שאלות על "חוק השילוש" הוויקאני.

Pixy led

New member
שאלות על "חוק השילוש" הוויקאני.

הממ... שאלתי את השאלות בפורום "מאגיה וכישוף" ולא קיבלתי עליהן תשובות, ולכן חשבתי שאולי כאן הן יהיו יותר רלוונטיות: 1. למה כל אנרגיה שאנחנו משחררים ליקום חייבת לחזור אלינו? למה היא לא יכולה פשוט להתגלגל הלאה מבלי להיתקל בנו יותר? 2. למה פי שלוש? האם יש איזושהי סיבה שהאנרגיה חוזרת אל האדם דווקא פי שלוש? יש לזה הסבר במקורות כלשהם, וויקאניים או שלא? תודה מראש, פיקסי לד.
 
זה כבר התחום של ליה....

חוק השילוש הוא חוק וויקאני גרידא, אז אני מניחה שאם תנסי למצוא הסברים עליו במקורות וויקאנים - תמצאי. בכל אופן, אני בספק אם תמצאי לזה הסבר הגיוני. לפי עניות דעתי הלא-וויקאנית, ההשראה לחוק היא מהקרמה הבודהיסטית. החוק הומצא כדי לגרום לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם מבצעים כישוף, ולתת תוקף לחוק הראשון - "harm none...". הבעיה היא שאי אפשר תמיד לסמוך על אנשים באמת לא יפגעו באף אחד בגלל רצונם הטוב, לכן נתווסף חוק השילוש. אני מניחה שהמקור לחוק הוא גרדנר.
 

כרמית.

New member
חוק השלושה

צודקת מעיין באומרה שמקור ה"חוק" הוא בדתות המזרח הרחוק. שם מאמינים שלכל פעולה יש תגובה והתגובה היא בהכרח מאותו סוג של הפעולה, (פעולה חיובית גוררת תגובה חיובית ופעולה שלילית גורמת תגובה שלילית, קנאה גורמת קנאה, אהבה גורמת אהבה וכו´), מה שקוראים "קרמה". מסורות ויקניות רבות אימצו את החוק, אך אחרות לא. אצל קבוצות מסוימות זה פי שלושה, אצל קבוצות אחרות זה דווקא פי שבע ואצל אחרות זה באותה מידה. בכל מקרה, בעוד חוק העקרון (ואם לא יזיק, עשה כפי שתרצה) הוא אוניברסלי בויקה, דווקא חוק השלושה לא התקבל באופן גורף ועדיין יש מי שאינם מאמינים בו. יש כמה סיבות לכך: 1. מאמיני ויקה במסורות מקומיות (קלטיות, צפוניות, כנעניות וכדומה) אינם משלבים במסורת אלמנטים שמקורם אינו מקומי, או לפחות אירופי מערבי. עבורם, חוק השלושה המזרח אסייתי הוא זר ולא שייך. 2. כאמור, מאמינים אחרים מקבלים את העובדה שאנרגיה שאתה משחרר תחזור אליך, אבל לא מקבלים את עניין ה"פי שלוש" - ואומרים שה"פי שלוש" זה בעצם רק ביטוי מילולי כדי להביע עוצמה חזקה. 3. במסורות מסוימות מאוד חוק העקרון (ואם לא יזיק...) אינו מפורש בצורה הרגילה (אני מעט מהססת להסביר כאן איך) ולכן ל"חוק שלושה" אין שום משמעות.
 

כרמית.

New member
כפי שכתבתי אני מהססת ../images/Emo132.gif

להסביר את הנושא במדיה ציבורית כל כך כמו פורום באינטרנט. מדובר בפירוש של קבוצות קטנות מאוד ומתקדמות מאוד, ואני חוששת שיפורש כאן לא כהלכה.
 
מה עוד

שלפי אותה "קארמה" אנרגיות של כישוף הן אנרגיות לכל דבר, וכידוע אנרגיה לא "מתבזבזת" ונעלמת, היא צריכה לשוב לאיזשהו מקום. היא לא יכולה להתנדף באוויר. לדעתי זה רק הגיוני שהיא תשוב לשולחה. "What goes around, comes around".
 

ווילו

New member
חוק השילוש אינו דווקא וויקני

למעשה הוא נחשף בימי קדם ויש איזכורים שלו בצורות שונות גם בתנ"ך. (Poop, אני לא מוצאת את הדיסק של הקונקורדנציה, מי שיש לו שיחפש "שילשם וריבעם" אבל לא בטוח שאני מאייתת נכון) חוץ מיזה קצת פחות קשור (מהברית הישנה) "נוקם עוון אבות על בנים" ואני לא זוכרת מאיזה פרק זה אבל מי שיש לו קונקורנדנציה בדיסק יוכל למצוא את ההקשר המדוייק.
 

antianara

New member
לפי מה שאני יודעת

לפי מה שאני יודעת אף אחד לא יודע בדיוק למה שלוש..... אתם רואים את המספר שלוש מופיע הרבה פעמים (חוק השלושה,שלושת "הפנים של האלה" וכו,) והוא מספר מאגי נורא חשוב... אבל אף אחד באמת לא יודע.... מקווה שעניתי נכון אנטיאנרה
 
למעלה