שאלות לגבי לימוד אנימציה

LaVinotinta15

New member
שאלות לגבי לימוד אנימציה

אז עוד 8 חודשים אני הופכת לאזרחית מן השורה ואיתה כל המטלות של הרכבת המהירה הזו שקוראים לה ״חיים בטור אדם בוגר ועצמאי״.
הגעתי לתובנה שאיך שלא אסתכל אל העתיד שלי, הקריירה שאני אבחר זה משהו שילווה אותי הרבה מאוד זמן. ובכל מקום קשה למצוא עבודה, ובכל מקום כל לימוד הוא קשה בפני עצמו.

אז הנה השאלות:
1. איפה אנימטורים יכולים לעבוד בארץ?
2. האם יש באמת עבודה לאנימטורים?
3. יכול להיות בו מצב שעובדים על פרויקט משני קצוות הפלנטה?
4. איפה הכי כדאי
ללמוד אנימציה? באיזה מכון?
5. ולהיות יותר ספיציפית, האם frame by frame מביא את הבוגרים שלו להיות מוכנים וערוכים לעבודה באולפנים הגדולים?
6. הייעד הסופי שלי: פיקסאר. הדרך: מורכבת. האם ללמוד בארץ? לעבור לארה״ב?

הייעד נראה לי רחוק וגדול אבל לא בלתי אפשרי. יש שם כמה ישראלים שעובדים, המשותף לרובם זה שהם למדו ברידילינג (60,000$ לשנה לסטודנט. גם אם אעבוד במלצרות 4 שנים אני לא אראה את הסכום הזה אף פעם. ויש לי רק כליה אחת למכור)

קיצר, מבולבלת. אשמח לתשובות.
מצטערת על החפירה היתרה
 

AdamGoldstein

New member
שאלה ענקית ומורכבת

...שדנו בה אינסוף פעמים, אפילו ממש עכשיו בדף של איגוד האנימציה בפייסבוק יש פוסט ארוך בנושא ע"י איגור משהו.
בגדול אם את רוצה פיקסאר אז זה בארה"ב, אבל אם תסתפקי באפקטים לסרטים יש המון עבודה בקנדה, שם הלימודים הרבה יותר זולים. התחרות גדולה אבל גם היתרונות. יש המון - המון עבודה עכשיו (לא יכול להתחייב לעוד שנתיים שלוש). בקצרה ממש:
1-רוב העבודה בפרסום\הדמיות אדריכלות ולאחרונה שוק משחקי המובייל\אינדי פורח. לפי מה שהבנתי, אני לא עבדתי בארץ.
2-יש המון עבודה, תלוי איפה ובתזמון שאת נופלת עליו. אבל התחרות קשה, בעיקר בשוק קטן כמו בארץ.
3-בהחלט. אפילו יש מצב לעבוד בתחתונים מהבית על פרוייקטים הוליוודיים.
4-במקום שנותן לך ויזת עבודה אחרי, עדיף בי"ס טוב עם מורים שיכולים למשוך אותך לעבוד איתם. אני למדתי במונטראול והעבודה הראשונה שלי היתה דרך מורה.
5-אני נגד בי"ס אונליין אם עדיין לא פרצת לתחום. שימי לב שהמורים של FBF למדו בחו"ל כדי להכנס לעבודה ולקבל ויזה. חשוב מאוד מאוד להבין שב100% מהמקרים (ברצינות עוד לא ראיתי מקרה אחר) סטודיו לא ישיג לך ויזת עבודה בתור מתחילה! את **חייבת** להיות מסוגלת לעבוד חוקית במקום (ארה"ב\קנדה) כדי לקבל עבודה! זה היתרון הכי גדול של הגירה ולימודים בחו"ל.
6-פיקסאר לדעתי הסיכויים הכי טובים דרך CALARTS או RINGLING אבל התחרות אדירה והלימודים והמחייה יקרים מאוד.

היעד לא בלתי אפשרי אבל יש לך הרבה יותר סיכויים ולימודים יותר זולים אם תכווני קודם לחברת אפקטים גדולה בקנדה. (אני עובד בFRAMESTORE אבל גם MPC, CINESITE, BUF ועוד רבים וטובים פתחו כאן סטודיו בשנתיים האחרונות).

בהצלחה!
 

LaVinotinta15

New member
אדם, המון המון תודה

בהחלט הבהרת לי את העיניינים. אני חושבת שזה מה שאעשה, היעד בסוף זה פיקסאר והדרך-לא משנה לי.
אתחיל לברר לגבי עבודה ולימודים בקנדה (אף על פי שקפוא שם בטוח, אבל מה זה קצת קור לעומת הגשמת חלום).
ממש פירטטת לי צעד אחרי צעד עד שאצליח לפרוץ.
המון תודה ושבת שלום!!
 

