שאלות על עבודה כעצמאי עבור בת זוג עם J2 (ארה"ב)

דגניתפ

New member
שאלות על עבודה כעצמאי עבור בת זוג עם J2 (ארה"ב)

שלום לכולם!
כרגע אני בארה"ב עם ויזה J2 (אני הדיפנדנט לגאון
) ואישור עבודה. בעתיד הקרוב אני מתכוונת להתחיל לעבוד כפרילנס עם אנשים פרטיים (כיועצת וכותבת תוכן לאתרים) גם בארה"ב גם באירופה וגם בישראל.
לא לגמרי ברורה לי ההתנהלות בעניין מול הרשויות ובמיוחד לא כל נושא המיסוי.
(בין היתר אני תוהה האם עלי לבקש מסמכים כלשהם מלקוחות הלא אמריקאים שלי, האם במידה והלקוחות בישראל עלי לנהוג באופן מסוים וכו' וכו')
מידע נוסף שאולי רלוונטי:
* לא ניתקנו תושבות (למרות שרבים יעצו לנו שכדאי לחשוב על זה)
* עד עכשיו עבדתי מול עסקים אמריקאים שסיפקו לי את הניירת הנכונה להגיש לרשויות המס
*בעתיד הקרוב מדובר על עסק עם מחזור רווחים קטן יחסית

כמובן שאשמח לספק עוד אינפורמציה במידת הצורך

המון תודה.
 

Boston Guy

New member
האם הקמת ישות עיסקית כלשהיא (LLC, או S CORP, או משהו אחר)?

עקרונית - את לא צריכה לקבל שום דבר מהלקוח "לצרכי מס" כשאת מוכרת לו משהו (שרותים, מוצרים וכיוצ"ב).
זה לא משנה איפה הלקוח נמצא - בארה"ב, בישראל, באירופה או אפילו בספרד.
למעט המקרה שצריך לשלם SALES TAX (לרוב זה רק במידה ויש מוצר מוחשי ופיזי שנמכר).

מה שאת צריכה זה לדווח על ההכנסות שלך - וכדי שתהיה אסמכתא לדיווח רצוי שיהיה PAPER TRAIL - להוציא ללקוח חשבונית לתשלום, ולתת לו קבלה על התשלום.
את החשבונית והקבלה את יכולה להנפיק בכל צורה שהיא - גם משהו שיצרת בעצמך במעבד תמלילים או בגליון אלקטרוני תופס.

באופן כללי, רצוי לשקול להקים גוף עיסקי שיהיה ישות עצמאית ממך וישמש כשכבת בידוד והגנה בין החיים הפיננסיים הפרטיים שלך ובין הפעילות העיסקית - בעיקר לצרכי LIABILITY ותביעות משפטיות.
 

דגניתפ

New member
לא

אני רק מתחילה ומדובר באמת בעסק עם מודל יחסית אקסלוסיבי מה שאומר שהוא לא יגדל יותר מידי, בטח שלא בקרוב...
אתה אומר שכדאי לי כן ליצור יישות עצמאית עם מספר מס וכל זה?
ואגב, ידוע לך מה ההקבלה פה להוצאות מוכרת?

המון תודה!
 

Boston Guy

New member
לא הבנתי את השאלה האחרונה שלך

אני ממליץ לך לפנות לרשות הממשלתית לסיוע לעסקים קטנים - ה SBA - ולהשתמש בשרותי ההדרכה והיעוץ שלהם.
יש להם מרכזי פעילות בכל רחבי ארה"ב, והם נותנים תמיכה, הדרכה וסיוע לאנשים שמנסים להרים עסק.

כשזה מגיע לענייני מיסים ו"הוצאות מוכרות" - יש הרבה מה ללמוד. ולעשות טעות בתחום הזה יכול להיות משהו מאוד מאוד כואב... רשויות המס כאן אינן סלחניות, וידועות בקשיחותן ובחוסר הגמישות שלהן. לעומתן מס הכנסה בישראל מאוכלס ברחמנים בני רחמנים.
ה SBA יכול לתת לך כלים ומקורות שמהם תוכלי ללמוד. בנוסף - רצוי להיות בקשר עם מישהו מקצועי (רואה חשבון, למשל) שיתן לך את ה "גב המקצועי" לפחות בהתחלה.
 
למעלה