לומר את האמת
...איך שאני רואה את זה, בניגוד לדעה הרווחת כאן, אני כן חושב שמוסיקלית פינק פלויד היא קודם כל ווטרס, הרבה לפני גילמור, או רייט. אני גם חושב שהוא מלחין כן גדול, בניגוד לגילמור. לדעתי, גם בתקופה המוקדמת פינק פלויד היתה בנויה מוסיקלית על ווטרס, בעיקר. דוגמאות: - הסוף של ASOS נשמע באופן ברור כמו מוסיקה של ווטרס. - one of these days נשמע לי לגמרי ווטרס, הטירוף הזה שלו (מאוד דומה לאנימלס למשל, שם הקרדיט רק שלו). - echoes נשמע לי בחלקים רבים של ווטרס (במיוחד אחרי שהם מפסיקים לשיר, בערך אחרי 7 דקות). - AHM בחלק השני, שבו יש סולו של גילמור, נשמע לי כמו לחן של ווטרס. לעומת זאת, תוך היכרות עם יכולת ההלחנה של גילמור (ב-ALMOR ו-TDB בעיקר), אני לא ממש מזהה את הלחנים שלו בפינק פלויד לפני שווטרס עזב. אני כן מזהה כמובן את הסולואים הגדולים, הקול - הסיבות שבגללם הביאו אותו במקום סיד. לדעתי העובדה ש-2 אלבומי הסולו הראשונים של ווטרס אולי חלשים קצת מוסיקלית קשורה למס' גורמים: - הם היו באייטיז: השירים יותר קצרים ופופיים - עם כל הכבוד לקלפטון, כולם רגילים לגיטרה של גילמור. - הם היו פחות מחייבים, לא התנוסס מעליהם השם פינק פלויד, לכן פחות טובים. כלומר, הם סתם פחות טובים. - עייפות החומר, אחרי החומה והחיתוך הסופי, רוג'ר חיפש בנרות קונספט מעניין לאלבומיו, ולא לגמרי מצא. לעומתם, amused to death אלבום טוב לדעתי, לירית ומוסיקלית. לסיכום, לדעתי רוג'ר מלחין מצויין, שהשפעתו היתה רבה משל השאר גם לפני הדארק סייד. ההבדל הוא ההשפעה של עבודה עם להקה, מול העבודה לבד. הוא היה ונשאר מלחין טוב, עם עליות וירידות כמו כולם.