morning star
New member
שאלות ``אקדמאיות`` על הטארוט
שלום!! מספר קושיות לי. כעת אני קורא ספר הנקרא ``איזיס אורניה``, שם בנוסף לדברים אחרים, מופיעה הסדרה המרכזית של הטארו (Greater Arcana) בפירושים, שמות וציורים שונים מהמקובל. למשל, קלף מייצג תכונות דומות לקלף השוטה מופיע כקלף מס` 22 ולא כ-0 ושמו ``התנין``. הקלף הראשון, כתמיד, הוא קלף הקוסם, אם כי פירושי הסמלים שונים מהמקובל. מוזכרים 24 קלפי ארקאנה גדולה (נוספו מס` 23 ``הנעלה`` ו-24 ``מנצח הנחש``). האם את מכירה קלפים אלה? קלף 6, בד``כ קלף האוהבים מופיע כאן כקלף ``הבחירה`` ובו רואים גבר המתלבט בין שתי שבילים, על אחד עומדת אישה יפה, לבושה לבן וכתר לראשה, השניה עירומה וזר פרחים לראשה. מעליהם מלאך עם חץ בוער. דוגמת קלף זו ראיתי גם בספרה של אליזבט הייך (כותבת ``התקדשות``) ``חוכמת התארות`` עם פירוש דומה. בקלפים הקונבנציונליים רואים אישה עירומה מביטה במלאך וגבר עירופ מביט באישה. בטארות של ``שחר הזהב`` וכן ב``הרמטיק טארות`` ראיתי את תמונתו של פירסיאוס, המציל את אנדרומדה הקשורה לסלע מידי מפלצת הים. כמו כן, באיזיס-אורניה, קלף מס` 2 מיוחס למלאך אנאל, בעוד בהרמטיק טארוט קלף זה מיוחס לקלף 3. אני קורא גם את ספרו של זאב אבירז ``הסודות הגנוזים בטארוט`` - אם כי יש לי כמה השגות לגבי מה שנראה לי טעות בידע המיתולוגיה היוונית (כגון שיוך הכנפיים של הכובע בתמונת הקוסם בהרמטיק טארוט לכנפיו של הרמס/מרקוריוס, בעוד המיתולוגיה מתארת במפורש כי הכנפיים היו בסנדליו וכן הטענה כי הקסאודוס, מטה שני הנחשים הינו סמל הרפואה, טעות נפוצה בימינו. סמל הרפואה הינו נחש אחד על מוט, סמלו של האל אסקלפיוס היווני/רומי, אל הרפואה ובנו של אפולו או אם תרצו נחש הנחושת של משה רבינו). בספרו טוען אבירז ל 30 קלפי טארוט. אם כן, מהו המקור לאמונה זו וכיצד דבר זה מסתדר עם קביעותיו של אליפז לוי על הקבלת הארקנות לעץ החיים ולא``ב העברי? שלכם, MS הנווד.
שלום!! מספר קושיות לי. כעת אני קורא ספר הנקרא ``איזיס אורניה``, שם בנוסף לדברים אחרים, מופיעה הסדרה המרכזית של הטארו (Greater Arcana) בפירושים, שמות וציורים שונים מהמקובל. למשל, קלף מייצג תכונות דומות לקלף השוטה מופיע כקלף מס` 22 ולא כ-0 ושמו ``התנין``. הקלף הראשון, כתמיד, הוא קלף הקוסם, אם כי פירושי הסמלים שונים מהמקובל. מוזכרים 24 קלפי ארקאנה גדולה (נוספו מס` 23 ``הנעלה`` ו-24 ``מנצח הנחש``). האם את מכירה קלפים אלה? קלף 6, בד``כ קלף האוהבים מופיע כאן כקלף ``הבחירה`` ובו רואים גבר המתלבט בין שתי שבילים, על אחד עומדת אישה יפה, לבושה לבן וכתר לראשה, השניה עירומה וזר פרחים לראשה. מעליהם מלאך עם חץ בוער. דוגמת קלף זו ראיתי גם בספרה של אליזבט הייך (כותבת ``התקדשות``) ``חוכמת התארות`` עם פירוש דומה. בקלפים הקונבנציונליים רואים אישה עירומה מביטה במלאך וגבר עירופ מביט באישה. בטארות של ``שחר הזהב`` וכן ב``הרמטיק טארות`` ראיתי את תמונתו של פירסיאוס, המציל את אנדרומדה הקשורה לסלע מידי מפלצת הים. כמו כן, באיזיס-אורניה, קלף מס` 2 מיוחס למלאך אנאל, בעוד בהרמטיק טארוט קלף זה מיוחס לקלף 3. אני קורא גם את ספרו של זאב אבירז ``הסודות הגנוזים בטארוט`` - אם כי יש לי כמה השגות לגבי מה שנראה לי טעות בידע המיתולוגיה היוונית (כגון שיוך הכנפיים של הכובע בתמונת הקוסם בהרמטיק טארוט לכנפיו של הרמס/מרקוריוס, בעוד המיתולוגיה מתארת במפורש כי הכנפיים היו בסנדליו וכן הטענה כי הקסאודוס, מטה שני הנחשים הינו סמל הרפואה, טעות נפוצה בימינו. סמל הרפואה הינו נחש אחד על מוט, סמלו של האל אסקלפיוס היווני/רומי, אל הרפואה ובנו של אפולו או אם תרצו נחש הנחושת של משה רבינו). בספרו טוען אבירז ל 30 קלפי טארוט. אם כן, מהו המקור לאמונה זו וכיצד דבר זה מסתדר עם קביעותיו של אליפז לוי על הקבלת הארקנות לעץ החיים ולא``ב העברי? שלכם, MS הנווד.