שאלות וחששות..

NofNof121

New member
שאלות וחששות..


שלום לכולם..
כמו שכבר כתבתי פה בעבר, דבר ראשון אני מודה לכם על הפורום הזה, למרות שאני לא הכי פעילה פה אני קוראת כאן הרבה, נעזרת, וזה באיזשהו אופן מחזק אותי.
בעוד כמה שבועות ספורים - ב"ה, אני אמורה ללדת, לידה ראשונה בן עם קלאב פוט דו צדדי (היה לאבא שלו רק ברגל אחת) .
מעבר לזה שאני לחוצה וחוששת מהלידה עצמה, אני מתחילה לשאול את עצמי איך מתנהלים בכלל עם תינוק כלכך קטן שהגבס תופס יותר מחצי מגופו?
ראיתי בגוגל תמונות כלכך מלחיצות וזה עשה לי מאוד רע ולא הפסקתי לבכות איזה יומיים.
אז יש לי כמה שאלות.
האם אתם מכירים אורטופד טוב, מצויין(!) באיזור המרכז? כפר סבא, רעננה, תל אביב, נתניה, הרצליה..?
דבר שני, כמה זמן לוקח שלב הגבסים, במידה והכל מתנהל כמו שצריך
כמה שבועות הוא צריך להיות עם גבס? והאם אנחנו מורידים אותו בבית או בבית החולים?
ושאלה שמסקרנת אותו בקשר לנעליים, כל פעם שהמידה עולה קונים נעל חדשה? מה המחיר של נעל כזו? והאם יש השתתפות של הקופה? או של הביטוח?

תודה לעונים,
ושיהיה לנו שבוע טוב ושקט..
 
קודם כל - היי רגועה - חששותיך מוכרים. את לא לבד

כולנו היינו בסירה הזו.
לפני שאענה על שאלותיך הספציפיות חשוב לי להגיד שמכיוון שזה הילד הראשון שלך ההתנהלות - שבינינו עם ק"פ או בלי ק"פ קשה להתכונן אליה - תהיה לך רגילה. מה שקורה עם הגבסים והנעלים זה מה שקורה, וזה מה שתכירי. כמו שהוא יוולד "עם הגבס" ככה גם אתם כהורים תוולדו איתו ואני מאמינה שמהר מאוד (אם לא כבר מההתחלה) תגלי שהרבה יותר מעסיק אותך כמה הוא ישן ו\או אוכל מאשר הגבס. בדיוק אותם הדברים שמעסיקים הורים צעירים בכל מקום בעולם.

לעידו, היה רק גבס אחד וזה נכון שזה נראה עצום ביחס לגודל שלו אבל אני חייבת להגיד שככה אני זוכרת אותו כתינוק. שוב, כמו שכתבתי לך, אני לא מכירה סיטואציה אחרת.

בקשר לתמונות באינטרנט - תעזבי. אל תסתכלי. באינטרנט יש המון והכל מהכל וקשה לדעת מה ואיך לסנן. להגיד לך שהרגל נראית רגילה? לא, היא לא נראית אבל יש מומים הרבה פחות אסתטיים בעיני. זה קצת כמו לשמוע סיפורי זוועה על לידות לפני הלידה שלך - זה לא נותן כלום. אני, לפני הלידה שלי (גם של עידו וגם זו הנוכחית) פשוט לא הסכמתי לשמוע סיפורי זוועה. אם מישהי (או מישהו) התחילו לספר לי על הלידה שלהן, של אחותן, גיסתן או של הדודה וזה נשמע כמו סיפור זוועה - אמרתי: "אני מצטערת, אבל אני ממש לא רוצה לשמוע עכשיו את הסיפור הזה. אחרי הלידה שלי תספרי לי, טוב?".

בקשר לאורתופד טוב באזור המרכז, בזה אני לא ממש יכולה לעזור אבל יש כאן מספיק שכאן יכולות...

במידה שהכל קורה כמו שאמור לקרות תינוק נמצא בדרך כלל בין 6-8 שבועות עם גבס (אני חושבת שיותר לכיוון ה-8. ככה גם עידו היה) שכל שבוע מורדים. אחר כך יש ניתוח להארכת גיד אכילס (לא אצל כולם) ואז גבס לעוד 3 שבועות רציפים. ואז לנעליים - 23 שעות ביממה והורדה בשלבים לפי ההתקדמות ולפי הרופא.
את הגבסים מורידים בבית. אנחנו "השרנו" את עידו במים חמים וחומץ ושחר, הבעל שלי, הוריד לו את הגבס בעזרת מספרים מיוחדות בעוד אני החזקתי את עידו. זו לא הייתה חוויה נעימה במיוחד אבל גם היא עברה... מצד שני, ברגע שהגבס יורד, עושים מקלחת טובה ומפנקת ששווה הרבה
.

