שאלות

lightofgod

New member
שאלות

מדוע יש לאסייאתיים עיניים מלוכסנות? מדוע האסיאתיים הצפוניים לא בלונדינים הרי גם הם חיים בחוסר מלאנין. מדוע האסיתיים שקרובים לקו המשווה לא מקבלים גוון שחור כמו באפריקה והודו. בקיצור עם הגזעים בעלי העיניים הרגילות הכל ברור, ככל שמגיעים יותר קרוב לאיזורים המשווניים בעלי שמש חזקה יש יותר אוכלוסיה כהה. זה לא עובד עם האוכלוסיה האסיאתית. כמו כן, האידיאנים באמריקה, הם אסיאתיים שנבדלו מאסיה לפני 13,000 שנה לערך, מדוע הם כולם פחות או יותר אותו צבע הרי חלקם התגוררו באלסקה וחלקם בברזיל. הבדל של 40 מ"צ ואקלים שונה לחלוטין.
 

Caligola

New member
תשובה חלקית..

אצל העמים המונגולואידים העינים נראות מלוכסנות בגלל קפל קטן(epicanthal fold) של העור הנמצא בזווית העין - בין האף לעפעף, וזה דבר שיוצר את החזות של "עיניים מלוכסנות". הסברה היא שהקפל הזה נוצר כהגנה לקור ששרר באותו הזמן, וכהגנה להחזר של האור מהשלג.
 

Caligola

New member
המשך.

ראה, מצאתי מפה("Skin Color Distribution Around the World") המראה את ההתפלגות של צבע העור מסביב לעולם. רד כאן עד לסופו של העמוד, וראה את המפה בסופו של הדף, על פי אותה ההתפלגות אנו יכולים לראות בברור - (1) האסייתים הקרובים לקו המשווה כן בעלי גוון עור חום/שחור. (2) האסייתים החיים באסיה הצפונית הם בעלי גוון עור לבן. והנה לנו ראיה מצוינת ל-micro evolution.
 

התולעת1

New member
תשובה

רבי שמעון בר יוחאי בזוהר הקדוש אומר כך “כל ישובא מתגלגלא בעיגול ככדור”. כל העולם מתגלגל בעיגול ככדור. לא רק שהעולם כדור, הוא גם מסתובב כל הזמן, ממשיך ואומר “אלין לתתא ואלין לעילא” שיש אנשים בכדור שהולכים למעלה בכדור ויש אנשים למטה בכדור. אלה שהולכים למעלה, רגליהם על הכדור וראשיהם למעלה. אלה שמתחת לכדור, רגליהם על הכדור וראשיהם למטה ולא נופלים. היינו כוח הגרביטציה, יש כוח משיכה! בגמרא כתוב “זרוק חוטרא לאווירא אעיקרא קאי” - תזרוק עץ למעלה לאוויר הוא יחזור לפה לשורש שלו. יש כוח המשיכה. ממשיך רבי שמעון בר יוחאי ואומר “וכל אילין בריין” כל אלה הבריות שנמצאים סביב הכדור, “משניין בחזוויהו משנויא דאווירא”, הוא אומר, הם שונים בני האדם מסביב לכדור, בגלל האקלים. פניהם, צבע עורם, הכול שונה לפי האקלים. אסיאתים, אפריקאים, אירופאים, אמריקאים, לא נראים אותו דבר. לא בגווןהעור, לא בקלסתר הפנים, לא בגולגולת, הכול שונה לפי האקלים. זה מחקרים שרק נעשו לאחרונה בדורותינו, רבי שמעון בר יוחאי אומר את זה לפני אלפיים שנה. והוא אומר “ועל דא אית אתר בישובא” יש מקום בעולם “כד נהיר לאלין, חשיך לאלין. לאלין יממא ולאלין לליא” יש מקום בעולם שלאלה מאיר, לאלה חשוך, אלה יום ואלה לילה. רבי שמעון בר יוחאי יודע על אמריקה עוד לפני שקולומבוס הוכיח לעולם שהעולם כדור. כבר אמר רבי שמעון בר יוחאי שיש מקום בעולם כשאצלנו עכשיו לילה, אצלהם יום. אמנם קולומבוס היה יהודי, אבל אם מחלקים כבר כבוד מגיע לרבי שמעון, אלפיים שנה לפני שאתה הפלגת באוניה, הוא כבר אמר את זה.
 

lightofgod

New member
זו כתבה מגמתית!

