* וזה לא סתם תוכניות על הנייר...שאלות, שאלות, שאלות:
אני קורא בהמון עיתונים ומגזינים ובכלל על כל הנושא של רכבות קלות/רכבות תחתיות וכולם אומרים שם "עדו כמה שנים....." האם יש באמת איזושהי עיר בארץ שבאמת התחילה לבנות את המסילה וזה סתם תוכניות.... על הניירתודה! אורח 1
אני* וזה לא סתם תוכניות על הנייר...
רכבות קלות בארץ ומעלות הסבלנותשאלות, שאלות, שאלות:
אני קורא בהמון עיתונים ומגזינים ובכלל על כל הנושא של רכבות קלות/רכבות תחתיות וכולם אומרים שם "עדו כמה שנים....." האם יש באמת איזושהי עיר בארץ שבאמת התחילה לבנות את המסילה וזה סתם תוכניות.... על הניירתודה! אורח 1
תודה רבה נתת לי תשובה מעולה! ועודרכבות קלות בארץ ומעלות הסבלנות
כמו שכתבתי בכותרת, הסבלנות היא אכן מעלה. כמו שאין סיבה להתייאש אם לא מקבלים תשובה להודעה באותו יום ממש, אין גם סיבה להתייאש אם יותר מ-30 שנים לאחר שנקבע כי יש צורץ במערכת תחבורה עירונית מסילתית בת"א היא עדיין לא קמה. למיטב ידיעתי, קיימים כיום בארץ שלושה פרויקטים ´חיים´ שמטרתם הקמת מערכת תחבורה מסילתית עירונית. המתקדם ביותר משלושת הוא זה בירושלים, אותו מנהלת חברת ´מוריה´. כרגע מתבצעות עבודות תשתית מכינות לקראת בניית הקו הראשון מתוך כ-8 מתוכננים ובשבועות הקרובים ייוודע הזוכה במכרז לבניית והפעלת קו זה. כמובן שיעברו לפחות 5 שנים עד שקו זה יתחיל להיפתח, והשאיפה להשלמת המערכת כולה (כל 8 הקווים) עד 2020 נראית אופטימית משהו, אבל זה הפרויקט היחיד מסוגו בארץ שבו ממש מתבצעות עבודות בשטח. הפרויקט החשוב ביותר בקטגוריה זו בארץ הוא זה של הקמת קווי הרכבת הקלה בגוש דן. שני קווים בפרויקט זה כבר תוכננו באופן מפורט וקו נוסף נמצא בתכנון ראשוני. על הפרויקט אחראיות חברות נ.ת.ע. ו-מסילות, והוא קיבל כבר את האישור התקציבי לביצועו. כיום נמצא הפרויקט בשלב המכרז ובמקביל מתוכננות עבודות התשתית המכינות. הבנייה ממש צפויה להתחיל במהלך 2003 והתחזיות האופטימיות טוענות שהקו הראשון יעבוד כבר בשנת 2003. למרות שהרעיון להקמת רכבת עירונית בחיפה קיים כבר שנים רבות והפרויקט נמצא בשלב ה-´תכנון´ בחברת יפה-נוף כבר כמה שנים, עדיין לא נעשתה כל התקדמות מעשית במימוש התוכנית, מלבד פרסום חוברת יפה ובה תוכניות הקווים והדמיות מחשב. לאחרונה קיבל הפרויקט ממשרד התחבורה תמיכה במאמציו לקבל מעמד של פרויקט לאומי, ואם הדבר אכן יתממש, אזי יש סיכוי להפעלת הקו הראשון בחיפה עוד לפני סוף העשור הנוכחי. כמו שאמרתי, הסבלנות היא מעלה, ואנו חייבים להצטייד בכמויות גדולות שלה, אם כי אסור לנו לנוח בצד ולנסות לתת לעניינים החשובים לנו ´להתנהל מעצמם´ - אנו חייבים לעודד את העוסקים במלאכה ולשכנע את המפקפקים בצדקת הדרך, לפי מיטב המסורת הדמוקרטית. אני ממלית ל-´אורח´ ולכל מי שמתעניין בהתקדמות הרכבות הקלות בארץ להתעדכן מדי פעם לפחות באתר ´חדשות הרכבת´, שמכיל כבר כיום בארכיון החדשות שלו כמעט את כל המידע שהצגתי לעיל, כמו גם מאמר דעה על ישימות הפעלת רכבות קלות ברחובות משולבים ועוד.
