שאלות לגבי מכרז דרום גוש דן

ohadg09

Active member
1. ידוע מתי יתפרסמו התוצאות?
2. לפי דה מרקר, אגד לא מתמודדת במכרז (גם לא דרך חברת בת). זה בגלל איסור במכרז או סיבות אחרות? (דן כן מתמודדת דרך נהור)
3. אם מטרופולין תזכה גם במכרז הזה, יוטלו עליה מגבלות זכייה באשכולות אחרים בגוש דן? (לדוגמה חשמונאים)
 

connex

Active member
1. ידוע מתי יתפרסמו התוצאות?
2. לפי דה מרקר, אגד לא מתמודדת במכרז (גם לא דרך חברת בת). זה בגלל איסור במכרז או סיבות אחרות? (דן כן מתמודדת דרך נהור)
3. אם מטרופולין תזכה גם במכרז הזה, יוטלו עליה מגבלות זכייה באשכולות אחרים בגוש דן? (לדוגמה חשמונאים)
מי החברות שהתמודדו למכרז?
מאמין שאם הולכים בשיטת משחק הכסאות אז בטח קווים תזכה (ויתרו על נתח משמעותי כשיצאו מאשכול אונו)
אני חושב שגם לאפיקים יש סיכוי אבל ביטול הזכייה שלה במכרז הגולן ישאיר כתם וכנראה יפגע בסיכוים גם פה מאותה סיבה שנפסלה שם
 

ohadg09

Active member
מי החברות שהתמודדו למכרז?
מאמין שאם הולכים בשיטת משחק הכסאות אז בטח קווים תזכה (ויתרו על נתח משמעותי כשיצאו מאשכול אונו)
אני חושב שגם לאפיקים יש סיכוי אבל ביטול הזכייה שלה במכרז הגולן ישאיר כתם וכנראה יפגע בסיכוים גם פה מאותה סיבה שנפסלה שם
לפי דה מרקר החברות המתמודדות הן קווים, מטרופולין, נהור (חברת בת של דן) וחברה משותפת של סופרבוס ונתיב אקספרס (שמתמודדות ביחד גם על הקו הירוק של הרכבת הקלה)
 

מנכל אחד

Well-known member
1. ידוע מתי יתפרסמו התוצאות?
2. לפי דה מרקר, אגד לא מתמודדת במכרז (גם לא דרך חברת בת). זה בגלל איסור במכרז או סיבות אחרות? (דן כן מתמודדת דרך נהור)
3. אם מטרופולין תזכה גם במכרז הזה, יוטלו עליה מגבלות זכייה באשכולות אחרים בגוש דן? (לדוגמה חשמונאים)
אם הכתבה בגלובס על פתיחת ההסכמים הקיימים מול המפעילים נכונה, סביר שהקפיאו את המכרז כדי לעדכן את התנאים שלו, במקום שאחר כך יצטרכו לנהל משא ומתן עם הזוכה לעדכון תנאי המכרז.
 

מנכל אחד

Well-known member
שמטרופולין לא תזכה
מטרופולין כנראה פיצחה את השיטה לזכיה במכרז, ולכן סביר שאם היא תחפוץ בכך, היא תזכה במכרז.
מעיון בהסכמי ההפעלה שמופיעים בקישור הזה ניתן לראות שמטרופלין הציעה רכש נוסף של אוטובוסים בהיקף חריג.
חברת גלים הינה החברה הראשונה שהציעה היקיפים חריגים של רכש, ובכך היא זכתה במכרז למרות שהכשיר השניה (במקרה הזה מטרופולין) הציעה מחיר נמוך יותר.

משרד התחבורה אינו מאפשר להציע פוסל מציעים שמציעים הצעות הפסדיות.
כך למשל סופרבוס, שכתבה בתוכנית התפעולית שלה מחיר נמוך עבור התחזוק השוטף של האוטובוסים הפסידה את מכרזי בית שמש לטובת תנופה ובית שמש אקספרס.

לעומת זאת, התחייבות לרכישת צי אוטובוסים גדול מעניק ניקוד, ואינו מוגדר כהצעה הפסדית במסגרת הבדיקה הכלכלית.
בפועל המשרד גם אינו אוכף את הדרישה לרכש האוטובוסים, וכך מי שמציע את צי האוטובוסים הגדול ביותר מקבל ניקוד גבוה יותר שמאפשר לו לזכות במכרז בלי שבפועל הוא נדרש לספק את הערך הנוסף עליו הוא התחייב.

