שאלה

EFRATY10

New member
שאלה

הגננת של הבן שלי הפחידה אותי. הילד עוד שבועיים בן שלוש,ומגיל שלושה חודשים עד תחילת השנה הזו, היה בפעוטון פרטי. שם תמיד ויתרו לו ולו הציבו לו גבולות. בגן הנוכחי, הגננת טוענת שהילד משחק בנעליים של אחרים, פותח ברזים בכיור, משחק במים של השרותים, מטפס בכל מקום אפשרי,ולעיתים גם מרביץ לילדים אחרים. כמו כן,אני בטיפול אצל קלינאית תקשורת עבורו בחצי שנה האחרונה ויש שיפור רב בדיבורו מאז שהחל בגן החדש. יש לציין שאני אם חד הורית מאז שהיה בן 4 חודשים ,ולאחרונה נפרדתי מבן זוג שחי איתנו כעשרה חודשים והבן שלי מאוד אהב אותו. לטענת הגננת, כדאי אולי לערוך אבחון לבן שלי,כי אולי מסגרת של גן רגיל לא מתאימה. האם היא צודקת?
 

איריס56

New member
לאפרתי,

יקירה, הצעתי הינה שאם הגננת אומרת שיש בעיה תגשי לעשות לילד איבחון - את האיבחון את יכולה לעשות עד גיל 6 ביחידה להתפתחות הילד. תגשי קודם לרופא/ת הילדים ותציגי בפניה את תלונתה של הגננת ותבדקי מה דעתה האם יש צורך באיבחון. יכול להיות שלגננת קשה לטפל בילדך והיא מציגה כל מיני הצגות - אבל בשביל השקט הנפשי שלך כדאי לבדוק אצל בעל מקצוע מוסמך.
איריס
 

Diana M

New member
איבחון

בוקר טוב אפרתי, ילדך צעיר בשנתון. חלק מהילדים בגן טרום חובה הם כבר בני ארבע ורובם בני שלוש ומעלה. מאוד יכול להיות שהמעבר מפעוטון פרטי למסגרת של גן עירוני שהיא בדרך כלל פורמלית יותר ומכילה קבוצה גדולה של ילדים, דורשת מבנך תקופת סתגלות וזה רק טבעי. מאידך, יתכן ובאמת קיימים קשיים ויפה שעה אחת קודם לאבחן ובמידת הצורך לתת טיפול נוסף על הקלינאית תקשורת או רק לאבחן ולתת לגננת כלים נוספים להתמודדות מה שעשוי רק להיטיב עם בנך. קיבלת הצעה נכונה, את יכולה לפנות לרופאת המשפחה על מנת לקבל הפניה להתפתחות הילד בקופת החולים בה אתם מבוטחים, שם יעשה איבחון התפתחותי מלא ואת תדעי בדיוק היכן אתם עומדים. אין ספק כי שגם הפרידה מדמות משמעותית שליוותה את הילד פרק זמן ממושך, משפיעה. אין טעם להבהל וגם אין סיבה, איבחון ואיתור קשיים בגיל כל כך צעיר יכול רק לסייע בטיפול עד שיפור משמעותי ביותר או לחליפין הרגעה שאין כל קושי כלל. שנה מוצלחת בגן דיאנה
 

EFRATY10

New member
הוא עדין לא בגן עירוני לצערי

וזאת מאחר וטרם נגמל מטיטולים שזה גם סיפור בפני עצמו.אבל עבר מפעוטון מועט בילדים לפעוטון פרטי שרב יותר בילדים.
 
למעלה