שאלות על תשלום 10% מס שכ"ד באינטרנט

abstract2

New member
שלום,

יש לי מס' שאלות, אודה מאד על עזרתכם:

1. בתשלום מס באינטרנט שכ"ד, כשמעדכנים על נכס צריך למלא "שכר דירה ממוצע". אני מניח שהכוונה היא ממוצע של 12 חודשים, אבל מה עם חודשים מסוימים לא הושכרו? או שהדירה לא נקנתה בתחילת השנה? האם לחשב ממוצע עם אפס? (זה יכול לצאת שכ"ד די מוזר ככה...)

2. במידה ונפתח לי תיק מס הכנסה (לא חייב בדוח שנתי) עקב הכנסה מחו"ל, וכעת אני מעוניין לשלם הכנסה על נכסים בארץ, האם אני יכול פשוט להוסיף נכסים ולשלם באינטרנט או שאני צריך ליצור קשר עם רשות המסים ולמלא טופס כלשהו על הנכסים הנוספים?

3. אם יש ברשותי שתי דירות, שאני רוצה לשלם אחת במסלול 10% והאחרת לנצל פטור חלקי (במקרה שלי סכום הפטור מכסה את שכ"ד של אותה דירה). האם אפשר לעשות זאת באינטרנט או שצריך למלא טפסים ולהגיש דו"ח שנתי? האם עליי להגיש דו"ח גם במקרה הפשוט שבעצם אין חלק החייב במס על אותה דירה?

תודה!
 

roheshbon

Member
1) הכוונה למספר החודשים שהדירה הושכרה ולאו דווקא 12 חודשים.
דוגמא:
אם הכנסות מהשכרה היו 60000 ב-12 חודשים הממוצע הוא 5000 וזה בתחולת הפטור.
אם הכנסות מהשכרה היו 60000 ב-8 חודשים הממוצע הוא 7500 וזה כבר חייב מס ולא מעט מס.
2) אפשר לדווח על הכנסות משכר דירה במסלול 10% בלינק הבא:
במסלול הפטור אין צורך לדווח.
במסלול הרגיל תצטרך להגיש דוח שנתי.
3) א) מסלול 10% - ראה סעיף קודם.
פעם היתה חובה לבחור במסלול 10% עד 31 בינואר אבל זה כבר לא נכון. בתיקון 159 לפקודה (משנת 2007) בוטלה הזיקה בין תשלום המס במועד הקבוע לבין הזכות לתשלום מס בשיעור 10% , דהיינו אי תשלום המס במועד לא ימנע את הזכאות לתשלום מס לפי מסלול זה (פס"ד מלר). במקרה של תשלום המס במועד מאוחר יותר יוטלו על סכום המס הפרשי הצמדה וריבית.
ב) מסלול הפטור עם חלק החייב במס - חייב בהגשת דוח שנתי אליו מומלץ לצרף נספח שבו יהיה רשום אופן חישוב הסכום הפטור והסכום החייב.
 
למעלה