שאלות (הרוב אנלוגיות, ה2 הראשונות הכי חשובות)

NONSHLUCK

New member
שאלות (הרוב אנלוגיות, ה2 הראשונות הכי חשובות)

**1.
ארנון מטיל קובייה הוגנת שוב ושוב, ומפסיק כאשר תוצאת ההטלה היא 6.
מה ההסתברות שארנון יטיל את הקובייה בדיוק 4 פעמים?


**2.
בכד יש 6 כדורים אדומים ו 4 כדורים שחורים.
איילת הוציאה באקראי, ללא החזרה, 5 כדורים מהכד.

מה הסיכוי שלפחות אחד מהכדורים שהוציאה איילת הוא אדום?

1
2/3
3/5
5/6

3.
מה האנלוגיה של : כפתור :רוכסן?
כפפה :גרב
מטרייה :שמשייה
3. מנעול: דלת
4. וילון: תריס

4.
מתי? :אז
1. כמה? :בערך
2. היכן?: שם
3. לאן?: כיוון
4. מדוע? :בשל

5.
צייר: דיוקן-
1. רקדן: ריקוד
2. פסל: אזמל
3. נגן: כינור
4. קדר: קדרה

6.
מיסמר: מסמר masmer):
סרג :מסרגה
ארג: אריג
צבעtsava :צבע tseva
הדביק:דבק devek

7.
מחירון: מחיר
שעון שעה
תפריט ארוחה
מילון פירוש
מחשבון סכום

8.
אט: אטיות-
חלושות: עוצמה
yeshirut: yeshirot
גא: גאווה
קור: קרירות

9.
בבית ספר רננים-
א. אין בכיתה ג' תלמיד שמשתתף גם בחוג טבע וגם בחוג בישול.
ב. כל תלמידי כיתה ג' שאינם משתתפים בחוג ציור משתתפים בחוג בישול.

אם בך, לא ייתכן שאופיר, תלמיד כיתה ג' בבית הספר רננים, משתתף-
1. בחוג ציור ובחוג טבע
2. בחוג בישול ובחוג ציור
3. בחוג ציור בלבד
4. בחוג טבע בלבד


תודה רבה לכם מראש :)
 

TFNM

New member
עונה

**1.
ארנון מטיל קובייה הוגנת שוב ושוב, ומפסיק כאשר תוצאת ההטלה היא 6.
מה ההסתברות שארנון יטיל את הקובייה בדיוק 4 פעמים?

אנחנו רוצים שייצא לו כל מספר מלבד 6 בשלוש הטלות ואז שייצא לו 6,לכן החישוב הוא חמש שישיות בחזקת שלוש כפול שישית
5/6*5/6*5/6*1/6 ויוצא לנו חמש בשלישית לחלק לשש ברביעית


**2.
בכד יש 6 כדורים אדומים ו 4 כדורים שחורים.
איילת הוציאה באקראי, ללא החזרה, 5 כדורים מהכד.

מה הסיכוי שלפחות אחד מהכדורים שהוציאה איילת הוא אדום?

1
2/3
3/5
5/6

במקרה הכי "גרוע" היא הוציאה ארבעה כדורים שחורים,נשארו לה עוד חמישה כדורים אדומים בכד ויש לה עוד כדור אחד להוציא,והוא יהיה רק אדום. לכן 100%
3.
מה האנלוגיה של : כפתור :רוכסן?
כפפה :גרב
מטרייה :שמשייה
3. מנעול: דלת
4. וילון: תריס


א' זה משהו שמשמש לאותו הדבר כמו ב'

4.
מתי? :אז
1. כמה? :בערך
2. היכן?: שם

3. לאן?: כיוון
4. מדוע? :בשל

מתי היא מילת שאלה המתייחס לזמן,"אז" זה "התשובה" לשאלה שנותנת איזשהו מענה חלקי
בוא נסתכל על התשובות
1)כמה היא מילת שאלה לכמות,בערך לא נותנת לנו איזשהו מענה לשאלה לכן תשובה 1 לא נכונה.
2)היכן היא מילת שאלה המתייחסת למיקום,שם עונה לנו בערך על השאלה,התשובה היא 2


5.
צייר: דיוקן-
1. רקדן: ריקוד
2. פסל: אזמל
3. נגן: כינור
4. קדר: קדרה

דיוקן זהו סוג של ציור,לכן הקשר בין המילים היא "א' הוא בעל מלכה שב' הוא מהדברים שהוא יכול ליצור". רקדן לא בדיוק יוצר ריקוד וגם אם כן היינו רוצים משהו יותר ספציפי מריקוד לכן זה לא 1,אזמל וכינור אלו כלי העבודה שלי 2 ו-3 ולכן התשובות הללו נשללות. קדר הוא בעל מלאכה שיכול ליצור דברים רבים ובין היתר גם קדרה

6.
מיסמר: מסמר masmer):
סרג :מסרגה
ארג: אריג
צבעtsava :צבע tseva
הדביק:דבק devek

אני לא זוכר אנלוגיות עם אותיות באנגלית אבל נזרום. האנלוגיה היא "א' היא הפעולה שבה שמים את הב' במקום" נסתכל על התשובות,סרג זה לא מיקם את המסרגה במקום,זה השתמש במסרגה,ארג זה יצר א האריג ונשארנו עם התשובות 3 ו-4 שהאנלוגיה מתאימה לשתיהן ולכן נחדד את הקשר.
למסמר זה לשים מסמרים על מנת להצמיד ולחבר עצמים. אז האנלוגיה המחודדת היא א' היא הפעולה של למקם את ב' על מנת להצמיד,מה ששולל את 3 ומותיר לנו את 4.


7.
מחירון: מחיר
שעון:שעה
תפריט:ארוחה
מילון:פירוש
מחשבון:סכום

הקשר בין המילים הוא "הב' מופיע בא' " הארוחה לא מופיעה בתפריט,המנה מופיעה בתפריט,שללנו את 2. הסכום לא מופיע במחשבון,אנו משמתמשים במחשבון על מנת לחשב את הסכום ונשארנו עם 2 ו-3. נחדד את האנלוגיה ל "הב' רשום בא' " ונגיע לתשובה 3. מה גם שאפשר להבין שיש הבדל בין שעון שהוא דבר דינאמי לבין מחירון ומילון שהם אוספי מידע קבועים

8.
אט: אטיות-
חלושות: עוצמה
yeshirut: yeshirot
גא: גאווה
קור: קרירות

WTF ?
9.
בבית ספר רננים-
א. אין בכיתה ג' תלמיד שמשתתף גם בחוג טבע וגם בחוג בישול.
ב. כל תלמידי כיתה ג' שאינם משתתפים בחוג ציור משתתפים בחוג בישול.

אם בך, לא ייתכן שאופיר, תלמיד כיתה ג' בבית הספר רננים, משתתף-
1. בחוג ציור ובחוג טבע
2. בחוג בישול ובחוג ציור
3. בחוג ציור בלבד
4. בחוג טבע בלבד

זה לא מסובך,כלל ב' קובע שכל מי שלא בחוג ציור משתתף בחוג בישול,כך שלא ייתכן שמישהו בחוג טבע בלבד מכיוון שזה שולל את כלל ב'.
 

NONSHLUCK

New member
תודה רבה שוב פעם TFNM

והאנגלית באנלוגיות הייתה כי לא היה לי ניקוד
 
למעלה