שאלות לטייסים שבנינו:

master drums

New member
שאלות לטייסים שבנינו:

רציתי לדעת מהן הדרישות כדי להיות טייס בחיל-האוויר ובכלל בחיים האזרחיים ז'תומרת ראייה,גובה,משקל וכל הדברים הבסיסיים האלו.... תודה
 

eagle701

New member
בקשר לחיל האוויר

אתה צריך פרופיל 82 וקב"א 56 יש מגבלות גובה 1:65 על מטר 1:95 אבל כל מקרה בוחנים לגופו! ראיה אני לא סגור על זה פעם לקרבי בחיל האוויר אך ורק 6:6 עכשיו מאשרים גם אם משקפיים להצטרף לקורס אבל אני לא יודע איזה מספר וכל שאר הדברים האלה
 

eagle701

New member
82 זה מספיק בשביל חיל האוויר

אחרי הכל אתה סך הכל צריך לשבת בקופקיט אתה לא צריך לרוץ ולהילחם
 

SaRgE

New member
אתה טועה.... בדקת את זה פעם שאתה כל

כך בטוח בעצמך? אני מציע לך לבדוק את עצמך לפני שאתה מצהיר הצהרות.. טייס קרב חייב פרופיל 97! סעיף ראיה קל כם יכול להתקבל אבל כמוני שהמספר שלי 4 למשל לא יקבלו..
 

אמיר72

New member
שניכם טועים

אפשר פרופיל 82, אבל יש סעיפים פוסלים שלא יאפשרו קבלה: בעיות עיניים למשל. לעומת זאת, פלטפוס קל שיעשה בעייה חי"ר מאפשר קורס טייס. אגב, אין כיום מניעה מטייסי קרב להיות עם משקפיים - הניתוב האוטומטי של מרכיבי משקפיים אל נווטים/תובלה/מסוקים בוטל.
 

eagle701

New member
תסביר לי איך אני טועה אם אמרתי

שאפשר להתקבל לקורס עם פרופיל 82? וס'רג תאמין לי כשאני מדבר אני לא אומר דברים סתם כל החיים שלי זהצבא ותעופה ובעיקר חיל האוויר הישראלי כל הזמן אני רק נמצא בפורמים בנושא הולך לסיורים בבסיסים של החיל מהפורמים שאני נמצא בהם זה החיים שלי מה לעשות כל שיגרת החיים שלי בנויה על זה יש כאלה שאומרים שהם משוגעי תעופה אבל לא יודעים לזהות ססנה 172 או אפילו לא מבדילים בין מטוסי F15 לF15I אז אני ממש לא כזה
 

kugar

New member
בשביל להיות משוגע לתעופה צריך לזהות

F15I? אני מחשיב את עצמי כשמשוגע לתעופה ואני לי מושג מה ההבדל כי זה לא החלק שמעניין אותי בתעופה כמובן שאני יודע מטוסי קרב אבל אני לא טורח להעמיק בידע שלי בנושא זה בל מצד שני אני יודע יחסית הרבהבנושא מזלט"ים וטיסנים וחוץ מזה הדבר היחיד שצריך כדי להיות משוגע לתעופה זה בפשטות לאהוב תעופה כך שלא אתה ולא אני יכולים למיין אנשים לדרגת חובב משוגע ומומחה אין כזה דבר! כי ליד מתכנן הF15 אתה סתם איזה חובב מסכן וואי זה מזכיר לי את הוויכוח על מיהו טיסנאי... חחח
 

ERJ PILOT

New member
Really?

And what happen if your plane went down and you find your self just a few miles away from Hasan Nassralla and friends? What would you do then
 

MaceWindu

New member
חחחחחחח... תזהר לא לחטוף כדור..

של קלצ'ניקוב.. אגב קלצ'ניקוב מתחילים ליצר וודקה, שמעתם? (מה הקשר?)
 

master drums

New member
.........

יש לי עיוורון צבעים וזה נורא מדאיג אותי לגבי להיות טייס.....חייבים להיות כל-כך טובים גם כדי להיות טייס באזרחי או באיזה חברת תעופה?
 

grants

New member
עיניים בתעופה אזרחית

חיל האויר מקפיד מאד בנושא עיניים. בתעופה האזרחית בארץ המצב פשוט הרבה יותר: אני נפסלתי בחה"א על בעיה קטנה של שרירי עיניים,לעומת זאת רופא תעופתי אזרחי ידוע בדק אותי ואמר שהיה מאשר אותי ללא בעיה לקלאס 1 (בדיקה לטייסים מסחריים). אותו רופא מוסמך גם לאשר לטייסים העובדים בארה"ב (תקן FAA). באירופה מקפידים יותר, בדיקה בריטית כבר עברתי ואני מתכונן לבדיקה הגרמנית ממש עכשיו (לאחר סדרה ארוכה של טיפולים לחיזוק השרירים). להפסל בחה"א זה לא סוף פסוק לקריירה של טיסה ובטח לא לטיסה פרטית.
 

SaRgE

New member
בקשה.... לפי הציטוט מהאתר

"לגיבוש לקורס-הטיס מגיעים מועמדים שהפרופיל הרפואי שלהם הוא 82 ומעלה. אך סעיפים מסוימים פוסלים את קבלתו של מועמד, גם אם הפרופיל שלו גבוה מ-82 עקב הדרישות הרפואיות הבלתי-מתפשרות מאנשי צוות אוויר, סעיפי פרופיל רבים עלולים לפסול מתגייס מקבלה לקורס-טיס. ארבעה מהבולטים והמוכרים שבסעיפים הפוסלים הם: א. אסטמה פעילה, שהמועמד עדיין סובל ממנה. אסטמה בילדות טעונה בדיקה, ולא תמיד פוסלת קבלה לקורס-טיס. ב. מיגרנות. ג. בעיות אורטופדיות קשות. אם הבעיה קלה- למשל, שבר ישן שהתאחה, אורטופד עשוי להמליץ על קבלת המועמד לקורס. ד. בעיות שמיעה- בעיית השמיעה הקלה ביותר פוסלת קבלה לקורס-טיס. פעמים רבות, לאור הבדיקות המפורטות שנעשות בירפ"א, מתגלה שהפרופיל הרפואי המתאים למועמד נמוך מזה שנקבע בבקו"ם, ומובן שאינו מאפשר את קבלתו לקורס. הוא נשלח בחזרה לבקו"ם, עם המלצה להורדת פרופיל." בעעעעע טעיתי כשכתבתי את התגובה הקודמת.. אני התיחסתי ליחידה מיוחדת..:-S
 
למעלה