שאלות למרפאה בעיסוק

משוקולד

New member
אמא מודאגת

בני בן 3.5 מרייר ובנוסף לכך שמתי לב שהוא מחזיק את הצבע שאיתו הוא מצייר באחיזת לפיתה ולא כפי שמחזיקים ... הוא תאום- לבת, והיא מחזיקה צבע כמו שצריך, אני ממש מודאגת.... באיזה גיל צריך להחזיק צבעים/עטים כמו שצריך...? האם יש קשר בין זה שהוא מרייר, לבין האחיזה שלו? האם מאוחר מדי לשפר זאת אם קיימת בעיה? אני חושבת שאולי יש לו חולשה בחגורת כתפיים.... אשמח לקבל משוב תודה מראש
 
לא לועס ...

בני בן שנה ושלושה חודשים ... שמנו לב שהוא בקושי לועס את האוכל, הוא נותן שני ביסים קטנים לגודל של בליעה ובולע ( רואים את התוצאות בעיקר בחיתול ) ... הוא יודע לבצע את פעולת הלעיסה אבל נראה שמקצר את הדרך .... זה נורמלי? יש מקום לבדוק את הנושא ? זה נורמלי שאפשר לראות בחיתול בדיוק מה אכל ? (סליחה על התאורים)
 

נאוה ר

New member
אמא לצופציק שלום!

בגיל זה כבר מצופה שילד ילעס. מדוע הוא לא לועס? צריך לקבל תמונה מלאה על הילד. מה הוא כן עושה? מה הוא אוכל? יש לי תחושה שפע שאלת אותי על ילד שלך. האם זה היה הוא?
 
נאוה שלום,

אכן שאלתי אותך כבר על הילד ... אז נדמה היה לי שהוא משחק באגרסיביות וכעת נראה שהתקופה הזו תמה. לא יודעת אם אני יכולה להגיד בוודאות שהוא לא לועס. הוא יודע ללעוס ועושה את זה כשאוכל דברים שמאלצים אותו ללעוס אבל בגדול לא נראה לי הגיוני שאני רואה בחיתול בדיוק אותן החתיכות ששמתי לו בצלחת (משמע הוא לא לועס ?!) הוא ממש מקצר לו את הדרך (אבא שלי גם עושה את זה , קשור?!).... נתחיל מזה שהוא לא ממש מתלהב מאוכל, די עושה טובה שמסכים לשבת לאכול בכיסא או ליד השולחן ומעדיף מבחינתו לטיל בבית ותוך כדי זה לאכול (לזה אני לא מסכימה ) ואז הוא באמת אוכל יותר. אנחנו מאד משתדלים לגוון לו פירות ירקות בשר, קטניות מוצרי חלב (לא מעדנים ) אז לפעמים אוכל ולפעמים לא ממש ולפעמים רק משחק עם האוכל , מתאמן בלאכול לבד עם כפית ... אוהב בעיקר כריכים עם אבוקדו או טוסט עם גבינה... מה הוא עושה? כשהיה בן חודשיים אובחן בטיפת חלב כהיפרטוני ... טופלנו במכון להתפתחות הילד במשך כמה חודשים ושוחררנו כי מבחינתם הוא בסדר גמור. (יש לנו ביקורת בעוד חודש ) באמת יחסית למה שחשבנו בהתחלה הוא התפתח די מהר וכעת הוא בן שנה ושלושה חודשים וכבר הולך יפה ויציב כבר 4 חודשים, לאחר שעבר את כל השלבים (זחילה ישיבה....). גם המוטוריקה העדינה שלו לדעתי בסדר. בקטע של דיבור הוא עדיין לא ממש מדבר ,,, אומר מספר מילים מחקה חיות , מבין הכל . אני לא ממש יודעת איזה פרטים את צריכה מקווה שנתתי לך אותם .
 

נאוה ר

New member
אמא לצופציק שלום!

תודה על הפרטים. ספרי קצת על ההסטוריה של האכילה שלו (מלידה עד היום) וצייני איך היו המעברים. מה את מוצאת בחיתול? תירס, גרעינים של קיווי או משהו חות שיגרתי?
 