יש לך גם ים דברים סוטרים את המציאות שאמרו חכמים אבל את זה אתה לא מביא. מלא סיפורי מיתולוגיה, וסיפורים על מפלצות ודברים מוזרים. ואז, הדתיים אומרים שהכל משל. וכשמשהו נשמע הגיוני, אז זה כבר לא משל אלא קביעה מדעית. עשה לי טובה הפילוספיה והמדע שבאותם ימים היו מושפעות מהדתות ומהוגי הדעות גם היהודים, לא ידעו שהעולם עגול, אז למה זה לא הופץ אם הידע היה אצל רשב"י? ועם כל הכבוד אתה יודע שאת הזוהר כתבו בספרד לפני כמה מאות שנים? בתואנה שזה עבר מדור לדור מרשב"י. מי ערב לך שרשב"י באמת אמר את הדברים הנ"ל? שהם לא הוספו\עוותו\שונו. במשך האלף שנה עד שהעלו את הספר על הכתב? לא פשוט בכלל!
 

התולעת1

New member
אני אמשיך קטע נוסף,ומשם תבין

ממשיך ואומר ``ואית אתר`` יש מקום בעולם ``דכוליא יממה`` כל השנה יום ``ולא אישתכח ביה לילא בר בשעתא חדא זעירא`` יש שם רק שעה אחת קלה לילה במשך כל השנה. איך יודע רבי שמעון על הקוטב? מאיפה הוא יודע? הנה זה שורה אחר שורה, פרשת ``ויקרא`` דף י`, תפתח בזוהר הקדוש. אלפיים שנה לפני שגילינו כל זאת ונודעו הדברים, אומר רבי שמעון. שאלתה מאיפה הוא ידע? רבי שמעון ממשיך ואומר ``דהכי כתיב`` כך כתוב בתהילים. מה כתוב? ``אודך על כי נוראות נפליתי נפלאים מעשיך.`` ונפשי יודעת מאוד, אומר רבי שמעון בר יוחאי ``ורזא דא איתמסר למאריהון דחכמתך`` הסוד הזה של כל מה שאמרתי נמסר רק לחכמי התורה, מספרו של אדם הראשון שכתב את הספר. כמו שכתוב בזוהר הקדוש, זה ספר תולדות אדם, כך כתוב בתורה. זה ספר שאדם הראשון כתב לתולדותיו והוא הועבר מחכם לחכם צדיק לצדיק, וסוד השם ליראיו. לכן הוא אומר פה, זה לא אני. לא עשיתי מחקרים, לא צפיתי בכוכבים. הוא אומר ``ורזא דא`` הסוד הזה ``איתמסר`` נמסר ``למאריהון דחכמתא`` נמסר לחכמי התורה. זהו. שחכמים אמרו פעם אם היינו אנחנו האינטליגנטים, אז, היינו פותחים עיניים ואומרים מאין יצא להם דבר כזה? איך הוא יכול להגיד דבר כזה? הרי אי אפשר להוכיח דבר כזה. בשביל מה הוא אמר דבר כזה? היו אומרים לנו אותם חכמים: רבן גמליאל היה אומר: אין לך סבלנות? אתה לא מאמין? חכה אלפיים שנה. המדע, המדע יום אחד יגיע לזה בדור האחרון, כיוון שכולם יהיו סתומים ואטומים ויהיו כל אחד 170 גובה ויחשבו שהם חכמים ומחוכמים, יגיע דור שהם יצטרכו להצדיע לנו ולהגיד: אותם חכמים שישבו במערה, רבי שמעון בר יוחאי 13 שנה במערה, לא ראה ציביליזציה בכלל, וכל פלאי הבריאה תחת ידו. זה הכוח של מי שמתחבר לתורה הקדושה. מי שמתחבר באמת לתורה הקדושה בכל מהותו ומוסר עצמו לה, התורה בעצמה מגלה לו את כל הסודות. כמו שאמר דוד המלך עליו השלום ``גל עיניי ואביטה נפלאות מתורתך`` בתוך התורה שלך יש את כל הנפלאות. תגלה לי את העיניים. ``גל עיניי ואביטה נפלאות מתורתך`` והאר עינינו בתורתך. האור האמיתי שנגנז בימי הבריאה נגנז בתורה.
 

