שאלות מהמבחן האחרון

NONSHLUCK

New member
שאלות מהמבחן האחרון

א) בחקר ההתנהגות הייתה מקובלת בעבר הבחנה ברורה בין דפוסי התנהגות מולדים שמקורם במטען התורשתי שירש הפרט מהוריו, לבין דפוסי התנהגות נרכשים, שמקורם בסביבה שהתפתח בה. כיום חוקרים נמנעים מסיווג פשטי זה, משום שמחקרים רבים הראו שרוב דפוסי ההתנהגות הם בעצם תולדה של שני הגורמים, הפועלים יחד. השאלה הקלאסית ששאלו החוקרים בעבר בחוקרם דפוס התנהגות כלשהו, "האם התנהגות זו מולדת או נרכשת?", הוחלפה אפוא בשאלה אחרת.
איזו מן השאלות הבאות היא המתאימה ביותר להיות אותה "שאלה אחרת"?

1. האם התנהגות זו יכולה להיות מולדת ונרכשת בעת ובעונה אחת?
2. מהם שני הגורמים האחראים להתנהגות זו?
3. מה תרומתה של התורשה להתנהגות זו ומה תרומתה של הסביבה?
4. כיצד סיגל לעצמו הפרט את ההיבטים הנרכשים של התנהגות זו?

ב) מה מספר המעוינים השונים שהיקפם 20 ס"מ ושטחם 12 סמ"ר?

1.1
2.2
3 .0
4. אין סוף

ג) נתונים שלושת השברים הבאים: 3/25, 4/30, 5/40.

מה הסדר (מהגדול ביותר לקטן ביותר) ?

ד) בעיר מסוימת פועלים שני קווי אוטובוס (קו 1 וקו 2) ושני קווי רכבת תחתית (הקו האדום והקו הכחול).

נתון:
- אין תחנה המשותפת לשני קווי האוטובוס, ואין תחנה המשותפת לשני קווי הרכבת התחתית.
- לקו 2 ולקו הכחול אין תחנה משותפת.
- לקו 1 ולקו האדום יש רק תחנה משותפת אחת, והאוטובוס רק מוריד בה נוסעים, ואינו מעלה בה נוסעים.

אדם עלה על אחד הקווים, החליף קו רק בתחנות משותפות, ונסע בכל ארבעת הקווים, פעם אחת בכל קו, בלי להשתמש בשום אמצעי תחבורה אחר.
לפיכך מה היה הקו הראשון שנסע בו?

1. קו 1
2. קו 2
3. הקו האדום
4. הקו הכחול
 

TFNM

New member
עונה חלקית

א) בחקר ההתנהגות הייתה מקובלת בעבר הבחנה ברורה בין דפוסי התנהגות מולדים שמקורם במטען התורשתי שירש הפרט מהוריו, לבין דפוסי התנהגות נרכשים, שמקורם בסביבה שהתפתח בה. כיום חוקרים נמנעים מסיווג פשטי זה, משום שמחקרים רבים הראו שרוב דפוסי ההתנהגות הם בעצם תולדה של שני הגורמים, הפועלים יחד. השאלה הקלאסית ששאלו החוקרים בעבר בחוקרם דפוס התנהגות כלשהו, "האם התנהגות זו מולדת או נרכשת?", הוחלפה אפוא בשאלה אחרת.
איזו מן השאלות הבאות היא המתאימה ביותר להיות אותה "שאלה אחרת"?

1. האם התנהגות זו יכולה להיות מולדת ונרכשת בעת ובעונה אחת?
בטקסט רשום "שמחקרים רבים הראו שרוב דפוסי ההתנהגות הם בעצם תולדה של שני הגורמים, הפועלים יחד." אם כך ברור שדפוס התנהגות יכול להיות מולד ונרכש בעת ובעונה אחת,שללנו את 1
2. מהם שני הגורמים האחראים להתנהגות זו?
הטקסט רומז שאנו יודעים את התשובה לשאלה הזו,תורשה וסביבה,שללנו את 2
3. מה תרומתה של התורשה להתנהגות זו ומה תרומתה של הסביבה?
התשובה הזו מתייחס גם לתורשה וגם לסביבה ותשובה עליה תיתן לנו מידע חדש שלא נמצא בטקסט,זו התשובה הנכונה
4. כיצד סיגל לעצמו הפרט את ההיבטים הנרכשים של התנהגות זו?
התשובה הזו ספק מתייחסת לתורשה אלא בעיקר לסביבה,ולכן נשללת

ג) נתונים שלושת השברים הבאים: 3/25, 4/30, 5/40.