כרמל 1

New member
שאלה בקשר לחמש

היי אדם,
אני לומד בארץ במכללת IAC עכשיו, אבל אני תוהה אם בסיום הלימודים, אחרי זמן התקדמות והתפתחות כלשהו, לבד ו/או בסטודיו בארץ, הגיוני לעשות (לנסות) הגירה למדינה באירופה, או קנדה, ואז לחפש עבודה? (כלומר בלי שהם יצטרכו לעשות רילוקיישן בשבילי)
כמובן שאני משקיע את כל כולי.. פיקסאר זה גם חלום אבל זה שם מפתח לסטודיואים הגדולים (טוב..אולי פיקסאר טיפה מעל בדירוג..)
תודה רבה
 

AdamGoldstein

New member
היי

כרמל - כמובן! אם אתה ממש טוב, ונופל על עבודה בסטודיו כמו SNOWBALL או CREW972 למה לא. בעוד 5-10 שנים בהחלט ייתכן שתעניין חברות גדולות מספיק בשביל ויזת עבודה. אני יודע על מעט מאוד אנשים כאלה, אבל זו אפשרות. לדעתי ולפי מה שאני ראיתי, הסיכויים שבסוף תעבוד בחו"ל גדולים בהרבה אם תלמד שם.

וינו - לא פירטטתי שום צעד, אבל אם את רוצה לדעת מה את צריכה לעשות זה ככה:
1. לחקור קצת על מכללות באינטרנט
2. להתקשר אליהם ולבקש לדבר עם ה-INTERNATIONAL STUDENTS COUNSILLOR והוא יעזור בכל השלבים. האינטרסט שלהם זה שיבואו ללמוד וישלמו להם אז הם שמחים לעזור ולהסביר את כל הצעדים.
3. לעשות מה שהם אומרים ובזמן ההמתנה לויזת סטודנט וכל האישורים, לעבוד כדי לחסוך כסף ולעשות ים קורסי ציור, טוטוריאלים, הכל כדי להתקדם. לדעתי במיוחד בקורסים של שנה כדאי מאוד לא לעבוד בזמן הלימודים - זה כ"כ מעט זמן ללמוד ולקדם את עצמך, חבל על כל דקה.

בהצלחה!
 

LaVinotinta15

New member
"כן המפקד!" תודה רבה!

יפה שעה אחת קודם... בקצב הזה נראה לי אתחיל להזיז את עצמי ליומיות...
אגב יש מקומות שגם האנימציה מפותחת באירופה (אמרו לי על ספרד, אני דוברת ספרדית שפת אם, ובקרוב יש לי אזרחות)..
זה גם תקף? או פשוט להינעל על אמריקה הצפונית? תודה מראש וסליחה על החפירה
;
 

AdamGoldstein

New member
I have no idea about Spain

London is a great place, but I really don`t know about any other place in Europe regarding film fx work, sorry
 

galrt

New member
ויזה

פעם רשמתי פוסט מאד מאד ארוך על לימודים וויזות פה,תוכלי לחפש כי אני לא אכתוב הכל שוב.
לימודים בכל מקום אחר חוץ מלקבל תואר ראשון או שני הם אולי הכשרה מקצועית טובה אבל לא יאפשרו לקבל ויזת עבודה ברב המקרים.
כדי לקבל ויזת עבודה רגילה(לא ויזת אומן כי אין סיכוי שיתנו כזה לסטודנט) בארצות הברית (וזה בטח יקרה גם במדינות אחרות בעתיד) צריך או תואר שקשור לתחום העבודה או 10 שנות נסיון עבודה בתחום.
זה דבר מאד חשוב אם המטרה היא פיקסאר, תצתרך לעבוד כמה שנים (5-6 אולי) לפני שיתאפשר לך להיות עם מספיק נסיון כדי שעורך דין שלהם יוכל להוציא לך ויזה..וגם אז הם כמובן שיעדיפו להעסיק את כל מי שלא צריך את הבלאגן הזה קודם ורק אז אותך..אלא אם כן אתה עשיתי פרוייקט מדהים שהתפרסם בפסטיבלים\אינטרנט או שאתה פשוט מדהים.. הסיכוי שזה יקרה הוא די נמוך...
לכן לחשוב על הנושא הזה, אם לא מפריע ללכת לעבוד במדינות אחרות אז זה פחות קריטי אבל גם שם יכולה להיות בעיה. מאד מאד קשה להוציא ויזה למישהו בלי כמה שנות נסיון בתחום(בארץ הנסיון נחשב אבל בצורה עילגת, רק לויזה לא ממש לסטודיום) לכן בדרך כלל לא שוכרים אנשים מהארץ בלי נסיון בחול, זה כן קורה אבל האנשים ששכרו הם מאד טובים ובדרך כלל עבדו בארץ כמה שנים על פרסומות.
 
למעלה