שאלות לפני טיול לאירלנד

Flight Freak

New member
שאלות לפני טיול לאירלנד

אהלן, אני טסה שבוע הבא לאירלנד ורציתי לדעת איזה מתאם לחשמל צריך לקנות. בנוסף, אשמח אם מישהו יוכל להמליץ לי איפה הכי כדי לקנות אלכוהול: בדיוטי בארץ, בדיוטי באירלנד (או בחנויות במהלך הטיול באירלנד?) ולגבי ההודעה שלפני, לחבר'ה שנוחתים בדבלין ורוצים לטייל במערב, אני נוחתת בדבלין וישר לוקחת רכבת\ אוטובוס לגלווי ומשם מתחילה את הטיול. אני אישית מעדיפה לא "לבזבז" את היום הראשון בדבלין ולשמור אותה לסוף הטיול.. על פי אתר האינטרנט בימות השבוע יש רכבות מהבוקר עד הערב מדבלין לגלווי, בשאר השעות אני מניחה שיהיו אוטובוסים.. כמו כן, אם למישהו יש איזו שהן הצעות: אני חשבתי לטייל לכיוון דונגל (Donegal), יש הצעות לדברים במחוז? מצפה לתשובותכם!
 

eytcor

New member
לגבי המתאם.

בדרך כלל קונים סט של מתאמים ובתוכו המתאם לאנגליה/אירלנד. בכל מקרה הוא הוא נראה כמו הצילום שצרפתי. כאחד שנוסע מידי פעם למדינות שונות (רובם במסגרת עיסקית) אני נוהג להכנס לאתר הבא כדי לבדוק איזה חשמל יש באותה מדינה (110V או 220V ודומיו) ובאיזה סוג של תקעים נוהגים להשתמש באותה מדינה
 

guyavhuji

New member
דונגל הוא מחוז יפהפה.

ויש בהחלט על מה להמליץ: (מתנצל מראש על טעויות באיות אם ישנן) Donegal Town היא עיירה חמודה, עם אכסניה מצויינת - ה- Independent Hostel של לינדה. כמה קילומטרים הליכה משם יש אגם נחמד ושקט בשם Lough Eske. פאב נעים בעיירה - The Scotsman. משם מומלץ לנסוע מערבה ל- Glencolumbkil, שהוא המקום האהוב עלי באירלנד. מדובר בעמק קטן לשפת הים עם נוף מדהים, אווירה מאד רגועה ומוזיאון קטנטן שמציג קצת את החיים באירלנד הכפרית במאות האחרונות. אכסניה מאד מומלצת כאן, גם מבחינת מיקום (משקיפה על כל העמק) וגם מבחינת האנשים היא ה- Dooey Hostel. אפשר גם להקים שם אוהל ולהתעורר בתוך הנוף המטורף הזה. אפשר להעביר שם את כל היום בטיולים רגליים בסביבה. בין גלנקולומקיל לדונגל טאון יש את Sleive League, קטע יפהפה של צוקים לחוף הים, שאמורים להיות הגבוהים באירופה, ובכל זאת הם בקושי מתויירים. זה מקום נהדר לטיול רגלי של חצי יום, עם סיום בכוס תה בפאב שבעיירה למטה (ששכחתי את שמה). אני לא יודע איך זה היום, אבל כשאני טיילתי (לפני שלוש שנים) רכבות היו מאד יקרים. האוטובוס מדבלין לדונגל טאון היה בסדר גמור. בקיצור, יש לי עוד הרבה מה לומר על דונגל (שהוא המחוז האהוב עלי) ועל עוד מקומות, אז תרגישי חופשי לשאול. גיא.
 