@הרוכב לאוטובוסים1, התקלה הזאת מגיעה מהמשרד שלכם.
 

ohadg09

Active member
מטרופולין כנראה פיצחה את השיטה לזכיה במכרז, ולכן סביר שאם היא תחפוץ בכך, היא תזכה במכרז.
מעיון בהסכמי ההפעלה שמופיעים בקישור הזה ניתן לראות שמטרופלין הציעה רכש נוסף של אוטובוסים בהיקף חריג.
חברת גלים הינה החברה הראשונה שהציעה היקיפים חריגים של רכש, ובכך היא זכתה במכרז למרות שהכשיר השניה (במקרה הזה מטרופולין) הציעה מחיר נמוך יותר.

משרד התחבורה אינו מאפשר להציע פוסל מציעים שמציעים הצעות הפסדיות.
כך למשל סופרבוס, שכתבה בתוכנית התפעולית שלה מחיר נמוך עבור התחזוק השוטף של האוטובוסים הפסידה את מכרזי בית שמש לטובת תנופה ובית שמש אקספרס.

לעומת זאת, התחייבות לרכישת צי אוטובוסים גדול מעניק ניקוד, ואינו מוגדר כהצעה הפסדית במסגרת הבדיקה הכלכלית.
בפועל המשרד גם אינו אוכף את הדרישה לרכש האוטובוסים, וכך מי שמציע את צי האוטובוסים הגדול ביותר מקבל ניקוד גבוה יותר שמאפשר לו לזכות במכרז בלי שבפועל הוא נדרש לספק את הערך הנוסף עליו הוא התחייב.

@הרוכב לאוטובוסים1, התקלה הזאת מגיעה מהמשרד שלכם.
כנראה שבשביל זה גם הגיע הרכש החדש החריג בהיקפו של קווים
 
מטרופולין כנראה פיצחה את השיטה לזכיה במכרז, ולכן סביר שאם היא תחפוץ בכך, היא תזכה במכרז.
מעיון בהסכמי ההפעלה שמופיעים בקישור הזה ניתן לראות שמטרופלין הציעה רכש נוסף של אוטובוסים בהיקף חריג.
חברת גלים הינה החברה הראשונה שהציעה היקיפים חריגים של רכש, ובכך היא זכתה במכרז למרות שהכשיר השניה (במקרה הזה מטרופולין) הציעה מחיר נמוך יותר.

משרד התחבורה אינו מאפשר להציע פוסל מציעים שמציעים הצעות הפסדיות.
כך למשל סופרבוס, שכתבה בתוכנית התפעולית שלה מחיר נמוך עבור התחזוק השוטף של האוטובוסים הפסידה את מכרזי בית שמש לטובת תנופה ובית שמש אקספרס.

לעומת זאת, התחייבות לרכישת צי אוטובוסים גדול מעניק ניקוד, ואינו מוגדר כהצעה הפסדית במסגרת הבדיקה הכלכלית.
בפועל המשרד גם אינו אוכף את הדרישה לרכש האוטובוסים, וכך מי שמציע את צי האוטובוסים הגדול ביותר מקבל ניקוד גבוה יותר שמאפשר לו לזכות במכרז בלי שבפועל הוא נדרש לספק את הערך הנוסף עליו הוא התחייב.

@הרוכב לאוטובוסים1, התקלה הזאת מגיעה מהמשרד שלכם.
זאת לא תקלה.
א. כי ההתחייבות נשמרת וגם לעיתים קרובות מיושמת בהיקפים כלשהם היתה יותר רלוונטית כשהיה כסף לתוספות שירות (ההתחייבות לאוטובוסים הוזילה את התוספות והקלה על המו"מ מולך המפעיל)אבל רלוונטית גם כיום מאחר ויש גם אפשרות להמיר חלק מהתחייבות האוטובוסים לק"מ. כלומר בסופו של דבר זה סוג של כסף שנכנס למערכת גם בעידן קשה. בניגוד למה שאתה אומר זה נבדק ורשום ומנוצל בהתאם לצורך ולאפשרויות.
ב. תוספת האוטובוסים כמו גם רכיבים אחרים בניקוד, בנויים באופן בו העקומה של תוספת הניקוד הולכת ומשטתחת. כלומר יש הבדל גדול בין להציע 30 אוטובוסים לעומת 10 אוטובוסים (מעל המינימום המכרזי המוגדר) אבל הבדל מאד קטן על כל אוטוובס נוסף שאתה מציע. כלומר ההבדל בניקוד בין 100 אוטובוסים ל-30 אוטובוסים יכול להיות ממש זניח. הכל כמובן בהשוואה בין המציעים השונים, אז זה הופך לסוג של תורת המשחקים בין המציעים במאבק על שברי נקודות שנותנים יתרון, על משהו שבהחלט עולה כסף ומצידו מגדיל את העלות הכספית (הלימה עם התוכנית העסקית).

