כדאי יותר לדייק
המגנטו במנוע תעופתי אינו מספק חשמל למנוע. המגנטו יוצר את המתח החשמלי הגבוה הדרוש ליצירת ניצוץ להצתת התערובת בחלל הצילינדר בפעימת ה"עבודה".
מי שמספק חשמל הוא הדינאמו או האלטרנטור.
מעבר לכך, אתה צודק שבבדיקת המגנטו לפני המראה, בודקים תקינות של שני המגנטואים.
כאשר מפסיקים מגנטו אחד, צריכה להתקבל נפילה מסויימת ומוגדרת של הסלד וזאת משום שהצתת הדלק אינה אחידה (התחלת הלהבה מנקודה אחת בלבד ולא משתיים). בבדיקת המגנטו השני צריכה להתקבל נפילת סלד דומה לנפילה של המגנטו הראשון. אסור שיהיה הבדל של יותר מערך ידוע בין שתי הנפילות.
מצב של אי נפילת סלד בכיבוי מגנטו אחד יכולה לרמוז על נתק בחוט השולט על פעולת המגנטו ופירושו של דבר, כי לאחר כיבוי המנוע עדין מתקיים מצב של "מגנטו חי". מצב זה מסוכן במקרה שמנסים לסובב את הפרופלור כאשר ישנה כמות מסויימת של תערובת בתוך צילינדר. במקרה כזה יכולה להתקבל הצתת התערובת ולפגיעה גופנית באדם העומד ליד המנוע.
אריאל אריאלי