Flight Freak

New member
פירוט

ראשית, תודה רבה על התשובות המהירות! המסלול הכללי של הטיול (בקצרה) הוא כזה: נחיתה בדבלין ונסיעה לגלאווי ולינה שם. למחרת אני משכירה רכב ומדרימה לצוקי מוהר (קראתי שיש מסלול שמתחיל בנקודה דרומית לצוקים ואפשר להשקיף אליהם עד שמסלול מוביל אותי ישר אליהם) לאחר מכן לילה בדולין וביום למחרת להצפין חזרה ובדרך לטייל קצת באזור הבארן. אח"כ חשבתי להקדיש כמה ימים למחוז קונמארה כולל ה"פיורד היחידי באירלנד" שאמור להיות חמוד. אח"כ חשבתי להקדיש את זמני בדונגל ואז לחזור לגלאווי ולקחת רכבת חזרה לדבלין ולבלות שם יומיים וחצי עד הטיסה חזרה. באופן כללי רציתי להתמקד בחוף המערבי של אירלנד ולספוג אותו כמו שצריך (כמה שאפשר בשבוע, שאר הימים זה בדבלין..) ונמנעתי מהדרום המתויר.. כמה ימים היית ממליץ לי להקדיש לדונגל? ואגב, איך המזג אוויר בספמטמבר? (אני טסה שבוע הבא) כמה צריך להתפרע עם בגדים חמים? אגב, אני תיכננתי להתייעץ עם המקומיים בכל מקום שאגיע, אולי יוכלו לגלות לי כמה פינות חמד, כך שהתוכנית שהצגתי בפניך היא כללית ביותר. אשמח לקבל המלצות, הארות והערות על המסלול. ושוב, תודה רבה על ההמלצות לדונגל, זה עזר לי מאוד!!
 

guyavhuji

New member
אז ככה,

שבוע זה לא הרבה זמן, ואני מאמין בגישה של "תפסת מרובה לא תפסת". אני אומר לך כמה דברים קצת "סנסציוניים": 1. צוקי מוהר - הייתי שם , והחוויה העיקרית הייתה צפיה בנחילי תיירים אמריקאים בגילאים מתקדמים מטפסים לאט לאט מחניון האוטובוסים לכיוון הצוקים. הצוקים עצמם לא כל כך מיוחדים ביחס ליתר החוף המערבי לדעתי, ויש בהחלט יפים מהם. 2. דולין - לילה בדולין בהחלט יכולה להיות חוויה נחמדה - יש שם משהו כמו שלושה פאבים טובים, ורק צריך לבדוק איפה יש הופעות. 3. איזור הבארן - אני ראיתי את איזור הבארן תוך הליכה ב- "Burren Way", שביל מסומן שיוצא מ- Ballyvaghan דרומה לדולין ומעבר לה. מה שעשיתי בעצם היה לקחת אוטובוס מגאלווי לבאליווהאן וללכת ברגל לדולין. יש שם יותר משלושים קילומטר, ולא תמיד ההליכה כל כך נוחה, אז תחשבי אם את יכולה לעשות את זה ביום (אין הרבה מקומות להיות בדרך). אם כן, זה חתיכת טיול יפהפה. 4. קונמארה - מאד יפה, במיוחד טיול אופניים ב- Sky Road (לשים לב שלוקחים אופניים במצב טוב). יש הוסטל שלכשעצמו הוא נחמד ב- Letterfrack, אבל נתקלתי שם ביחס מגעיל במיוחד מצד הבעלים (יחד עם זה שהוא השכיר לנו אופניים מחורבנות וגרם לנו להיתקע איתן בגשם באמצע הדרך, ולא היה מוכן לקפוץ אפילו ולאסוף אותן). 5. דונגל - כמו שאמרתי לך, האיזור הכי יפה לדעתי, והכי פחות מתוייר. הצוקים של דונגל הרבה יותר נחמדים מצוקי מוהר והחוף של גלנקולמקיל יותר יפה לדעתי מהחוף של קונמארה. לגבי מזג האוויר - לדעתי הכי טוב בספטמבר, תושבי אירלנד הקבועים כאן בפורום יוכלו לענות לך יותר בחוכמה ממני, כנ"ל לגבי לבוש. מה שחשוב זה ביגוד טוב נגד גשם, לך וגם לציוד שלך. כמובן, ליצור קשר עם המקומיים זה נחמד גם בלי קשר לפינות חמד - זה פשוט חלק גדול מהכיף של הטיול. אז שיהיה בכיף, ואם יש עוד שאלות - אני פה.
 

