התנ"ך אינו מהווה דוגמא טובה
אין כל סיבה שהתנ"ך יהווה דוגמא לספרים אחרים אשר מחברם מאמין ביהירותו כי דרכו היא הנכונה, מן הסיבה הפשוטה שהדרך המוצגת שם מוצגת ונאמרת בפי אלוהים עצמו. אתה מחפש את הדרך לאלוהים, ואילו אלוהים בתנ"ך אומר מהי הדרך - אתה לא חושב שזה אירוני אח"כ לפקפק בדבריו? הדבר דומה לשאלת אדון מסויים מהם החוקים למשחקו שהוא עצמו המציא - אותו אדם יטען נחרצות שאותם חוקים הם החוקים הנכונים ביותר למשחקו, ואילו, אתה לא תוכל לעשות כלום, מלבד להציע חוקים חדשים ו\או להציע לשנות חוקים ישנים. אין כל סיבה שבמשך כל ספרון החוקים לא יהיו רמזים ואף אמירות מפורשות שחוקי המשחק הם החוקים הצודקים. אתה כפוף לאלוהים - בין אם תרצה או לאו, ולנסות להציע לאלוהים עצמו דרכים חדשות למשחק שלו היא יהירות לשמה, שכן אתה מניח שאתה יודע יותר טוב מאלוהים מה הוא רוצה שיהיה ואיך זה יתנהל. לפיכך, בספרי 'שיחות עם אלוהים' המחבר שם "בפיו" של אלוהים עצמו את רעיונותיו, שכן זוהי "המילה האחרונה" של אלוהים ונקודת הראות שלו, ולא של סתם סופר שמתיימר להבין את אלוהים. אני עדיין לא נתקלתי בתנ"ך גישה של אלוהים שדוגלת ב"תעשו מה שאתם רוצים". אז מה? מצד אחד אתה מאמץ את התנ"ך, שהוא המקור המוכיח שאלוהים קיים וברא את העולם וכו' ודברים אחרים לא? סלקציה? מה שיותר נוח? אתה לא יכול להטיל ספק, ואין כל סיבה שתטיל ספק, בדרך שאותה אלוהים מציג על מנת לעבוד אותו. לפיכך, התנ"ך כולו בגישה של "הגישה הנכונה לאלוהים", אין דרך יותר נכונה מהדרך של אלוהים. זה שאנשים לא יכולים להתמסר לחיי הדת ומאמצים דעה חילונית, לא יכולים לקבל את האל הנקם בתנ"ך, רוצים כך וכך וכו' - נק' ראייה סובייקטיבית והכל נעשה כדי לישון בשלווה. זהו המשחק של אלוהים, זוהי הבריאה שלו - אין סיבה שאלוהים לא יגיד את הידוע מכל שהוא הצודק ודורש את מה שמגיע לו. ולגבי הסעיף האחרון שהצגת, לא הבנת את התגובה שלי - לא דיברתי אליך ישירות, אלא השתמשתי בניסוח של הסבר. מה שאתה יודע או לא יודע לא מעניין אותי כלל וכלל, ובטח שלא מה בחרת לאמץ או לא לאמץ. אתה יכול להחליף את המילה "אתה" שהשתמשתי לצורך ההסבר בעזרת הדמיה ל"אדם", ל"שמשמון" ל"יצחק" או מצידי לכיבשה. מה שרשמתי הוא התייחסות לרעיון הכללי של סעיף 4 שלך, ולא תגובה ישירה אליך. כדאי שתלמד על הגישה הזו, שכן הרבה פעמים יש שימוש בגוף שני לצורך הסברים, ולא נרצה שבכל פעם תקפוץ ותעלב, לא?