חשמול ברכבת ישראלתודה רבה נתת לי תשובה מעולה! ועוד
שאלה, אני קראתי לפני כמה חודשים בעיתון הארץ על זה שיש מכרז להפוך את רכבת ישראל לחשמלית וזה עולה משהו כמו 250 מיליון דולר/שקל (לא זוכר) לא חשוב, האם משיהו זכה במכרז לזה? או שנמשיך לסוע על מנועי דיזל?! -והפעם אני ימתין בסבלנות- אורח 1
חן אתה בטוח???רכבות קלות בארץ ומעלות הסבלנות
כמו שכתבתי בכותרת, הסבלנות היא אכן מעלה. כמו שאין סיבה להתייאש אם לא מקבלים תשובה להודעה באותו יום ממש, אין גם סיבה להתייאש אם יותר מ-30 שנים לאחר שנקבע כי יש צורץ במערכת תחבורה עירונית מסילתית בת"א היא עדיין לא קמה. למיטב ידיעתי, קיימים כיום בארץ שלושה פרויקטים ´חיים´ שמטרתם הקמת מערכת תחבורה מסילתית עירונית. המתקדם ביותר משלושת הוא זה בירושלים, אותו מנהלת חברת ´מוריה´. כרגע מתבצעות עבודות תשתית מכינות לקראת בניית הקו הראשון מתוך כ-8 מתוכננים ובשבועות הקרובים ייוודע הזוכה במכרז לבניית והפעלת קו זה. כמובן שיעברו לפחות 5 שנים עד שקו זה יתחיל להיפתח, והשאיפה להשלמת המערכת כולה (כל 8 הקווים) עד 2020 נראית אופטימית משהו, אבל זה הפרויקט היחיד מסוגו בארץ שבו ממש מתבצעות עבודות בשטח. הפרויקט החשוב ביותר בקטגוריה זו בארץ הוא זה של הקמת קווי הרכבת הקלה בגוש דן. שני קווים בפרויקט זה כבר תוכננו באופן מפורט וקו נוסף נמצא בתכנון ראשוני. על הפרויקט אחראיות חברות נ.ת.ע. ו-מסילות, והוא קיבל כבר את האישור התקציבי לביצועו. כיום נמצא הפרויקט בשלב המכרז ובמקביל מתוכננות עבודות התשתית המכינות. הבנייה ממש צפויה להתחיל במהלך 2003 והתחזיות האופטימיות טוענות שהקו הראשון יעבוד כבר בשנת 2003. למרות שהרעיון להקמת רכבת עירונית בחיפה קיים כבר שנים רבות והפרויקט נמצא בשלב ה-´תכנון´ בחברת יפה-נוף כבר כמה שנים, עדיין לא נעשתה כל התקדמות מעשית במימוש התוכנית, מלבד פרסום חוברת יפה ובה תוכניות הקווים והדמיות מחשב. לאחרונה קיבל הפרויקט ממשרד התחבורה תמיכה במאמציו לקבל מעמד של פרויקט לאומי, ואם הדבר אכן יתממש, אזי יש סיכוי להפעלת הקו הראשון בחיפה עוד לפני סוף העשור הנוכחי. כמו שאמרתי, הסבלנות היא מעלה, ואנו חייבים להצטייד בכמויות גדולות שלה, אם כי אסור לנו לנוח בצד ולנסות לתת לעניינים החשובים לנו ´להתנהל מעצמם´ - אנו חייבים לעודד את העוסקים במלאכה ולשכנע את המפקפקים בצדקת הדרך, לפי מיטב המסורת הדמוקרטית. אני ממלית ל-´אורח´ ולכל מי שמתעניין בהתקדמות הרכבות הקלות בארץ להתעדכן מדי פעם לפחות באתר ´חדשות הרכבת´, שמכיל כבר כיום בארכיון החדשות שלו כמעט את כל המידע שהצגתי לעיל, כמו גם מאמר דעה על ישימות הפעלת רכבות קלות ברחובות משולבים ועוד.
