-אחד בסביבה. כך שנבנה תהליך נפשי מועיל שהבכי הוא מעין טרמפיסט עליו (עצובים->בוכים->קתרזיס->שיפור). במצב כזה כביכול לא "צריך" לבכות, אבל ככה יצא בהתפתחות הפסיכולוגית של החיה האנושית.