lightofgod

New member
אחי אתה פשוט מטעה רשב"י לא כתב את

הזוהר! משה די לאון היה הראשון שהיה לו את הספר על זה אין ויכוח. אמנם הוא טען שזה עבר מרשב"י אבל הנה קטע מויקיפדיה: מתברר כי די-ליאון עצמו כתב חלק ניכר מספר הזוהר. ניתן להוכיח זאת בכמה דרכים, בהן השימוש של הארמית בספר הזוהר, שהיא כשל אדם שאינו בקי בשפה; ישנן בספר הזוהר הרבה מילים שגויות מבחינת הארמית התלמודית ואף מילים מומצאות, דבר זה לא יכול היה לצאת מתחת ידיו של רשב"י שהכיר ארמית על בוריה ככל התנאים. לבד מכך, בספרו של די-ליאון, 'ספר הרימון', נמצאו שימושי לשון זהים וכן נושאים מקבילים לאלו שבספר הזוהר. עניינים רבים שנשארו טעוני בירור בספר הזוהר, מתבארים על ידו בספר הרימון; כך גם חלק ממקורותיו של ספר הזוהר מתגלים בספרו של די-לאון. אולם את ה'רעיא מהימנא' והתיקונים לא חיבר די-ליאון, זהו חיבור מאת מחבר לא ידוע, המאוחר לזמנו של די-ליאון. תוקפו של ספר הזוהר בחוגי הקבלה לא התקבל בדורות הראשונים, כך למשל, תלמידי רשב"א (שלמה בן אדרת, תלמיד הרמב"ן) הסתייגו ממנו והשתמשו בו בצורה מועטה ביותר. היו אף שביקרו את הזוהר בחריפות, כגון ר' יוסף אבן וקאר בן המאה ה-14. הספר קיבל מעמד של קדושה בחוגי המקובלים במאה ה-15, אך בעיקר במאות 16-17 לאחר גירוש ספרד התקבל הזוהר בקרב המקובלים, שראו בו פרי יצירתו של רשב"י ודחו כל ביקורת על זמנו ולשונו של הספר. למפנה העיקרי בהכרת מקומו וזמן חיבורו של הספר הביאו חוקרי העת החדשה, ובעיקר גרשום שלום וישעיהו תשבי. מוזר באמת שמשהו שעבר מרשב"י למשה דה לאון אפילו לא הצליח למצוא הוכחות מספיקות כדי לשכנע את דורו שזה אותנטי. לקחו לא מעט שנים עד שזה "תפס". מעניין, איבדנו ספרים בתנ"ך איבדנו פירושים אין ספור במהלך הדורות והצרות שעם ישראל עבר, אבל כל ספר הזוהר העצום הצליח לשרוד בין כמה אנשים שאף אחד מהם אפילו לא היה שם כדי ללמד על משה די לאון זכות לאמור שהם גם שמעו אותו מאחרים? אתה רוצה לומר שזה עבר מאב לבן במשפחה אחת במשך 1300 שנה ספר כזה ארוך??! ולא אבד בדרך??!!! אז אנא. אל תמציא המצאות. ולהגיד שיש קוטב במאה ה14 זה לא ביג דיל. בטח לא לאירופאי. שאל כל שוודי ברברי ויקינגי שעשה סיבובים לגרינלנד. והיו לא מעט כאלה.
 

התולעת1

New member
אחי שיקרו אותך

עיין כאן אחי,,,עוד יצה כטנטנה אליך ,,על תיקנה כל לוקש שמוכרים בזבל
 
למעלה