ובקשר לנעליים - לנעלי הק"פ יש מידות אחרות מנעליים רגילות ואחת לכמה חודשים יש צורך להחליף אותן בהתאם לגדילת כף הרגל. רוב האנשים קונים אבל גם אם תסתכלי יש כאן מדי פעם הצעות להחלפה\מסירה. הנעליים לא זולות וכל הדגמים עולים בערך אותו הדבר, (אם אני יודעת נכון ואם לא אנא תקנו אותי!) בין 1000-2000 ש"ח. באיזה קופת חולים את חברה? במכבי יש החזרים פעם בשנה. תסתכלי פה בפוסטים קודמים. שחר, הבעל שלי, עכשיו עסוק מאוד בענייני ההחזרים... אם יש לך עוד שאלות את יכולה לפנות אליו בפרטי והוא יענה לך בשמחה.

ושתהיה לידה קלה וטובה. מתי את צריכה ללדת? (אני בשבוע 35...)
נבט
 
מסכימה ומזדהה עם כל מילה של נבט


גם אצלינו הק"פ נולד יחד עם ביתנו הבכורה וזה מה שהכרנו, ואכן השאלה אם היא יונקת מספיק העסיקה אותי הרבה יותר מאשר ענייני הגבס...

לעניין האורטופד- אנחנו מטופלים באיכילוב בהובלה של פרופ' ויינטרוב יחד עם כל הצוות המקסים ומאוד מרוצים כבר אוטוטו 7 (!!!) שנים. יש עוד מרפאות נוספות באיזור שהן טובות ויש גם קובץ של המרפאות שאולי נבט תוכל להעביר לך ותסתכלי.
אנחנו יצרנו קשר עם אריאלה, הפיזיוטרפיסטית מאיכילוב והיא קבעה לנו תור לפני הלידה. באנו לפגוש את הצוות וראינו ילדים עם ק"פ שמטופלים שם ודיברנו עם ההורים וזה מאוד מאוד הרגיע. הרבה יותר טוב ומעודד לראות ילדים במציאות ולא בתמונות אינטרנט... (אנחנו תושבי המרכז, אם יתחשק לך לפגוש את הבת שלי את מוזמנת בשמחה)
אם תרצי את הטלפון תשלחי לי מסר (וגם אם בא לך לבוא...)
לגבי הגבסים האימרה של "כל תכנית היא בסיס לשינויים", הייתה מאוד נכונה אצלינו, אנחנו הגענו ל- 12 גבסים וכן עשינו את הניתוחון, כך שחשוב לא להילחץ אם זה לא בדיוק 6-8 גבסים, אבל אני יכולה לעודד שהבת שלי היום, ב"ה, מרקדת ומקפצת למרות זאת...

גם אנחנו הורדנו באמבטיה כייפית בבית, אבל לכל בי"ח פרוטוקול משלו בעניין ויש בי"ח שמורידים במחלקה.
אצלינו המידה של הנעליים לא קפצה כ"כ מהר, בסה"כ הגענו בגיל 4.5 למידה 5 כך שזה בערך נעל לשנה
הקופה שלנו זו מכבי וקיבלנו החזר אחת לשנה
שיהיה בהצלחה

ואנחנו פה
 

NofNof121

New member
המון תודה לכן..

אני פשוט מרגישה שלראשונה בחיי אני במצב של חוסר וודאות כלכך גדול. - אני בשבוע 37 גם במכבי.
לידה זה משהו שאני דיי מפחדת ממנו מבחינת הכאבים ובכלל כל החוויה קצת מלחיצה אותי, גם אני באיזשהו שלב ביקשתי לא לשמוע סיפורי זוועה.
ויחד עם זה יש את שלב הקלאבפוט אחרי הלידה - אגב, לרוב הם מתחילים ללכת בזמן? איך הם נעמדים? הולכים? זה מעכב?

תודה לכן על התמיכה..
 
למעלה