שאלות חשובות גבי נוהל בחינוך המיוחד

מיריאל1

New member
שאלות חשובות גבי נוהל בחינוך המיוחד

שלום רב, שמי מירי ואני אמא לשלושה ילדים בינהם ילד הלוקה בפיגור שיכלי בינוני בן 8. ילדי לומד בבית ספר לחינוך מיוחד המוגדר פיגור בינוני רב בעייתי. בני ללא חיתול מגיל 5 אך עדיין נוטה לפספס את צרכיו מידי פעם. השאלה שלי האם יתכן שבית הספר יכול לטעון כי יש הסכם לסייעות שבו הם חתומות לא לטפל בנושא של פיספוסי צרכים, כמו החלפות של בגדים וכו'? למרות שהילד התקבל כמובן דרך ועדת השמה? האם הם יכולים לסרב לשתף פעולה איתנו כהורים לתוכנית גמילה? או, האם יכולים להוציא מבית הספר למרות שמבחינת הרמה _(רמת הפיגור)הוא מתאים בגלל פיספוסי צרכים? אם כן איפה אפשר לראות זאת רשום? תודה על הכל ממני אמא דואגת
 

FOR THE LD

New member
לשאלתך, מצרפת קישור

זהו קישור לקבוצות דיון בנושא חינוך מיוחד (משרד החינוך). ניתן לשאול שאלות, והמומחים ישיבו עליהן. בהצלחה!
 

Diana M

New member
בשום אופן לא.

סייעות בחינוך המיוחד מחוייבות לדאוג לנקיונם של הילדים. כולל החלפת טיטול ורחצה במקרה של פיספוסים. בכל בית ספר כזה אמורים להיות הסדרים לרחצה וטיפול נאות. זו לא דאגתך לטפל בסייעת שאינה רוצה לבצע את עבודתה. זה תפקיד מנהל בית הספר. את יכולה למצוא מידע על כך בחוזר מנכ"ל העוסק בסייעות באתר אוח של משרד החינוך. במידה ואין שינוי, פני דחוף לפיקוח ולרשות המקומית. דיאנה
 

מיריאל1

New member
דיאנה יקרה../images/Emo140.gif

שלום רב, לצערי העיניין לא כל כך פשוט. אכן בחוזר מנכ"ל רשום במפורש את תפקידיהן של הסייעות במסגרות של חינוך מיוחד. אך משום מה כנראה כל בית ספר רוקם לעצמו מדיניות יחד עם המנהל/ת של בית הספר ולבית הספר שלנו פשוט ציטוט שלהם: יש קווים אדומים לילדים שצריך להחליף להם- רטובים וכיוצ"ב - בקיצור רק ילדים גמולים צריכים בבית הספר, ילד שלא גמול טוטלית מהווה בעיה!!! ממש לא יודעת מה לעשות - לא יודעת אם ארצה שבני ישאר במסגרת שלא רוצים אותו והוא מהווה בעיה, מצד שני אני אוהבת את דרך הלמידה שלהם ואת השגייהם -. ??? רבים יש לנו לא יודעת אם כדי להפעיל "תותחים" או איומים או פשוט להוציא את הילד. כל טוב ותודה, אלה הם החיים בגידול ילד חריג כל הזמן מאבקים מאבקים, כאילו לא חסר לנו.
 

Diana M

New member
מיריאל, מבינה לחלוטין את הלבטים

אכן, מבחינה פורמלית הסייעת מחוייבת לדאוג לנקיונו של בנך. זה שמנהלת בית הספר פוחדת להפר את הסטטוס קוו שנוצר בבית הספר מאופי הניהול שלה או מאופי הניהול שירשה, לא משנה עובדות ברות קיימא. יחד עם זאת, ברור לי החשש שלך להכנס למלחמה כזו עם בית הספר וכיצד זו תשפיע על היחס כלפי בנך. מבינה לחלוטין ומצירה על כך מאוד
. מה את בכל זאת יכולה לעשות? לחפש בית ספר אחר? מכיל יותר ומחבק יותר שגם יודע ללמד בדרך לא פחות טובה? האמיני לי יש כאלה ולבנך מגיע להיות במקום כזה. לזמן שיחה לא מאיימת עם המנהלת ולשאול אותה מה עושים? הרי לא רשמת את בנך לבית ספרה על דעתך עצמך. ועדת ההשמה הפנתה אתכם ועל בית הספר לתת מענה. מתפקידה לחשוב יחד איתך מה כן ניתן לעשות? לשוחח עם המפקחת באופן דיסקרטי תוך בקשה השיחה לא תועבר לידיעת המנהלת. אך המפקחת כן תדע לפעול צורה נבונה לטובת הנושא? צר לי שמוע על מקרים כאלה. מחזקת את ידייך ואני כאן עבורך לכל שאלה או התלבטות דיאנה
 
למעלה