ההסטוריה

הוא נולד במשקל של 2.300 בזירוז בגלל IUGR (בשבוע כמעט 39) בגלל שהיה קטן לא נתנו לי להניק והארוחות הראשונות שלו היו תמל. זו הסיבה ששאבתי לו ארוחות מלאות (ללא תוספי תמל במשך 7 חודשים). בכל מה שקשור לחלב אם הוא היה אכלן טוב מאד (אפילו אמר לי רופא אחד שהוא אוכל יותר מדי ושאני לא אתן לו יותר - כמובן שלא הקשבתי ) . בגיל 6 חודשים התחלנו בטעימות של ירקות שבהתחלה אהב רק ירקות לא מתוקים (כמו תפוח אדמה קישוא ) מההתחלה היתה לו העדפה ברורה לחמוץ ולא למתוקים (עד היום לא אוהב כלום מתוק (גם לא בטטה ובננה) .... מההתחלה היה די בעייתי באוכל הטחון, כשהוספנו פירות העדיף יותר פירות ולא התלהב יותר ממרק ירקות... בגיל 7 וחצי חודשים הפסקתי לו לגמרי את האוכל המרוסק ו כי לא הסכים לאכול בשום אופן ועברנו לאוכל אצבעות. אף פעם לא התלהב לאכול. לשחק , למשש ,לזרוק על הרצפה , למרוח על הפנים זה כן . מאז ועד היום אני כל הזמן מנסה לגוון ולשתנות ולא לעשות עניין סביב האוכל ואם לא רוצה אז לא צריך אבל זה מתסכל .גם כשכולנו יושבים סביב השולחן אז הוא יושב איתנו קצת, מנשנש טיפה ומיד רוצה לרדת מהכסא. הוא בכלל מעדיף לאכול בתנועה ולא בישיבה. יש צורך ללכת לבדוק את הענין של הלעיסה ? אפשר לחכות עם זה לחודש הבא לביקורת בהתפתחות הילד ? בנוגע לחיתול ? מוצאת שם דברים לא ממש שגרתיים (חתיכות של סלק / חתיכות תפוח אדמה / עוף גזר .... )
 

נאוה ר

New member
השאלה מה תכלול הביקורת?

אם זה יהיה רק פיזיותרפיה אז מה תרוויחי? את צריכה צוות של מרפאת אכילה או לפחות אבחון רב ציוותי שי בו גם קלינאית תקשורת שמומחית בנושא אכילה ומרפאה בעיסוק. ואולי אפילו גסטרולוג ילדים.
 
הביקורת היא של הנוירולוגית

מנהלת המחלקה להתפתחות הילד... בכל אופן , תודה אני אבדוק את הענין .....
 

ענתPT

New member
ריור וחולשה

בהרבה מקרים ריור מוגבר נובע מחולשה סביב איזור הפה בדומה שאחיזת כף יד לא בשלה יכולה לנבוע מחולשה של חגורת כתפיים- בשני המקרים צריך שאיזור יותר מרכזי בגוף יתן יציבות בדמן שהאיזור האחר פועל. אם אין מספיק יציבות בגוו ובראש תתכן תמונה שתיארת- עוד לא מאוחר. כדאי לפנות להערכה של ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה (עדיף משולבת) בכדי לנסות לעלות על מקור הקושי ולקבל החלטה על צורך בטיפול או הדרכה.
 
אבחון ריפוי בעיסוק

שלום, שבוע הבא אנחנו מוזמנים לאבחון בריפוי בעיסוק בעקבות אחיזה לא נכונה של העיפרון של בן 4+. רציתי לדעת מה כולל האבחון הזה, כמה זמן הוא לוקח, האם האמא נמצאת עם הילד בפנים או לא, מה כדאי להגיד לילד על מנת שלא ירגיש שמצפים ממנו להצליח או לעמוד באיזה שהוא מבחן. תודה מראש.
 

נאוה ר

New member
שירה של שניים שלום!

קשה לענות לשאלתך הראשונה מפני שאבחונים בריפוי בעיסוק נעשים במקומות שונים בפורמט אחר. יש מקומות שרק מרפאה בעיסוק אחת או שתיים רואות אותך ויש מקומות שיש אבחון של רופאה עם מרפאה בעיסוק. בדרך כלל ניתן להתקשר למקום המאבחן ולדעת מי יהיה נוכח וכמה זמן בערך יקח האבחון. לרוב האם נמצאת בפנים הרי מדובר באדם זר שמנסה ליצור קשר עם הילד. מבחינת הילד ניתן להגיד שישחקו איתו וירצו לראות מה הוא יכול לעשות. באם הוא מודע שיש לו קושי והקושי מפריע לו, ניתן להגיד שבמקום הזה יבדקו אם אפשר לעזור לו לצייר יותר טוב. בהצלחה. ותזכרי שרוב הילדים נהנים לבוא לאבחון.
 

נאוה ר

New member
משוקולד שלום!

קודם כל לא לדאוג. נכון בגיל 3.5 כבר צריך להיות אחיזה דומה יותר לאחיזה של מבוגרים אבל צריך לשים לב מה הוא עושה באחיזה הזאת שבה הוא אוחז. צריך לראות את היכולות שלו האחרות ולהסתכל על הכל כעל טיפוס בהר. ולא כולם עולים באותו קצב. אני ממליצה באמת על אבחון ריפוי בעיסוק ובמידת הצורך אולי יתנו לך הפניה / תרגילים אצל קלינאית תקשורת כדי להפחית את היירור. אני לא ממליצה על אבחון פיזיותרפיה כי לא שמעתי ממך שום דבר חוץ מהאחיזה והיירור. אם קיימים עוד קשיים יתכן ויהיה צורך באבחון משותף. בהצלחה.
 
למעלה