שאלה...

karantinis

New member
שאלה...

איך נקראים 5 צלילים על פעמה אחת,ו 6 על אחת,7, 9, 10 וכן הלאה...??? [עד שתתעייפו]
ואיך רושמים את זה???
 

dombi7

New member
הממממ

לא נראה לי שאני קורא להם אי פעם בשמות, חוץ מקווינטולה שזה 5, סקסטולה שזה 6, אפשר גם להגיד ספטולה לשבע. אבל לא נראה לי שזה הכי מקובל להגיד. בגדול אפשר גם להגיד תשיעייה על 9, עשירייה על 10 וכו'... כותבים את כל התווים מחוברים בשש-עשרה, ומעליהם מספר התווים שיש. למה מספר? כי לדוגמא בפרק השלישי של יצירה שנקראת שחרזדה מאת רימסקי קורסקוב, יש לקלרינט לנגן 26 כאלה בשני ביטים. ופעם שנייה 32. אז אין לנגן כח להתחיל לספור כמה. פשוט כותבים לו כמה יש בסה"כ... אגב אם את רוצה על פחות מביט אפשר לרשום בערך יותר קטן... חלקי 32 ואילך. הכל תלוי כמה קצרים הם.
 

karantinis

New member
תודה!!!אבל...

כותבים הכל בשש עשרה??? זה נכון לרשום תשיעייה ב-32 מחוברים? זה בעצם כמו 4 טריולות של שש-עשרה...על פעמה אחת...לא?
 

dombi7

New member
מה שאני חושב הוא

שבסופו של דבר מה שחשוב הוא שהנגן יבין על כמה ביטים הוא צריך לעשות את זה. וסביר להניח שאם הוא יספור נכון לפי המשקל שיש, על כמה זה יכול להיכנס. אז אח"כ 32 או 16, זה לא הכי קריטי. נגיד שיש לך תיבה של 4/4. את מכניסה על הפעמה הראשונה סקסטולה בחלקי שש עשרה, אח"כ נגיד שני רבעים, ואז עשירייה בחלקי 32. הסקסטולה כמובן תופסת רק ביט אחד, שני הרבעים גם עוד שניים, מה שאומר שהעשירייה תתפוס ביט שלם. כי זה מה שנשאר... אז כן זה נכון לרשום ב32, אבל זה לא כמו 4 טריולות. זה יותר כמו 3 טריולות, על ביט אחד. אני מניח שבסופו של דבר אפשר להבין כל מה שתכתבי לפי המשקל, ואיפה מתחילה התשיעייה ואיפה היא מסתיימת.
 

karantinis

New member
תודה תודה!וד"א ...

karantinis זה בן!!!כן כן,גדול נגני יוון! תודה רבה!!!
 
ד"א...

לא תמיד שכותבים 9 או מספר גדול אחר של צלילים על אותה פעמה מתכוונים שינוגנו בצורה שווה... לרוב זה אזור חופשי יותר.
 

dombi7

New member
בגלל שלפעמים

זה פשוט לא ניתן לחלוקה כמו שצריך, בצורה סימטרית. אם יבקשו שאני אנגן כאלה עם 15 מעל... אני פשוט אחלק אותם לכמה משפטים, ואחבר אותם אח"כ.
 
זה אפשרי...

אבל שופן למשל נותן הרבה חופש בפסאז'ים ארוכים. הסיבה היא פשוט אופי - המקומות הללו בעלי אופי חופשי. לאכי אי אפשר לנגן.
 

Shards

New member
תיקון קל

לא רושמים בשש-עשריות כדרך קבע, ובקווינטולה לא רשום "5" כדי שהנגן יידע כמה תווים יש בפסאג', זה לא משנה לו כמה תווים יש שם כל עוד הוא יודע על כמה פעמות הוא צריך לנגן אותם. לפיכך קווינטולה על פני פעמה אחת תוגדר "5:1", וספטולה על פני שתי פעמות תוגדר "7:2". כמובן שזה שונה בין מלחין למלחין וכל אחד איך שנח לו לכתוב, אבל זו הפילוסופיה שלי בעניין.
 
למעלה