שאלות לקלינאית תקשורת נועה פרידמן

pompii

New member
דיבור

הילדה שלי בת שנה ותשעה חודשים
מהיכרות עם ילדים של חברים בגיל דומה, חודש יותר או פחות, אני שומעת אותם מדברים המון מילים ואפילו מחברים צירופים של שתי מילים כמו "לא רוצה", "לעשות אמבטיה" , "להכנס למים" וכו'...
הבת שלי אמנם יודעת הרבה מילים, אבל את רובן אומרת לא ברור ( "כדו" (כדור) "קתו" (חתול), "יו" (לא) "אדת" (לרדת), "ביוי" (ביסקוויט) וכו') רק מילים קלות מאוד היא אומרת נכון כמו אמא אבא בוא/י וכאלה, וחוץ מ"אמא/אבא בוא/י" אין לה צירופי מילים בכלל.
האם בגילה באמת היא אמורה לדעת לחבר משפט של שתי מילים ולדעת להגיד אותיות כמו ל', ס' ? כי ילדה אחרת בגילה מדברת הרבה יותר ברור ממנה
מצד שני, היא ילדה פיכחית מאוד ומבינה כל מה שאומרים לה.
האם זה שהיא הרבה עם מוצץ גורם לעיכוב בדיבור או לשיבוש שפה?
איך אפשר לתרום להתפתחות של השפה אצלה?
 

talk2noa

New member
דיבור בגיל שנה ו-9 חודשים

בין גיל שנה וחצי לשנתיים, פעוטות עוסקים במרץ בהרחבת אוצר המילים שלהם. בסיומו של השלב יאגרו מילים רבות כל כך עד שיתחילו לצרף 2-3 ביחד. כל פעוט יגיע לסוף השלב הזה בקצב שלו. אחד כבר בשנה וחצי והאחר רק בשנתיים... בהנחה שגם בן השנתיים מתקשר ומבין שפה, שניהם מתפתחים באופן תקין. מבחינת מובנות הדיבור והצלילים הנשמעים, בגיל הזה מותר עדיין לומר חלקי מילים וגם להחליף ולשבש צלילים ספציפיים. כן חשוב לשים לב שיש מסוגלות לבטא מגוון רחב של צלילים, גם אם בתוך מילה חלקם נעלמים. אם יש לך תחושה שהמוצץ מעכב או מפריע לדיבור, נסי להוריד את השימוש בו במצב של עירות פעילה ומשחק. אפשר גם להתקשר ולפרט עוד 052-4241685.
 
למעלה