ממש לאחן אתה בטוח???
לגבי הקו הראשון בגוש דן כתבת:"והתחזיות האופטימיות טוענות שהקו הראשון יעבוד כבר בשנת 2003". לא נראה לי שנזכה לראות את הקו הראשון בפעולה לפני 2010.
אופס... תיקון טעותרכבות קלות בארץ ומעלות הסבלנות
כמו שכתבתי בכותרת, הסבלנות היא אכן מעלה. כמו שאין סיבה להתייאש אם לא מקבלים תשובה להודעה באותו יום ממש, אין גם סיבה להתייאש אם יותר מ-30 שנים לאחר שנקבע כי יש צורץ במערכת תחבורה עירונית מסילתית בת"א היא עדיין לא קמה. למיטב ידיעתי, קיימים כיום בארץ שלושה פרויקטים ´חיים´ שמטרתם הקמת מערכת תחבורה מסילתית עירונית. המתקדם ביותר משלושת הוא זה בירושלים, אותו מנהלת חברת ´מוריה´. כרגע מתבצעות עבודות תשתית מכינות לקראת בניית הקו הראשון מתוך כ-8 מתוכננים ובשבועות הקרובים ייוודע הזוכה במכרז לבניית והפעלת קו זה. כמובן שיעברו לפחות 5 שנים עד שקו זה יתחיל להיפתח, והשאיפה להשלמת המערכת כולה (כל 8 הקווים) עד 2020 נראית אופטימית משהו, אבל זה הפרויקט היחיד מסוגו בארץ שבו ממש מתבצעות עבודות בשטח. הפרויקט החשוב ביותר בקטגוריה זו בארץ הוא זה של הקמת קווי הרכבת הקלה בגוש דן. שני קווים בפרויקט זה כבר תוכננו באופן מפורט וקו נוסף נמצא בתכנון ראשוני. על הפרויקט אחראיות חברות נ.ת.ע. ו-מסילות, והוא קיבל כבר את האישור התקציבי לביצועו. כיום נמצא הפרויקט בשלב המכרז ובמקביל מתוכננות עבודות התשתית המכינות. הבנייה ממש צפויה להתחיל במהלך 2003 והתחזיות האופטימיות טוענות שהקו הראשון יעבוד כבר בשנת 2003. למרות שהרעיון להקמת רכבת עירונית בחיפה קיים כבר שנים רבות והפרויקט נמצא בשלב ה-´תכנון´ בחברת יפה-נוף כבר כמה שנים, עדיין לא נעשתה כל התקדמות מעשית במימוש התוכנית, מלבד פרסום חוברת יפה ובה תוכניות הקווים והדמיות מחשב. לאחרונה קיבל הפרויקט ממשרד התחבורה תמיכה במאמציו לקבל מעמד של פרויקט לאומי, ואם הדבר אכן יתממש, אזי יש סיכוי להפעלת הקו הראשון בחיפה עוד לפני סוף העשור הנוכחי. כמו שאמרתי, הסבלנות היא מעלה, ואנו חייבים להצטייד בכמויות גדולות שלה, אם כי אסור לנו לנוח בצד ולנסות לתת לעניינים החשובים לנו ´להתנהל מעצמם´ - אנו חייבים לעודד את העוסקים במלאכה ולשכנע את המפקפקים בצדקת הדרך, לפי מיטב המסורת הדמוקרטית. אני ממלית ל-´אורח´ ולכל מי שמתעניין בהתקדמות הרכבות הקלות בארץ להתעדכן מדי פעם לפחות באתר ´חדשות הרכבת´, שמכיל כבר כיום בארכיון החדשות שלו כמעט את כל המידע שהצגתי לעיל, כמו גם מאמר דעה על ישימות הפעלת רכבות קלות ברחובות משולבים ועוד.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.