Flight Freak

New member
כמה זמן לדעתך כדאי לי להשקיע בכל אזור?

בקונמארה ובדונגל..? אגב, אני עם רכב.. תודה על התשובות המהירות והענפות :)
 

guyavhuji

New member
קשה לי לומר מהמותן,

מה גם שהדברים האלו לרוב לא עובדים לפי התוכנית.
 

Fanch

New member
גאוני!!

איך לא חשבתי על זה?! לקחת רכבת מדאבלין לגאלווי ושם להשכיר רכב ולטייל. תודה תודה
 

jonbaum

New member
לא עד כדי כך גאוני!

זה בדיוק מה שהצעתי ל-eytcor בשירשור למטה. אגב, אפשר גם לטוס מדבלין לגולוי. הלינק מצורף.
 

Fanch

New member
למה לא?

זה הרי חוסך נסיעה ארוכה אחרי לילה בלי שינה. נשמע לי כמו סידור אידיאלי. תודה על הלינק לטיסה. עזר לי מאוד!
 

jonbaum

New member
זה אכן סידור מצויין

ומאוד נוח, ובפורום למטייל אני כבר 4 שנים ממליץ לאנשים לעשות ככה ואף אחד לא מאמין לי. אבל גאוני זה לא, בגלל שאם משהו באמת גאוני הוא בדרך כלל גם מקורי.
 

Fanch

New member
../images/Emo207.gifרגע רגע, אשמח לסדר

יש את מחוז דונגל ויש את דינגל. זה לא אותו הדבר, נכון? יש לי בלגאן בראש מכל הד.נ.ג.ל ים למיניהם
 

jonbaum

New member
ממש לא אותו הדבר

המחוז דונגל Donegal שאת שמו מבטאים למעשה דאניגול, נמצא בצפון מערב אירלנד. יש עיר בשם הזה, והיא נמצאת בדרום המחוז. העיר הגדולה ביותר במחוז (אם אני לא טועה) היא Letterkenny שנמצאת הרחק בצפון, ליד Derry. לעומת זאת, העיירה דינגל Dingle נמצאת במחוז Kerry בדרום מערב אירלנד. המרחק בין העיירה דינגל לעיירה דאניגול הוא כ-400 קילומטר, אז ממש לא כדאי לטעות.
 

StatusLine

New member
עצות שלי

הייתי באירלנד בדיוק לפני שנה ויש לי כמה המלצות בשבילך. באמת Donegal הוא מחוזר מדהים נופים פראיים ושם אפשר לבלות הרבה. אני ממליץ באמת להשתקע ב-Gleancolubmkile ולעשות שם טיולים מסביב במיוחד עם יש לך רכב אז מצויין כי התחבורה הציבורית שם על הפנים 2 אוטובוסים ביום לדוניגל טאון. אפשר לטייל מסביב על הצוקים וכמובן Sleeve League שהם ממש מדהימים! בנוסף לכך מחוז Galway הוא גם מחוז אהוב עלי מאד דבר ראשון Aran Islands איים מדהימים במיוחד הקטן שבהם ששם ממש השארתי חלק מהלב שלי וזה Inisheer האי הקטן ביותר שהוא מקום מדהים עם אכסניה מקסימה 2 פאבים קטנים פשוט להשתקע שם שבוע להכיר את האנשים המקומיים את הדוור את בעל הפאב את בעל החנות ממש בלי מכוניות אם איזה 30 אנשים סך הכל פשוט מדהים! וגם Сonemmara שזה איזור מדהים לטייל בו גם בהרים ביערות במאות האגמים הקטנים! מפרצונים קטנים כמו בעיירה Leenaun. בקיצור לדעתי להשקיע בצפון מערב כמה שיותר מהזמן. ולא למהר לדלג ממקום למקום אלה יותר להשקיע במקום אחד ולספוג כמה שיותר מהאווירה האירית המדהימה. ** את התמונה אני צילימתי בצוקי Sleeve League.
 
למעלה