אליה לא מתנתק
New member
שאלות לחידוד מהפרשה.
בפרק כה` פסוק ב` נאמר "דבר אל בני ישראל ויקחו `לי` תרומה מאת כל איש אשר ידבנו ליבו תקחו את `תרומתי` " פסוק ג` "וזאת התרומה אשר תקחו `מאתם` זהב וכסף ונחושת", רש"י במקום אומר, שחז"ל דרשו שהיו כאן 3 תרומות, 1, תרומת בקע לגולגולת שעשו מהם את האדנים. 2, תרומת המזבח בקע לגולגולת לקופות לקנות מהם קרבנות ציבור. 3, תרומת המשכן, נדבת כל אחד ואחד. ישנם כאן 4 קושיות. א, למה בפסוק ב` נאמר בלשון `לי` `תרומתי` שזה מיוחס כלפי הקב"ה, ואילו התרומה השלישית לא יוחסה להקב"ה, ויותר מזה, התרומה השלישית יוחסה כלפי בני ישראל שהרי בפסוק ג` התורה נקטה בלשון `מאתם`? ב, למה בשתי התרומות הראשונות הוקדם בפסוק לשון לקיחה לפני לשון תרומה, ואילו בתרומה השלישית הוזכר לשון תרומה ולאחר מכן לקיחה? המשך בתגובה...
בפרק כה` פסוק ב` נאמר "דבר אל בני ישראל ויקחו `לי` תרומה מאת כל איש אשר ידבנו ליבו תקחו את `תרומתי` " פסוק ג` "וזאת התרומה אשר תקחו `מאתם` זהב וכסף ונחושת", רש"י במקום אומר, שחז"ל דרשו שהיו כאן 3 תרומות, 1, תרומת בקע לגולגולת שעשו מהם את האדנים. 2, תרומת המזבח בקע לגולגולת לקופות לקנות מהם קרבנות ציבור. 3, תרומת המשכן, נדבת כל אחד ואחד. ישנם כאן 4 קושיות. א, למה בפסוק ב` נאמר בלשון `לי` `תרומתי` שזה מיוחס כלפי הקב"ה, ואילו התרומה השלישית לא יוחסה להקב"ה, ויותר מזה, התרומה השלישית יוחסה כלפי בני ישראל שהרי בפסוק ג` התורה נקטה בלשון `מאתם`? ב, למה בשתי התרומות הראשונות הוקדם בפסוק לשון לקיחה לפני לשון תרומה, ואילו בתרומה השלישית הוזכר לשון תרומה ולאחר מכן לקיחה? המשך בתגובה...