שאלות
בעבר הקצת רחוק, קצת לפני הבחירות, כתבתי כאן מה לדעתי צריך לשפר במשרדים השונים בממשלה. לאחרונה, לאחר שיחות תכופות עם אמי הלכה והתגבשה לי במוחי הצעות נוספות למה שצריך להעשות במשרד החינוך (אמי מורה ומכאן ההארה). והרי לפניכם רעיונותי: 1. הקמת מועצת חכמים אשר אליה יוכלו המורים לפנות במידה ואינם מצליחים להתמודד עם מצב כלשהו בכיתה (למורים כיום יש אפשרויות ענישה מוגבלות מאוד ולכן קשה מאוד לרסן ילדים מפרעים במיוחד. לדוגמא אין באפשרות מורה להוציא ילד החוצה מהכיתה. אין באפשרות מורה לסרב לילד אשר נמנע ממנו לצאת לטיול השנתי עם בעקבות אי תשלום או בעקבות התנהגות בלתי הולמת לפני הטיול כאשר הילד מבקש לצאת). 2. השמת חוק יסוד שקובע שלפחות 75% מבכירי המשרד חייבים להיות מורים בעברם (מכיוון שאין סיוכי שהשר עצמו יעסוק בהוראה). 3. ביטול המפקחות ומחוזות החינוך. היום בעידן הממוחשב לא צריך מחוזות באופן כללי ואם כן אז בטח לא לבתי הספר... בנוסף הרעיון המגוכח משהו של המפקחות בטל ולא הגיני כאשר כל מנהלת יכולה לשים תצוגה מרשימה של בית ספר נקי ומבריק לפני המפקחת אך למחרת הבית ספר חוזר לשגרה זוועתית. יש לפקח על בית הספר בעזרת ציונים וציוני התנהגות. כדי לדאוג לאי מתן של הבטחת הצלחת המנהלת יש להביא בוחן מטעם משרד החינוך לכיתה פעם בשנה למבחן אשר לא ישפיע על תעודות התלמידים אלא על המבט על המנהלת. 4. כבר הזכרתי בהודעתי הקודמת אבל: יש כרגע במשרד החינוך צוות שפועל מזה עשר שנים על שיוני תוכנית הלימוד המתמטיקה. כל זה טוב ויפה לפני עשר שנים אבל הממאים שהם מגשים היום אשר נאסםו גם לפני עשר שנים כבר לא מתאימים. יש לתת זמן מוגבל - 6 חודשים - להגשת תוכנית לשינוי הדרך והתוכן הנלמד. כל צוות שלא מספיק מפוטר על המקום ומתבקש להחזיר את כל משכורתו פלוס פיצויים למשרד לאחר אי מילוי תפקידם ופגיעה במשרד... קצת מסורבל אבל תקראו עוד פעם וזה יהיה קצת יותר ברור (קשה להעביר תוכן ורעיונות של שיחות רבות במשך שובעיים להודעת פורום ולכן זה יצא לי צ מסורבל).
בעבר הקצת רחוק, קצת לפני הבחירות, כתבתי כאן מה לדעתי צריך לשפר במשרדים השונים בממשלה. לאחרונה, לאחר שיחות תכופות עם אמי הלכה והתגבשה לי במוחי הצעות נוספות למה שצריך להעשות במשרד החינוך (אמי מורה ומכאן ההארה). והרי לפניכם רעיונותי: 1. הקמת מועצת חכמים אשר אליה יוכלו המורים לפנות במידה ואינם מצליחים להתמודד עם מצב כלשהו בכיתה (למורים כיום יש אפשרויות ענישה מוגבלות מאוד ולכן קשה מאוד לרסן ילדים מפרעים במיוחד. לדוגמא אין באפשרות מורה להוציא ילד החוצה מהכיתה. אין באפשרות מורה לסרב לילד אשר נמנע ממנו לצאת לטיול השנתי עם בעקבות אי תשלום או בעקבות התנהגות בלתי הולמת לפני הטיול כאשר הילד מבקש לצאת). 2. השמת חוק יסוד שקובע שלפחות 75% מבכירי המשרד חייבים להיות מורים בעברם (מכיוון שאין סיוכי שהשר עצמו יעסוק בהוראה). 3. ביטול המפקחות ומחוזות החינוך. היום בעידן הממוחשב לא צריך מחוזות באופן כללי ואם כן אז בטח לא לבתי הספר... בנוסף הרעיון המגוכח משהו של המפקחות בטל ולא הגיני כאשר כל מנהלת יכולה לשים תצוגה מרשימה של בית ספר נקי ומבריק לפני המפקחת אך למחרת הבית ספר חוזר לשגרה זוועתית. יש לפקח על בית הספר בעזרת ציונים וציוני התנהגות. כדי לדאוג לאי מתן של הבטחת הצלחת המנהלת יש להביא בוחן מטעם משרד החינוך לכיתה פעם בשנה למבחן אשר לא ישפיע על תעודות התלמידים אלא על המבט על המנהלת. 4. כבר הזכרתי בהודעתי הקודמת אבל: יש כרגע במשרד החינוך צוות שפועל מזה עשר שנים על שיוני תוכנית הלימוד המתמטיקה. כל זה טוב ויפה לפני עשר שנים אבל הממאים שהם מגשים היום אשר נאסםו גם לפני עשר שנים כבר לא מתאימים. יש לתת זמן מוגבל - 6 חודשים - להגשת תוכנית לשינוי הדרך והתוכן הנלמד. כל צוות שלא מספיק מפוטר על המקום ומתבקש להחזיר את כל משכורתו פלוס פיצויים למשרד לאחר אי מילוי תפקידם ופגיעה במשרד... קצת מסורבל אבל תקראו עוד פעם וזה יהיה קצת יותר ברור (קשה להעביר תוכן ורעיונות של שיחות רבות במשך שובעיים להודעת פורום ולכן זה יצא לי צ מסורבל).