מה הסדר (מהגדול ביותר לקטן ביותר) ?
נהפוך את כולם לשבר כאשר המכנה הוא 100.
3/25 =12/100
4/30 = 12+1.3/100
5/40=12.5/100

ומכאן קל לסדר אותם מן הגדול לקטן



נתון:
- אין תחנה המשותפת לשני קווי האוטובוס, ואין תחנה המשותפת לשני קווי הרכבת התחתית.
- לקו 2 ולקו הכחול אין תחנה משותפת.
- לקו 1 ולקו האדום יש רק תחנה משותפת אחת, והאוטובוס רק מוריד בה נוסעים, ואינו מעלה בה נוסעים.

אדם עלה על אחד הקווים, החליף קו רק בתחנות משותפות, ונסע בכל ארבעת הקווים, פעם אחת בכל קו, בלי להשתמש בשום אמצעי תחבורה אחר.
לפיכך מה היה הקו הראשון שנסע בו?

1. קו 1
2. קו 2
3. הקו האדום
4. הקו הכחול

שאלה זוללת זמן שעוזר שרישום בה עוזר מאוד,ננסה לעשות את הדרך לפי התשובות ונראה איך הולך.

תשובה 1:
1-כ'-2-א' 1-א'-2-כ' לא ניתן להתחיל את המסלול מקו האוטובוס 1 שכן אז יהיה מפגש בין קו אוטובוס 2 והרכבת הכחולה,כאן אנו מבינים שתחנה 2 היא או אחרונה או ראשונה ובהתאם כך גם הרכבת הכחולה,מה ששולל את תשובה 3

תשובה 2:
2-א'-1-כ' מכיוון שקוו 2 חייב להיות ראשון זהו המסלול היחידי שיכול להתרחש לפי ההגבלה הראשונה שקובעת כי אין תחנות משותפות בין רכבות ואוטובוסים ולפי ההגבלה השניה שקובעת כי אין לאוטובוס 2 תחנה משותפת עם הרכבת הכחולה. המסלול הזה מתנגש עם החוק השלישי ולכן תשובה 2 נפסלת

תשובה 3:
תשובה 3 נפסלת לפי החוק השני שקובע כי לאוטובוס 2 ולרכבת הכחולה אין תחנה משותפת

תשובה 4:
כ'-1-א'-2 הסידור הזה עונה לכל הכללים,כמוכן כמו שהראיתי ניתן להגיע לתוצאה הזו לפי שלילה אחרי תשובה 2.


בנוגע למעוינים לא עלה לי משהו.
מקווה שעזרתי.
 

israelmiv

New member
תשובה מעט שונה לאוטובוסים

TFNM נתן אחלה תשובות. אני אענה בסגנון שלי לשאלה האחרונה:
&nbsp
אנחנו בעצם צריכים לסדר רצף של 4 קוים כך שהסדר יעמוד בתנאים הדרושים. למשל הרצף: {קו 1, קו 2, אדום, כחול} משמעותו שהבן אדם נסע בקו 1, ירד ועלה לקו 2, ירד ועלה לאדום, ירד ועלה לכחול. זה אמנם רצף בלתי אפשרי כי לקוים 1 2 למשל אין תחנה משותפת. אנחנו מתעניינים רק באיבר הראשון ברצף.
&nbsp
שיטה נפוצה בחידות מהסוג הזה (בלי קשר לפסיכומטרי) היא למצוא קודם את האיברים שיש להם הכי הרבה הגבלות ולהוכיח שהם נמצאים בקצוות. במקרה הזה לקוים '2' ו'כחול' יש רק שכן אחד אפשרי ברצף, ולכן כל אחד מהם צריך להיות בקצה.
&nbsp
הקוים '1' ו'אדום' בהתאם חייבים להיות באמצע. לפי ההגבלה השלישית '1' חייב להיות לפני 'אדום'.
&nbsp
מכיון ש1 הוא השני הראשון חייב להיות כחול.
&nbsp
&nbsp
 

israelmiv

New member
נסיון תשובה למעוינים

אנחנו רוצים למצוא יותר ממעוין אחד כך שאורכי הצלעות שלו 5 ושטחו 12.
אנסה מה שאפשר בלי תמונה:
נצייר את המעויין כמו מקבילית, כלומר כשהצלע התחתונה מיושרת עם תחתית הדף והצלע העליונה מיושרת עם החלק העליון של הדף.
כעת ננסה להזיז את הצלע העליונה. אם נזיז אותה כלפי מעלה או כלפי מטה, הגובה ישתנה ונקבל שטח שונה. אם ננסה להזיז אותה לצד, או שהצלעות (הימנית והשמאלית) ימתחו, ונהיה חייבים להקטין את הגובה כדי לשמור על אורכן, או שהן יתקצרו ונהיה חייבים להגדיל את הגובה בשביל לשמור על אורכן, בכל מקרה השטח ישתנה.
&nbsp
כלומר, אם רוצים לשמור גם על השטח וגם על אורכי הצלעות אי אפשר לעשות שום שינוי במעוין. לכן התשובה היא 1.
 
למעלה