שאלות לגבי המקס 5

morgan le fay

New member
שאלות לגבי המקס 5

מזמן לא נגעתי במקס ושכחתי מספר דברים: 1. מה הקיצור שפותח את החלון בו ניתן למקם את נקודת המרכז של האובייקט. כלומר לתת לו ערכים של: 0,0,0 למשל 2. היכן אני קובעת שהמנורת תאורה שלי תהיה למשל 35 מ"מ (את זה פשוט לא מצאתי במקס חמש)
 

nvh

New member
תשובה ל-1

1. כדי למקם מחדש את נקודת המרכז הולכים ל-Hierarchy (בסרגל הימני) שם יש כפתור: Affect Pivot Only. הוא יתן להזיז את נקודת המרכז. 2. לא ממש הבנתי :S
 

morgan le fay

New member
הרי יש לי אפשרות לקבוע

סוגים שונים של תאורה. אני צריכה direct spotlight ולקבוע לו ערך של 35mm
 

nvh

New member
השאלה היא מה זה ה35MM?

האם זה מרחק מטרה? (יכול להופיע כ: Targ. Dist) אולי זה סוג התאורה אם מדובר בתאורה פוטומטרית? (יש שם אפשרויות בחירה) את זוכרת מה ה35MM עושה? יש שימוש לצרכים שונים במידות. הדבר היחיד ש-35mm מזכיר לי זה בכלל רוחב עדשת מצלמה. האם זה לקוח מאיזה שהו מדריך? פרטי יותר. אני אשתדל לעזור.
 

morgan le fay

New member
אכן. 35 מ"מ זה רוחב עדשה

בכל מקרה, אלו הן ההוראות: Create a target camera in the top viewport at 0,0,0 pointing to 0,-500,0. I used a 35mm camera
 

nvh

New member
אההה.. אז מה בעצם הבעיה?

קודם כל, אם השאלה הראשונה היתה גם בקשר לזה, אז טעיתי בהסבר. ליתר בטחון אתחיל מההתחלה. אני פשוט אסביר את ההוראות פה. - צרי מצלמה (Target Camera) - בחרי את המצלמה ולחצי לחצן ימני על הכפתור שמפעיל את אפשרות הזזת האובייקטים (נקרא "Select and Move") - בחלון הקטן שיפתח, בתוך Absolute:World שני את כל הערכים ל0 (סה"כ 3 ערכים). - בחרי את המטרה של המצלמה ושוב הגיעי לחלון ההזזה ושני את הערכים: X:0 y:-500 Z:0 בקשר לרוחב העדשה, בחרי את המצלמה, לכי בסרגל הימני ל-Modify ושם תוכלי לשנות את רוחב העדשה. יש גם רוחבים מוכנים (סטנדרטים) מקווה שעזרתי. בהצלחה!
 

morgan le fay

New member
בדיוק כאן נתקעתי

אני יודעת איפה משנים את הבהירות ואת אורך הגל של האור ולהוסיף פילטרים וכו' וכו' ודווקא את נושא רוחב העדשה לא מצאתי. אם תאמר לי מה רשום ליד זה אני אשמח. (כלומר- מה רשום לפני התיבה בה יש למלא את הערך)
 

nvh

New member
הממ..

עד כמה שידוע לי עדשה יש רק בהגדרות המצלמה ואין שום קשר לאור. *צירפתי תמונה של הגדרות המצלמה* בהצלחה!
 
למעלה