שאלות על החוברת מתמטיקה יסודית לגיל הרך 1
בעקבות הגלישה בפורום, רכשתי את החוברת הנ"ל, למי שזוכר הבן שלי בן שנה וחצי ואני לא מתכוונת לעבוד איתו עם החוברת בזמן הקרוב (אני מניחה שאני אגיע אליה לקראת גיל 3), אבל חשוב לי להבין את העקרונות. מהפורום הבנתי שישנה חשיבות גדולה לשפה מדוייקת ונכונה ולכן יש לי מספר שאלות, המתייחסות להסבר המילולי שמציגים לילדים: שיעור 1: האם זו תהיה טעות להשתמש בביטויים "דומה" ו- "זהה"? לדוגמא: אם אני מראה לילד שני דגים שווים ואומרת: שני הדגים זהים בגודלם, זהים בצורה שלהם וזהים בכיוון שלהם ולכן הם שווים. או שעדיף ממש מהתחלה להגיד הם שווים בגודל, שווים בצורה וכו'. מתי כן משתמשים בביטויים "דומה" ו-"זהה"? שיעור 5 - צבעים: א. הייתי רוצה לדעת מה בדיוק מטרת השיעור הזה ואילו צבעים אמורים בדיוק ללמד? ב. באיזה שלב / גיל מלמדים את שמות הצבעים הבהירים: כלומר, כחול בהיר הוא תכלת, ירוק בהיר - ירקרק וכו' האם לכנות גם תכלת - "כחול" או כבר מהתחלה להראות שיש הבדלים בגווני הצבע. למשל, בעמוד 21 רואים חניה בצבע כחול כהה וכחול בהיר (תכלת). ג. מדוע חשוב ללמד ילדים בגילאי 3 לקרוא את שמות הצבעים? שיעור 4 + 7: איך בדיוק מסבירים לילדים את ההבדל בין "גדול", "גבוה" ו -"ארוך"? למשל בית צר וארוך לעומת בית רחב מאוד אך נמוך יותר - איך מסבירים מי הקטן מבין השניים?
בעקבות הגלישה בפורום, רכשתי את החוברת הנ"ל, למי שזוכר הבן שלי בן שנה וחצי ואני לא מתכוונת לעבוד איתו עם החוברת בזמן הקרוב (אני מניחה שאני אגיע אליה לקראת גיל 3), אבל חשוב לי להבין את העקרונות. מהפורום הבנתי שישנה חשיבות גדולה לשפה מדוייקת ונכונה ולכן יש לי מספר שאלות, המתייחסות להסבר המילולי שמציגים לילדים: שיעור 1: האם זו תהיה טעות להשתמש בביטויים "דומה" ו- "זהה"? לדוגמא: אם אני מראה לילד שני דגים שווים ואומרת: שני הדגים זהים בגודלם, זהים בצורה שלהם וזהים בכיוון שלהם ולכן הם שווים. או שעדיף ממש מהתחלה להגיד הם שווים בגודל, שווים בצורה וכו'. מתי כן משתמשים בביטויים "דומה" ו-"זהה"? שיעור 5 - צבעים: א. הייתי רוצה לדעת מה בדיוק מטרת השיעור הזה ואילו צבעים אמורים בדיוק ללמד? ב. באיזה שלב / גיל מלמדים את שמות הצבעים הבהירים: כלומר, כחול בהיר הוא תכלת, ירוק בהיר - ירקרק וכו' האם לכנות גם תכלת - "כחול" או כבר מהתחלה להראות שיש הבדלים בגווני הצבע. למשל, בעמוד 21 רואים חניה בצבע כחול כהה וכחול בהיר (תכלת). ג. מדוע חשוב ללמד ילדים בגילאי 3 לקרוא את שמות הצבעים? שיעור 4 + 7: איך בדיוק מסבירים לילדים את ההבדל בין "גדול", "גבוה" ו -"ארוך"? למשל בית צר וארוך לעומת בית רחב מאוד אך נמוך יותר - איך מסבירים מי הקטן מבין השניים?