אפשר להתווכח על היתרון של מרכיב הניקוד הזה והאם יש דרכים טובות יותר והדיונים האלה נערכים כל הזמן, ולכל שיטת ניקוד שאינה כסף ישיר יש יתרונות וחסרונות משלה (וכידוע גם לשיטת ניקוד שמבוססת רק על כסף יש את המבקרים שלה) אבל זו בהחלט לא תקלה.
 

מנכל אחד

Well-known member
זאת לא תקלה.
א. כי ההתחייבות נשמרת וגם לעיתים קרובות מיושמת בהיקפים כלשהם היתה יותר רלוונטית כשהיה כסף לתוספות שירות (ההתחייבות לאוטובוסים הוזילה את התוספות והקלה על המו"מ מולך המפעיל)אבל רלוונטית גם כיום מאחר ויש גם אפשרות להמיר חלק מהתחייבות האוטובוסים לק"מ. כלומר בסופו של דבר זה סוג של כסף שנכנס למערכת גם בעידן קשה. בניגוד למה שאתה אומר זה נבדק ורשום ומנוצל בהתאם לצורך ולאפשרויות.
ב. תוספת האוטובוסים כמו גם רכיבים אחרים בניקוד, בנויים באופן בו העקומה של תוספת הניקוד הולכת ומשטתחת. כלומר יש הבדל גדול בין להציע 30 אוטובוסים לעומת 10 אוטובוסים (מעל המינימום המכרזי המוגדר) אבל הבדל מאד קטן על כל אוטוובס נוסף שאתה מציע. כלומר ההבדל בניקוד בין 100 אוטובוסים ל-30 אוטובוסים יכול להיות ממש זניח. הכל כמובן בהשוואה בין המציעים השונים, אז זה הופך לסוג של תורת המשחקים בין המציעים במאבק על שברי נקודות שנותנים יתרון, על משהו שבהחלט עולה כסף ומצידו מגדיל את העלות הכספית (הלימה עם התוכנית העסקית).

אפשר להתווכח על היתרון של מרכיב הניקוד הזה והאם יש דרכים טובות יותר והדיונים האלה נערכים כל הזמן, ולכל שיטת ניקוד שאינה כסף ישיר יש יתרונות וחסרונות משלה (וכידוע גם לשיטת ניקוד שמבוססת רק על כסף יש את המבקרים שלה) אבל זו בהחלט לא תקלה.
במכרזים רשום שהמפעיל צריך להצטייד באוטובוסים לפי ההצעה שלו במשך 3 השנים הראשונות.
זה לא קורה.
אני מבין את הפרשנות, אבל היא לא מתכתבת עם מסמכי המכרז.

ואיך אפשר להמיר את זה לק"מ? רכש אוטובוסים הוא ח"פ, מקסימום פעמיים לאורך כל תקופה ההפעלה. תשלום עבור הנסיעות הוא תשלום שוטף.

כשמטרופולין הציעה 200 אוטובוסים במכרזים האחרונים שלה, היא הבינה שצריך בשביל בסיס השירות הרבה יותר אוטובוסים מאשר המשרד דורש.
במקום לרשום שצריך יותר אוטובוסים בשביל הבסיס, רשמה מטרופולין שהיא מציעה עוד 200 אוטובוסים (וקיבלה על זה ניקוד עודף) כנראה מתוך הבנה שאם יהיה באמת צורך, אז הם בין כה וכה ירכשו אוטובוסים נוספים, ואם לא יהיה צורך המשרד לא ידרוש את זה מהם.

אם רוצים לפעול לפי תורת המשחקים מועדדת גמישות והתחשבות בנתוני המציעים, ולכן צריך לקבוע שמצבת הבסיס תקבע לפי המפעיל שיציע הכי פחות תוספות, וזה גם יהיה כמות האוטובוסים שהמפעיל ירכוש מיד בהפעלה, וזה גם ישמש כבסיס לנתינת ניקוד להצעות של המפעילים האחרים.

אני אישית בכלל לא מבין למה צריך להשתתף במימון אוטובוסים כאשר יש תוספות שירות.
אם למפעיל השתלם להציע סכום במכרז וזה כלל את ההצטיידות ואפילו תשלום תמלוגים ועוד הוצאות קבועות נוספות.
מה בדיוק גורם לכך שהוא צריך עזרה ברכש אוטובוסים נוספים כאשר התשלום שהוא מקבל על הנסיעות הנוספות יורד רק במעט בנסיעות בינעירוניות ועולה בהרבה בנסיעות עירוניות?

לפחות שבמכרז מעלה אדומים יתוקן הנוסח
1724220271180.png
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה