מילה אחת לי אליכם:בולשיט!!!!
צופיפניקים צעירים,מאיפה אתם יודעים שאין מסר לפעולות?! מאיפה הגיעה ההתמצאות הפתאומית הזאת? אני אעשה לכולכם,לחבר´ה מהנוער העובד ולחניכים, שיעור קצר בערכים ובמשמעות התנועה... יש דבר שנקרא הדרכה 2000. הדרכה 2000 היא שיטת הדרכה שלפיה בונים פעולות.קודם כל כותבים את הערכים שאתם רוצים להעביר בפעולה הזאת,אחר כך את המטרות שלכם ודברים שאתם רוצים להשיג,מדי פעם עושים "שיקוף מצב" לקבוצה או לגדוד,כדי שתוכלו להתאים את הפעולה לאוירה ולמצב של הפעולה. אחר כך עושים את "מהלך הפעולה". במהלך הפעולה כותבים את הפעולה עצמה,ובוחרים או ממציאים משחקים וסיפור מסגרת שיעבירו את הערכים שבחרתם,וישיגו את המטרות שהצבתם לעצמכם. ולזאת שכתבה שאין שום אידאולוגיה והמטרה היא שתהיה "בנאדם טוב יותר" והיא לא חושבת שזה מה שקורה-אין לך מושג כמה שאת טועה... קודם כל,בניגוד לכל מה שכתבת,בכל השכבות החל מ-ד´ עד ל-י"ב(כן,גם לשכבות בשכב"ג יש פעולות..),בכל השכבות,ובכל הפעולות-יש ערכים,ככה שלכל פעולה בכל כיתה יש משמעות. בקשר לאידאולוגיה-יסודות התנועה הם עבודה שתביא להגשמה,עזרה הדדית ואזרחות טובה. כמובן שיש את 10 דברות הצופה,שנוגעות בנושאים מאוד רחבים,כמו "הצופה דברו אמת",ו"הצופה שומר על החי והצומח ומגן עליו",ועוד.. וכן,הצופים כן הופכים אותך לאדם טוב יותר,כי כמו שכבר עמרה לימור,צופים זו דרך חיים.כל דבר שלמדתי,כל דבר שאני מלמדת,וכל דבר שאני עדיין לומדת,אני מיישמת גם מחוץ לשבט. אני מקווה שחידשתי משהו,גם לנוער העובד,ובמיוחד לכם,החניכים הצעירים.אתם השכב"ג של מחר,וחשוב שתדעו שהצופים לא מנסים סתם להעביר לכם את הזמן בנעימים.אולי מעכשיו תנסו לחפש מה ניסו להעביר לכם בכל פעולה.