מסילות על גשרים
ברוב מסילות הברזל בעולם מקובל להתקין על גבי גשרים זו פסים נוסף בין הפסים הרגילים. מטרתם העיקרית או היחידה של זוג פסים אלו הוא למנוע אסון בעקבות שימוט (ירידה מהפסים). הרעיון הוא שגם אם זוג גלגלים יורד מהפסים, הגלגלים לא יכולים ´לברוח´ או לפול מתוואי המסילה מפני שאחד מהגלגלים של הזוג כלוא בין הפס הרגיל לפס הפנימי (תלוי לאיזה כיוון קרה השימוט). אותו צורך מוביל גם להתקנה של פסים פנימיים (בדרך כלל בודדים, ולא זוגות כמו בגשרים) גם בעקומות (סיבובים) חדות, כמו בקו לירושלים, וכן לצורך הגנה על מסילות ´מיוחדות´, כמו מסוטים (התפצלויות המסילה) והצטלבויות מסילה. באנגלית הפסים האלו נקראים Check Rails (אנגלית בריטית) או Guard Rails )אנגלית אמריקאית). לצערי, כרגע אינני זוכר את המונח המתאים בעברית.