שאלות משאיות

אורי404

New member
שאלות משאיות

1. איזה יצרן מייצר את שלדת משאיות לפינוי האשפה בתל אביב? האם מלבד משאיות אלה נוסעות בכבישי ארצינו ולא רק כרכב לפינוי אשפה? 2. משאיות עם גיר אוטומטי רובוטי - האם קיימים גירים כאלה עם שני מצמדים, בדומה למה שיש אצל חלק מיצרני המכוניות (פולקסוואגן למשל)? אם כן, באיזה משאיות? תודה מראש.
 

Eran De Niro

New member
שאלה קשה ,

לגבי השלדה , נראה לי שזה של זייטמן אבל אני לא בטוח , אבל המנוע של וולבו , וכמה שידוע לי למרצדס יש גיר אוטומטי מלא עם מצמד כפול , אבל על תתפוס אותי במילה ב100% וגם סוגים שונים של מטאטאי כבישים בעלי אותו גיר.
 

אורי404

New member
תודה ערן. אשמח לתשובות נוספות על

משאית פינוי אשפה ואחרות, הדומות לה. מרצדס - אני מניח, שהכוונה היא לגיר רובוטי עם שני מצמדים. אם אני לא טועה לגיר אוטומטי אין מצמד, אלא משהו אחר. למה הכוונה למטאטאי כביש - איזה גיר יש להם?
 
מדובר במרכב ולא בשילדה

חברת ש.וש. פחטר, בעלת השליטה בחברת זיטמן ומרכיבה את הדחסנים שלהם (תוצרת תורכיה). החברה גם מיבאת ומרכיבה את דחסני LEACH האמריקאים המצויינים. יש גם את חברת "מרים כל" ועוד כמה שאינני זוכר כרגע. דחסן אשפה יכול להיות מורכב בכל סוג משאית בעלת מפרש כוח (P.T.O) ושילדה מתאימה. רוב משאיות הדחס הן מתוצרת דאף וסקניה בשל קלות ההתאמה של מערכת הדחס למשאית. יצרנים רבים עוברים כיום לשימוש בגיר רובוטי. היתרונות הן עמידות, אמינות, משקל קל, וחסכון בסולר. החסרון שמאפיין גיר רובוטי הוא השהייה במעבר הילוכים. שמעתי דברים טובים על הרובוטי של מרצדס אבל לא ידוע לי אם הגיר הוא בעל מצמד כפול (כמו DSG של VW).
 

אורי404

New member
תודה תומר על המידע ../images/Emo13.gif

למעשה אם אני מבין ממך נכון, השלדות של המשאיות לפינוי אשפה הן יצרן מוכר לכל דבר (דאף או סקניה או אולי וולוו), הלוא כן? בקשר לגיר רובוטי: ידוע לי חיסרון נוסף בחלק מהרכבים - בעת שיפוע, הרכב מידרדר. האם הגיר במרצדס הוא יותר חלק מאחרים? שוב, תודה על ההסברים
 
הבנת נכון

השילדה, או המשאית אם תרצה, הן מיצרן מוכר (דאף/סקניה למשל) המרכב, כלומר הדחסן, יכול להיות שייך לכל חברה שעוסקת בהרכבת דחסנים (פחטר למשל) תופעת הדירדור לאחור בגיר רובוטי מוכרת, ולכן היצרנים מרכיבים מערכת שמשאירה את הברקס לחוץ 2 שניות, אחרי הורדת הרגל מהדוושה. כך שבזמן שהרגל עוברת מדוושה לדוושה לא יהיה דירדור לאחור. במרצדס לדעתי מדובר בגיר רובוטי רגיל, אולם הוא נעזר במערכת שנקראת talligent. מערכת כזאת מבצעת החלפת הילוכים בהתאם לעומס, לדרך ולאופי הנהיגה ולכן ההחלפה חלקה יותר.
 

אורי404

New member
שאלות נוספות על משאיות

קודם כל, תודה תומר על המשך ההסברים (הודעה למעלה יותר). ברשותכם שאלות המשך: 1. תומר, הזכרת את המערכת talligent, שמצויה בגירים הרובוטיים של מרצדס. א. מה זה בדיוק? אפשר בבקשה פירוט? ב. האם המערכת הזו מצויה גם באוטובוסים של מרצדס? ג. האם אחרים יודעים אם לגיר מרצדס יש מצמד אחד או שניים (בדומה למה שיש למשל במכוניות פולקסוואגן)? 2. ידוע לי, שיש אוטובוסים עם מתלים קדמיים נפרדים (במקום סרן קשיח). א. האם במשאיות כיום יש מתלים קדמיים נפרדים או שעדיין יש סרן קשיח? ב. האם באוטובוסים השונים ובמשאיות המתלים האחוריים הם אך ורק כסרן קשיח או קיימים עם מתלים נפרדים? שוב תודה רבה
 
תשובות

מערכת ה- talligent במרצדס היא מערכת ניהול המנוע וחלק מתפקידה הוא שליטה בהחלפות ההילוכים, בהתאם לעומס, לתנאי הדרך ולאופי הנהיגה. לדעתי הגיר הוא רובוטי רגיל ולא כפול מצמדים, אבל מתפקד מצויין בגלל אותה מערכת ניהול חכמה. עד כמה שידוע לי, הגירים באוטובוסים של מרצדס הם אוטומטיים, אבל נתקלתי בגיר רובוטי רגיל באוטובוס של וולבו בארץ (מרכבים). לגבי סוגי סרנים, תוכל למצוא מידע ומפרטים טכניים באתרי היבואנים. למשל, באתר של תשתית (יבואנית דאף) תוכל להוריד מפרט טכני של כל דגם ולדעת את סוג הסרן. אני חושב שניתן להוריד גם באתר של מקס, יבואנית סקניה, מפרטים טכניים. בהצלחה !
 

אורי404

New member
שוב תודה, תומר.

בקשר לאוטובוסים עם גיר רובוטי: אכן זה בוולוואים B12B השונים. זה גם קיים בחלק מהמאנים. בישראל האוטובוסים של מרצדס הם אכן אוטומטיים. לפחות כך זה ברב, אם לא כולם. חשבתי שאולי יש גם רובוטיים.
 
למעלה