שאלות טכנולוגיה במשאיות

מאיזו שנה המשאית ?

בדאף, לרוב מדגמי 2001 ומעלה, בד"כ מתלי אויר באים כסטנדרט (לעומת אופציה, למשל בסקניה). אני מתאר לעצמי שאתה נוהג בדאף CF 6X2, כי אני לא מכיר דגם 6X4. משאית מצויינת ונוחה מאוד בדגמים האחרונים. למרות מנוע יחסית קטן (9 ליטר) היא חזקה ואמינה. ההגה בה מצויין ומדוייק, קטן יחסית ונוח לתפעול, וקוטר הסיבוב בין הטובים שאני מכיר. ההיגוי האחורי ממוקם די באמצע, קצת לפני הסרן האחורי. הוא מסתובב פחות מההגה הקדמי ומורגש יותר בכביש המהיר. בהצלחה בעבודה החדשה !
 
הוא בולם אבל לא מניע

אם תשים לב, תראה שיש להיגוי האחורי שלך דיסקיות בלם, אבל הוא לא מניע. בנוסף ההיגוי האחורי+הסרן האחורי יושבים על כריות אויר. הסרן הקדמי לא. יש גם כפתור בקבינה שמרים את הסרן של ההיגוי האחורי וזה למקרה שתוכל לתמרן טוב יותר במקרה שקיעה. הוא מתרומם לכמה שניות (לא קבוע) וחוזר למקומו אוטומטית. יצא לי לנהוג בדגם הספציפי שלך. משאית פשוט נהדרת. חזקה, נוחה, שקטה, קלה לתפעול ותמרון והקבינה מאוד איכותית. החסרון היחיד שאני יכול להגיד עליה, הוא בלם-מנוע (אגזוז ברקס) חלש מאוד. בדגמים היותר כבדים (אצלי למשל ב- 8X4) יש בלם ג'ייקובס מקורר נוזל - פשוט מצויין, יעיל וחזק בכל מהירות ועומס. המשאית שלך אפילו יותר נוחה. אצלי הדאבל-דאבל פוגע בנוחות כשהמשאית ריקה.
 
כן ירבו נהגים כמוך

חשוב מאוד ללמוד את ספר הנהג. לא כולם עושים זאת וחבל. נהגים רבים חושבים שהם יודעים הכל. אני למשל עברתי הדרכה של 3 שעות ב- "תשתית" לפני שקיבלתי את המשאית. גם אני חשבתי שזה שטויות אבל עובדה שלמדתי בהדרכה המון דברים שלא ידעתי. יש לי הכירות ונסיון טוב על המשאית שלך, תמיד אתה יכול לשאול ולהתייעץ ואני אשמח לעזור. קיבלת משאית מצויינת ואתה עוד תלמד להכיר ולהנות ממנה.
 
בבקשה

לגבי הילוך אחורי: גם בהדרכה הוסבר לי שצריך לעצור, להכניס להילוך קדמי (לא בהכרח ראשון) ואז להילוך אחורי. זה כדי "לשחרר את הגיר". בדגם שלך אין ריטרדר (אלא כאופציה יקרה מאוד).
 

אורי404

New member
ובכביש מהיר האם בפנייה הוא פונה כנגד

כיוון הגלגלים הקדמיים הוא פונה עם כיוון הגלגלים?
 

אורי404

New member
שאלות טכנולוגיה במשאיות

שלום! יש לי שתי שאלות בתחום הטכנולוגיה במשאיות: 1. מתלי אוויר (שימו לב! לא כריות אוויר, אלא מתלי אוויר) - באיזה שלב (פחות או יותר איזו שנה) החלו להיכנס לשימוש במשאיות מתלי אוויר, במקום מתלים עם שמן? האם מתלי אוויר בתחזוקה הולמת מחזיקים מעמד לאורך זמן או קיימות בהם בעיות אמינות שונות? 2. היגוי אחורי במשאיות שונות יש היגוי אחורי, שבמהירות איטית יחסית (למשל בתוך העיר), הגלגלים האחוריים מסתובבים בניגוד לכיוון הנסיעה של הגלגלים הקדמיים. מה קורה במהירויות גבוהות, כמו למשל בכביש מהיר? האם עדיין מסתובבים הגלגלים האחוריים? האם פועלים עד למהירות מסויימת? האם פונים עם כיוון הגלגלים הקדמיים (בדומה להיגוי אחורי במכוניות למען שיפור אחיזת כביש)? שאלה נוספת היא האם היגוי אחורי הוא המשאיות עם שלושה סרנים (סרן קדמי אחד מלפנים ושני סרנים מאחור) או שזה גם קיים במשאיות עם שני סרנים (סרן קדמי מלפני וסרן אחורי מאחור)? תודה מראש
 
עמידות מתלי אויר זה עניין של מזל

המשאית שלי בת שנה וחצי, וכבר החליפו 3 כריות אויר במתלים (מתוך 8). 2 מתוכן התפוצצו, וזה ממש לא נעים לעמוד בסמוך כשזה קורה. רעש והדף ברמה של קטיושה. האחרונה הוחלפה כי כבר הסיבים שלה החלו להקרע (המוסך הקדים תרופה למכה), כל זה כאמור תוך שנה וחצי. במשאית הקודמת התפוצצה כרית אחת, אחרי 6 שנים של עבודה מאומצת. כאמור, עניין של מזל. לצערי אני לא בקיא בהיסטוריה של מתלי האויר אבל לדעתי הם החלו כסטנדרט/אופציה בתחילת שנות ה- 90. מה שכן, הנוחות היא בכמה רמות מעל קפיצי פלדה ומתקרבת לזו של רכב פרטי. לגבי היגוי אחורי אקטיבי: הוא מצוי בעיקר במשאית שמותאמות לעבודה עירונית, לצורך כושר תמרון עדיף. הסרן לא מסתוב במלואו כמו הקדמי, ולא משנה המהירות. התצורה תלויה במשאית: 8X4 הוא מה שנקרא בשפת הנהגים דאבל-דאבל. כלומר 2 סרנים קדמיים להיגוי (גם כאן האחורי מבניהם מסתובב פחות). 6X2 עם היגוי, הוא לרוב אמצעי או אחורי (שוב, האחורי מבניהם מסתובב פחות).
 

אורי404

New member
יתרון נוסף, שאמור להיות במתלי אוויר הוא התאמה

למשאית ריקה מול משאית מלאה ובהתאם לכך לגרום ליציבות ולנוחות ההולמת בהתאם לתנאי העומס. היגוי אחורי אקטיבי: בחלק ממכוניות הפאר או הספורט יש היגוי אחורי אקטיבי, שבמהיריות נסיעה נמוכות הגלגלים האחוריים פונים נגד כיוון הגלגלים הקדמיים, למען שיפור התמרון. במהירויות גבוהות לעומת זאת, הגלגלים האחוריים פונים עם כיוון הגלגלים האחוריים ונועדו לשיפור היציבות. מובן לי, שבחלק מהמשאיות (משאיות לפינוי אשפה למשל, אבל לא רק, אלא כמובן שלדות אחרות של אותו דגם), הגלגלים האחוריים פונים נגד כיוון הגלגלים הקדמיים. השאלה היא מה קורה במהירויות גבוהות יותר? תומר, תודה!
 
למעלה