לא בדרך כלל
פילרים קורים כאשר האנימה קרובה מדי למנגה ואז או ש 1. יוצרי האנימה יוצרים פילרים (עם עלילה או בלי), כדי לתת למנגה להתקדם מספיק ואז חוזרים לעלילת המנגה. 2. יוצרי האנימה מחליטים ליצור עלילה משלהם להמשך הסדרה. זה קורה לרוב במקרים בהם היוצר של המנגה, איטי מדי והמנגה או שנעצרה (ראה מקרים כמו the law of ueki) או שהיא איטית מדי (ראה מקרים כמו trigun). פעם פילרים לא נחשבו לדבר רע כל כך, ולרוב אפילו התקבלו בברכה, עד שצצו הפילרים של נארוטו (בליץ' ונארוטו הם מאותו הסטודיו, למרות שאני אוהב את הפילרים של בליץ') ומשם המושג פילר, קיבל את הרושם של רע. פילרים לטובה שאפשר לציין הם לדוגמה בסדרה trigun מפרקים 15 ומעלה הסדרה כולה פילר, מכיוון שהיוצרת של המנגה הוציאה פרקים פעם בחודש ויוצרי הנאימה החליטו שהם מעדיפים לא לחכות, ורוב האנשים לא יודעים בכלל שזה פילר, כי שם היה פיתוח עלילה והרבה אקשן לעומת הפרקים שלפני הפילרים. גם בסדרה gensou manden sayuki מפרקים 26-51, הכול פילר, ובתור אחד שגילה את העובדה הזאת אחרי שסיים לצפות בסדרה, הייתי בהלם, כי הציור רק השתפר, העלילה רק התפתחה, המון המון אקשן, ודמויות שקשה לדמיין שהם בכלל פילר. לא כל פילר זה רע, אבל כרגע בליץ' ונארוטו מייצגים בעולם האנימה את המושג של פילרים רעים (גם אם לדעתי בליץ' לא ככה), הפילרים היחידים הרעים שלדעתי היו בסדרה אחרת היו בEyeshield 21, שכנראה החליטו ללכת במסורת של נארוטו ולהרוס את העלילה והציור (יש כאלה שלא אהבו את הפילרים של פמ"א, שהם למעשה רוב הסדרה, אבל זה כבר דעה אישית).