שאלות התחליות
שלום. הנני משתמש חדש. הגעתי לכאן מכיוון שיש לי שאלות. אציין שאני בן 22 ויוצא בית ספר דתי במקור. אני פה מכיוון שתמיד נהגתי ע"פ המסורת ו"שמרתי". אבל לאחרונה אני מבין שאני לא מבין כלום ! למרות החינוך הדתי. אני מקווה שלא אפגע באף אחד - אל אף השאלות המטרידות. מבלי להאריך יתר על המידה, אתחיל: 1. מהם הספרים הכלולים בהגדרתנו ל"תורה" ? האם רק חמשת הספרים ? או גם הנביאים והכתובים ? 2. מי רשם את התורה ? ממש כך. מי המשורר ? אינני מצליח להבין את זה מכיוון שאם בורא עולם רשמה, אזי יש כאן בעיה מכיוון שהוא מתייחס אל עצמו בגוף שלישי: "וירא... כי טוב" הוא הבורא, רואה כי טוב... לא אני (הבורא) אלא הוא... אם כן לא הבורא רשם את הספר ? ואם לא הוא, אזי גם כאן בעיתיות. שכן איך ידע אותו כותב על דברים שנאמרו במצבים אינטימיים כמו מפגשו של משה עם "פניו" של בורא עולם. שכן אם אתה (לא הבורא) רשמת את הספר אזי איך יודע אתה מה ראה או לא ראה משה בראותו את בורא עולם ? ישנם כמובן עוד דוגמאות. שאלה זו עלולה להראות ברורה - שכן טבוע כבר בנו ה"עובדה" שהבורא רשם את הספר (שכן מי עוד יכל להיות נוכח לאורך זמן כה רב ע"מ לספר על כ"כ הרבה תקופות חיים שונות - מאדם וחווה ועד לדוד..) אך זה לא מספק אותי. מדוע אם כן נרשם הספר בגוף שכזה ? מדוע הבורא לא מתייחס אל עצמו ? למשל, "וראיתי כי טוב" ? ? ? אני כמובן גם מבין שינם שאלות שעליהם אין תשובה. כולנו בערפל בעניין זה או אחר אבל אולי יש הבנות שאינני בקיא בהן - ועל אלו אשמח לשמוע. שאלה אחת מני רבות. נתחיל כאן. תודה.
שלום. הנני משתמש חדש. הגעתי לכאן מכיוון שיש לי שאלות. אציין שאני בן 22 ויוצא בית ספר דתי במקור. אני פה מכיוון שתמיד נהגתי ע"פ המסורת ו"שמרתי". אבל לאחרונה אני מבין שאני לא מבין כלום ! למרות החינוך הדתי. אני מקווה שלא אפגע באף אחד - אל אף השאלות המטרידות. מבלי להאריך יתר על המידה, אתחיל: 1. מהם הספרים הכלולים בהגדרתנו ל"תורה" ? האם רק חמשת הספרים ? או גם הנביאים והכתובים ? 2. מי רשם את התורה ? ממש כך. מי המשורר ? אינני מצליח להבין את זה מכיוון שאם בורא עולם רשמה, אזי יש כאן בעיה מכיוון שהוא מתייחס אל עצמו בגוף שלישי: "וירא... כי טוב" הוא הבורא, רואה כי טוב... לא אני (הבורא) אלא הוא... אם כן לא הבורא רשם את הספר ? ואם לא הוא, אזי גם כאן בעיתיות. שכן איך ידע אותו כותב על דברים שנאמרו במצבים אינטימיים כמו מפגשו של משה עם "פניו" של בורא עולם. שכן אם אתה (לא הבורא) רשמת את הספר אזי איך יודע אתה מה ראה או לא ראה משה בראותו את בורא עולם ? ישנם כמובן עוד דוגמאות. שאלה זו עלולה להראות ברורה - שכן טבוע כבר בנו ה"עובדה" שהבורא רשם את הספר (שכן מי עוד יכל להיות נוכח לאורך זמן כה רב ע"מ לספר על כ"כ הרבה תקופות חיים שונות - מאדם וחווה ועד לדוד..) אך זה לא מספק אותי. מדוע אם כן נרשם הספר בגוף שכזה ? מדוע הבורא לא מתייחס אל עצמו ? למשל, "וראיתי כי טוב" ? ? ? אני כמובן גם מבין שינם שאלות שעליהם אין תשובה. כולנו בערפל בעניין זה או אחר אבל אולי יש הבנות שאינני בקיא בהן - ועל אלו אשמח לשמוע. שאלה אחת מני רבות. נתחיל כאן. תודה.