שאלות על אימון

Itzik RDVC

New member
שאלות על אימון

לא עוסק באימון ולא עשיתי שימוש באימון. הידע שלי מאוד מוגבל, כמו רבים מאיתנו התוכנית "משפחה חורגת" זה הדבר הכי קרוב שראינו ואני בטוח שזו רק דוגמה לא מייצגת. מה אותי מטריד כאיש עסקים ששואלים אותו קולגות וחברים האם לקחת מאמן, הוא הדבר הבאה: אני מכיר כמה אנשים שלא הצליחו כל כך בשום מקום עבודה והלכו להיות מאמנים. וזה מביא אותי לשאול מי הם המאמנים? מה ההשכלה שלהם והנסיון? הרי מאמן יכול גם לגרום לנזקים קשים לעסק נכון? אז למי מתאים ואיך בוחרים מאמן? איך אם בכלל המדינה צריכה לדאוג כמו בתחומים אחרים לרישוי שלהם. נשמח לשמוע. כמו כן, אני בימים אלו הקמתי אתר בתחום של עסקים קטנים, אני אשמח שמישהו וותיק בתחום של אימון יכתוב מאמר לאתר על איך עושים שימוש נכון במאמנים או איך בוחרים מאמן. המאמר שיפורסם כמובן יקבל קרדיט עם לינק, לוגו ותמונה.
 
תשובות על אימון

יש עוד כמה תחומים שמגיעים אליהם אנשים שלא הצליחו בשום מקום אחר. חלקם יכולים להיות מאמנים מעולים שמצאו סוף סוף את מקומם. חלקם לא יצליחו גם בתור מאמנים (בכל תחום יש את העוסקים בו שהם פחות מוצלחים, או מתאימים לאנשים שונים). אין ספק שהאימון הוא כרגע סוג של גל שנראה כפתרון הטוב ביותר לכל בעיה. אבל כמו שאומרים: "זה שאתה פרנואיד, לא אומר שלא רודפים אחריך". כלומר, זה שכל זב חוטם רץ להיות מאמן, לא הופך את האימון לריק מתוכן. וזה מוביל אותי לתשובות יותר ספציפיות. מי הם המאמנים? אנשים. יש כל מיני סוגים וכל מיני זנים. מה ההשכלה והניסיון? כל אחד והשכלתו, כל אחד וניסיונו. היום האימון לא מוסדר במסגרת החוק - למרות שעובדים על זה - ולכן כל אחד פחות או יותר יכול להיות מאמן. אבל אפשר לבדוק די בקלות את מקום ההכשרה של המאמן, לרובם יש אתר אינטרנט, וניתן להתרשם מתנאי הקבלה, היקף הקורס וכד'. מידע על בתי ספר תוכל למצוא בקישור הבא: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/links.asp?id=978&catId=9480 גרימת נזק? כל בעל מקצוע יכול לגרום נזק. אימון לא מחליף את ההגיון הבריא והשכל הישר. מאמן טוב ישאל אותך שאלות ויאפשר לך להגיע לתשובות בעצמך, מתוך מה שהכי מתאים לך. למי מתאים מתאמן? לכל מי שחושב שאימון יכול לאפשר לו לשפר את איכות חייו, ומוכן להתנסות. איך בוחרים? בעיקר לפי תחושת הבטן. אם יש ביניכם כימיה, יש לזה סיכוי טוב להצליח. הבסיס של תהליך האימון הוא הקשר מאמן-מתאמן, קשר שהוא קודם כל בין שני אנשים. אם ממבט ראשון המאמן לא מוצא חן בעיניך, מכל סיבה שהיא, עדיף לחפש מישהו אחר. לגבי הרישוי, כדאי לבצע חיפוש על "הצעת חוק המאמנים". יש הצעת חוק של ח"כ סטס מיסז'ניקוב. עניתי על הכל?
 

isaac208

New member
תגובה על השאלה של איציק

שלום, שמי איציק יצקן ואני מאמן אישי. בתשובה לשאלתך: בכל תחום יש אנשים לא מקצועיים אבל בתחום האימון קשה ללא מקצועיים לשרוד שכן, מעצם הגדרתו, התחום הוא תלוי תוצאה (כ-10-12 מפגשים, על נושא מוגדר היטב) מאמנים שאינם מקצועיים יתקשו מאוד להחזיק מעמד לאורך זמן וכאלה נפלטים ממעגל המאמנים. כמו בכל מקצוע לכל מאמן הדרך שלו הגזורה מהאופי שלו ומניסיון חייו. יש מאמנים מתוך רכות ויש המאמנים מתוך הטלת כוח. ויש גם מאומנים כאלה וכאלה.
 

Itzik RDVC

New member
תודה על התגובות המלומדות ו...

האם מישהו מוכן לכתוב מאמרון בנושא לאתר על עסקים קטנים שאני מנהל. המאמר לדעתי צריך להיות על איך אימון יכול לעזור לעסק קטן, איך בוחרים מאמן מתאים ואולי כמה טיפים בתחום. מי שיכתוב יקבל כמובן קרדיט מלא כול לינקיםף אימייל ועוד. תודה על שיתוף הפעולה.
 

Itzik RDVC

New member
הנה כמה הסברים

ראשית יש כבר כמה דוגמאות כבר באתר. הרעיון לכתוב דברים שמעניינים יזמים ובעלי עסקים אחרים. אז האפשרויות העיקריות הם: 1. במקרה שלך, לכתוב מאמר המסביר את היתרונות ואם אפשר גם החסרונות של שימוש באימון לצורך קידום עסק קטן/בינוני. משהו שיסביר לי לדוגמא, כבעליו של עסק קטן באיזה מקרים/מצבים ממולץ לי לבדוק את זה. למי זה מתאים, מה זה עושה, כיצד זה מתבצע בפועל. מה סדרי גודל העלות, איך בוחרים מאמן שמתאים לי וכדומה. לא חייבים לענות על כל השאלו האלו אבל זו דוגמא. 2. לספר על העסק שלכם, איך הוא התחיל, איך הפכת למאמן. טיפים לעוסק יזמם חדש. 3. מאמר כללי בנושא אימון, עם אולי רשימה של טיפים מהתחום שאפשר לנסות לבד. בקיצור, כל דבר שלדעתכם אנשי עסקים אחרים התענינו.
 

Itzik RDVC

New member
ואולי עוד משהו

מה ההבדל בין אימון לייעוץ, אני בעצמי לא סגור על זה ואשמח שיהיה מאמר על כך. אני מניח שיש לכל אחד מהם יתרונות חסרונות ואולי במצבים שונים יש לבחור שונה?
 
למעלה