אמירוס, רק במידה ולא הבנת -
אנסה לפשט את זה יותר, כי (ואני מאוד מתנצל אם טעיתי בהערכה, באמת) אני חושב שהרמה התיאורטית שלך אינה גבוהה, וכתוצאה מכך, בצדק, אין הרבה סיכוי שתבין את ההסברים המנומקים והמפורטים של האנשים המלומדים כאן. ושוב, אני מציין שאם טעיתי בהערכה, אז אני מתנצל. בכל אופן, ניקח לדוגמא באמת את אקורד דו מז'ור (אני מקווה שאתה יודע ממה מורכבים האקורדים המז'וריים והמינוריים). תוויו הם דו, מי, סול. האקורד הוא
דו מז'ור, ועל כן התו הראשון יהיה דו. לתו זה נקרא 1 (זוהי הדרגה של התו בתוך האקורד - אבל אם אתה לא מבין את זה, זה לא נורא). הלאה. אם נלך בסדר ישיר, נראה שלאחר 3 צעדים מדו, אנו מגיעים למי: דו(1), רה (2), מי (3). על כן, נקרא לו 3. וכן, אם נמשיך ללכת, נראה שלאחר 5 צעדים מדו, אנו מגיעים לסול: דו (1), רה (2), מי (3), פה (4), סול (5). אם כן, אקורד רגיל מורכב מדרגות 1,3,5. ההיפוכים למעשה נקבעים לפי הבאס של האקורד אותו אתה מנגן. האקורד בהחלט יכול להישאר דו, מי, סול, על כל צורותיו, אך כל צליל תחתון לו (בס) שתנגן יחד איתו, ישנה את צבעו, ואלו הם ההיפוכים אשר אתה מדבר עליהם. כמובן שההיפוכים במסגרת זו יכולים אך ורק לבוא לידי ביטוי בדרגות 1,3,5. אם כן, כאשר הדרגה ה-1 (דו) נמצאת בבס, ההיפוך הוא מז'ור רגיל (או אם תרצה, אין היפוך). ההיפוך השני, הוא כאשר הדרגה ה-3 (מי) נמצאת בבס, וההיפוך הוא הסקסט אקורד. ההיפוך השלישי, הוא כאשר הדרגה ה-5 (סול) נמצאת בבס, וההיפוך הוא הקוורט-סקסט אקורד. את ההסברים לשמותיהם של ההיפוכים רשם ברוב חוכמתו גיל דקל, הלא הוא, STAGADISH.