שאלות לקראת השתלה שנייה

miko007

New member
שאלות לקראת השתלה שנייה

אז ככה, אני מושתל 13 שנה, לצערי לפני כמה שנים התחיל אצלי תהליך של דחייה כרונית ועכשיו התחלתי דיאליזות ואני צריך השתלה שנייה... בהשתלה הראשונה אימי תרמה לי כלייה ועשיתי את הניתוח בבלינסון אצל פרופסור זכי שפירא... הייתי מאושפז שבועיים שלושה בבית החולים ואח"כ עוד כמה חודשים בבית להחלמה. אז אמרו לי שהסיכויים להצלחה גבוהים בערך 97% מה הולך היום? במידה והכלייה מגיע מן החיי, אבל לא מקרוב משפחה... מה הסיכויים? הניתוח במקום היחידי האפשרי כרגע... מה קצב ההחלמה מה הסיכויים בהשתלה שנייה בתודה, עומר
 

שרית(^_^)

New member
חסרים פרטים חשובים

כמו למשל רמת הנוגדנים שלך. בד"כ לאחר השתלה (כמו גם לאחר הריון או לאחר קבלת עירויי דם) הגוף מפתח נוגדנים. ככל שהגוף נחשף לסוגים רבים יותר של רקמות, כך מגוון הנוגדנים שהוא מפתח רחב יותר וקשה יותר למצוא עבורו תורם מתאים. סיכויי ההצלחה של השתלה שניה (כמו גם מציאת תורם מתאים) תלויים ברמת הנוגדנים שלך כרגע, ובמידת ההתאמה של האיבר המושתל. גורם שישפיע על הצלחת ההשתלה, מידת ההישרדות האיבר והמושתל, הוא מידת ההתאמה בין הרקמות של התורם, לבין אלו של המושתל. התאמה זו כוללת שתי מערכות: סוג הדם וסיווג הרקמות. מבחינת סוג הדם, נדרשת התאמה זהה לזו הדרושה בעת קבלת מנת דם מבחינת סיווג רקמות, ככל שמידת ההתאמה תגדל, כך יגדל הסיכוי להצלחת ההשתלה. (התאמה מלאה קיימת רק בין תאומים זהים). שיעור ההצלחה כאשר התרומה מגיעה מתורם חי, הינו גבוה יחסית ובחלק גדול מהמקרים ניתן לבצע השתלה גם בהיעדר התאמה מלאה במערכת סיווג רקמות. כאשר התרומה היא מנפטר, לעומת זאת, סיכויי ההצלחה פחותים ולהתאמה חשיבות גדולה יותר.
 

miko007

New member
פרטים

רמת הנוגדנים שלי בבדיקה האחרונה לפני חצי שנה שהקראטינין היה 3.9 הייתה 0. כרגע הכלייה נדחתה(התחלתי דיאליזה) ואמרו לי לעשות בדיקת נוגדנים נוספת... מה הסיכויים לתוצאות הרבה יותר גרועות?
 

שרית(^_^)

New member
למיטב ידיעתי

במידה ולא קיבלת מאז עירויי דם (ומן הסתם לא היית בהריון
), אז הסיכוי שתוך חצי שנה עלתה רמת הנוגדנים - היא נמוכה מאד, לדעתי. אם התוצאה בבדיקה הבאה אכן תהיה 0% נוגדנים, אז נדמה לי שהסיכויים להשתלה מוצלחת טובים מאד. רצוי, אם אפשר, לברר טוב טוב מה מקור הכליה (ותבקש לראות במו עיניך את תוצאות כל בדיקות שעבר) ומה מידת ההתאמה (באחוזים).
 
למעלה