שאלה

pasiava

New member
שאלה

היי. רק היום נודע לי שבהקלטות לדיסק מקליטים כל כלי בנפרד ובסוף משלבים הכל. רציתי לשאול אם זה נכון לגבי כל הדיסקים? ואם כן, מה ההיגיון בזה? אין יותר דינמיקה או שיתוף פעולה כשכל הלהלקה מנגנים ביחד ונסחפים אחד מהשני?
 
אכן, הרבה אמנים בוחרים בשיטה זו

שכן זה מאפשר לך שליטה טובה יותר על העיבוד ולרוב המוזיקאים זה פשוט נוח יותר (השיטה נכנסה לשימוש עם המצאת טייפ הערוצים, מתי שהו בסוף שנות החמישים, תחילת השישים - אם אני לא טועה). אף על פי כן, ישנם עדיין אמנים שלא עובדים כך. ניתן למצוא מספר להקות ויחידי סגולה שעדיין מעדיפים את ההקלטות בפורמט הישן בסך הכל השיטה תרמה רבות לעיבודים מורכבים בהרכבים מצומצמים. כך אני יכול לנגן 20 תפקידים שונים ללא צורך בנגנים נוספים.. כמובן שבכל הקשור להופעה חיה, הסיפור לא תורם, אבל גם לאו דווקא גורע.
 

ITAY STUDIO

New member
הקלטה נכונה

מסדר הנכון להקלטת להקה: קודם כל מקליטים את כל ההרכב ביחד לערוצים שונים ,הקלטה זו ניקרת guide .זו בעצם, הסקיצה של השיר אח"כ מקליטים כל כלי בניפרד באיכות מקסימלית ללא הפרעות סאונד של הכלים האחרים,תוך כדי השמעה של הקלטת ה guide ככה בעצם ניתן להקליט כל כלי בניפרד באיכות טובה. כמובן שה feel נפגע ,אבל רק ככה משיגים תוצאות טובות. בעבר היה נהוג להקליט את כולם ביחד בעיקר בגלל מגבלות טכנולוגיות,אבל היום זה ממש נדיר
 

ttg

New member
בוא נעשה סדר בדברים

יש הרבה שיטות להקלטה (כמו זו שכתבו למעלה להרכב). זו בחירה אומנותית וסגנונית. בוא אני אגלה לך עוד משהו על המוזיקה המודרנית - מתקנים מתופפים סוררים, מכוונים זמרות וזמרים, מוסיפים או מושיבים קולות ועוד תכונות נוספות. - ה"פוטושופ" של עולם המוזיקה. זה לא רע וזה לא טוב. זה תלוי בסגנון ובמצב. לגבי הסחפות - בד"כ חומר שמעובד טוב עבר הרבה עד שהגיע לאן שהגיע (וזה מה שמאפיין דיסקים שנשמעים טוב - עיבוד חכם ונכון). ה"הסחפות" עדיין דומיננטית בג'אז ובסגנונות המבוססים על אילתור. בד"כ בסגנונות אלו נמצא לא מעט הקלטות יחד. יש כאלה ויש כאלה. הסיבה העיקרית להקלטה בנפרד היא - הפרדה. כאשר יש כלים בנפרד ניתן לבצע תיקונים ו/או לשלוט בסאונד יותר. יש גם דרכי הקלטה שמנסות להנות מכל העולמות. לדוגמא לא מעט להקות בעולם שאתה מכיר "מנגנים" ביחד באותו חדר. אבל, מגברי הגיטרות והבאס נמצאים בחדר נפרד (וגם שירה מוקלטת בנפרד או ב"באפר" = חוצץ/איזור שמנסה ליצור הפרדה ככל האפשר ממקורות צליל אחרים). ההיגיון (אני רק מנסה לחזק את הסבר במידה ולא הובן מספיק) הוא כמו עם תמונות לדוגמא. אם אצלם אותך בנפרד על רקע ככל ואוסיף תמונה של עוד אדם. אוכל לשלוט יותר בקלות בסביבה ובתנאים וליצור תוצאה יותר מתאימה. לגבי מפריע לא מפריע - תקשיב לדוגמא לגאנז'. הם לא ראו אחד את השני כמעט כלל במהלך ההקלטות. צריך לזכור שדיסק בדיוק כמו סרט זו פנטזיה. זה לא צריך להיות מציאותי. זה צריך להיות מרתק ומעניין. (יש 2 גישות להקלטה - יצירת סביבה חלומית, לכידה של המצב) אף אחת לא סותרת את השניה וכל אחת מתאימה למצב כלשהו.
 
למעלה