שאלה

ישעיה ז', י"ד

"לָכֵן יִתֵּן אֲדנָי הוּא לָכֶם אוֹת הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְילֶדֶת בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ עִמָּנוּ אֵל"
 

יוסי ר1

Active member
מדובר בו על העלמה היולדת בן.

הנוצרים טעו בפירוש המונח עלמה וייחסו אותו ל"בתולה", וטענו כי מכאן נבואה על הולדת ישו מבתולה. אבל המשמעות של עלמה אינה בתולה: ראה במשלי ל יח והלאה "שְׁלֹשָׁה הֵמָּה, נִפְלְאוּ מִמֶּנִּי; וארבע (וְאַרְבָּעָה), לֹא יְדַעְתִּים. יט דֶּרֶךְ הַנֶּשֶׁר, בַּשָּׁמַיִם-- דֶּרֶךְ נָחָשׁ, עֲלֵי-צוּר; דֶּרֶךְ-אֳנִיָּה בְלֶב-יָם-- וְדֶרֶךְ גֶּבֶר בְּעַלְמָה. כ כֵּן, דֶּרֶךְ אִשָּׁה-- מְנָאָפֶת: אָכְלָה, וּמָחֲתָה פִיהָ; וְאָמְרָה, לֹא-פָעַלְתִּי אָוֶן". הכוונה שכפי שנחש זוחל על סלע ואינו משאיר עקבות, וכפי שאניה חוצה את הים והשובל נעלם, וכפי שנשר עף ונעלם, כך גבר ששוכב עם עלמה אין אפשרות לדעת זאת. הגבר שכב עם העלמה, ומכאן שאינה בתולה.
 

ע מ י ש

New member
במקום להתפתל

אחרי שקראו את ישעיהו הלכו והמציאו את סיפור הבתולה מנצרת. נראה לי הרבה יותר סביר.
 

יוסי ר1

Active member
אף אחד לא מתפתל.

הנוצרים טוענים כי תיאור הקורות את ישו מצוי בתנך, בישעיהו, זכריה, דניאל ועוד. היהודים דחו ודוחים טענות אילו כבר קרוב ל2000 שנים, באין סוף ויכוחים באינסוף פורומים (פורומים במובן הרחב של המילה...) מפעם לפעם צץ נוצרי או יהודי משיחי או דומיהם, ומנסה לחרחר מדון ולהעלות ויכוחים שנטטחנו עד דק. לענ"ד יש להשיב עינינית לשאלותיהם 'התמימות' על התנ"ך. את שאר הויכוח אפשר להשאיר לפורומים שזה תחום עיניינם העיקרי.
 
אסמכתא לדבריך.

כל בן חמש למקרא יודע שהתורה תורגמה ליוונית ומשם למדו הנוצרים וביוונית פשוט אין את המלה עלמה ולפיכך כתבו בתולה בתרגום. וענה כסיל כאיולתו פן ידמה לחכם בעיניו. מסיונר.
 
דניאל ט' כב'-כט'

דניאל הנביא פרק ט' פסוקים כב' - כט', האם משהו מוכן להסביר לי אותם? הקטע הזה כתוב בעברית.
 

פלגיה

New member
בבקשה

וְאַתָּה בֵּית-לֶחֶם אֶפְרָתָה, צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה--מִמְּךָ לִי יֵצֵא, לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל; וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם, מִימֵי עוֹלָם. רש"י ואתה בית לחם אפרתה - שיצא דוד משם שנאמר בו (שמואל א יז) עבדך ישי בית הלחמי ובית לחם קרוי אפרת שנאמר (בראשית מח) בדרך אפרת היא בית לחם צעיר להיות באלפי יהודה - ראוי היית להיות צעיר במשפחות יהודה מפני פסולת רות המואביה שבך ממך יצא לי - משיח בן דוד וכה"א (תהילים קיח) אבן מאסו הבונים ומוצאותיו מקדם - לפני שמש ינון שמו (שם) מצודת דוד ומוצאותיו מקדם - בזה יפרש אמריו שאין הכוונה לומר שהמלך המשיח בעצמו יולד בבית לחם אבל מוצאותיו מבית לחם מימים קדמונים מימי עולם מימי דוד המלך אבי המשפחה אם כן מקור מחצבת המשיח הוא מבית לחם ולא הוא בעצמו ממך לי יצא - ומ"מ יצא לי ממך מלך המשיח להיות מושל בישראל צעיר להיות וגו' - ר"ל אתה משפחת בית דוד הבא מבית לחם מישי בית הלחמי מהראוי היה שתהיה הצעיר והנבזה בכל שרי יהודה וזהו לפי שבאת מרות המואביה ואתה בית לחם אפרתה - בית לחם שביהודה נקראת אפרת כמ"ש בדרך אפרת היא בית לחם (בראשית מח) ולא זהו בית לחם שבזבולון המוזכר ביהושוע וזה רק בהנחה שאתה באמת רוצה לשמוע פירושים ולא סתם לקנטר.
 

רוניטו

New member
העתקתי משוחר 1 תשובה של ישעיה

לאוכלי החזיר. תפסיקו לנסות לגרור את האנשים כאן לוויכוחים על ישו. מספיק היהודים סבלו במשך הדורות מוויכוחים שהכריחו הנוצרים, שלקחו יהודי והפכו אותו לאל, את היהודים להשתתף בהם. תנו לנו מנוחה. בניכם ובין ישוע היהודי אין ולא כלום. ישעיהו פרק סה א ד הַיֹּשְׁבִים, בַּקְּבָרִים, וּבַנְּצוּרִים, יָלִינוּ; הָאֹכְלִים בְּשַׂר הַחֲזִיר, ופרק (וּמְרַק) פִּגֻּלִים כְּלֵיהֶם. ה הָאֹמְרִים קְרַב אֵלֶיךָ, אַל-תִּגַּשׁ-בִּי כִּי קְדַשְׁתִּיךָ; אֵלֶּה עָשָׁן בְּאַפִּי, אֵשׁ יֹקֶדֶת כָּל-הַיּוֹם. ו הִנֵּה כְתוּבָה, לְפָנָי: לֹא אֶחֱשֶׁה כִּי אִם-שִׁלַּמְתִּי, וְשִׁלַּמְתִּי עַל-חֵיקָם. ז עֲו‍ֹנֹתֵיכֶם וַעֲו‍ֹנֹת אֲבוֹתֵיכֶם יַחְדָּו, אָמַר יְהוָה, אֲשֶׁר קִטְּרוּ עַל-הֶהָרִים, וְעַל-הַגְּבָעוֹת חֵרְפוּנִי; וּמַדֹּתִי פְעֻלָּתָם רִאשֹׁנָה, על- (אֶל-) חֵיקָם. {ס}
 
למעלה