שאלות

סנופי11

New member
שאלות

חג שמח!!! יש לי כמה שאלות שעדיין לא מצאתי תשובה להם לפי אמונת הנוצרים. אני יודע שהנוצרים נשענים על ירמיה ל"א כהוכחה לכך שאמורה להכרת ברית חדשה. לפי האמונה הנוצרית הברית הנזכרת היא האמונה הנוכחית בישוע. 1. איך הנוצרים מסבירים את הכתוב שאומר שהברית מיועדת לעם ישראל? 2 . איך הברית הזאת כבר נכרתה אם הנבואה אומרת שהיא תתרחש רק לאחר קיבוץ גליות? תודה מראש לכל העונים!!
 

anonimitusa

New member
היי סנופי, ירמיהו ל"א ועוד

הברית החדשה ברית עולם בתנך ואני מסבירה לך את האמונה שלנו כך שהמטרה היא לא להתוכח כמובן אלא להבין אותה והמשמעות שלה בחיי המאמינים במשיח ישוע. :)) לפהי האמונה בישוע (אנחנו לא הולכים אחר נצרות, יהדות, קטוליות פרוטסטנטיות - אלא אחר ישוע בלבד) הברית החדשה נכרתה עימנו משום שישוע הוא הברית. ישעיהו 42 כדאי לקרא את הפרק מתחילתו ולראות כי אלהים מדבר שם על המשיח עבדו ואז בספוק 6 הוא מסביר לנו שהוא נתן לנו אותו לברית ולאור לגויים. Isa 42:6 אני יהוה קראתיך בצדק ואחזק בידך ואצרך ואתנך לברית עם לאור גוים׃ Isa 42:7 לפקח עינים עורות להוציא ממסגר אסיר מבית כלא ישׁבי חשׁך׃ Isa 42:8 אני יהוה הוא שׁמי וכבודי לאחר לא־אתן ותהלתי לפסילים׃ הגויים אכן קיבלו את האור הזה בשמחה. לא כולם כמובן אבל אלהים הוא זה שבוחן לב וכליות ויודע מי הם ילדיו ומי עובד אותו באמת וברוח, לא לנו לשפוט. לכן אמר לנו אלהים בישעיהו כי הוא נמצא ונדרש ואמר הינני הינני ופרש את ידיו לגוים שלא ידעו אותו ואוכלים בשר חזיר. הרי אתה כיהודי יודע שלא מדובר ביהודים. אז מי הם הגוים להם הוא אמר הינני הינני? Isa 65:1 נדרשׁתי ללוא שׁאלו נמצאתי ללא בקשׁני אמרתי הנני הנני אל־גוי לא־קרא בשׁמי׃ Isa 65:2 פרשׂתי ידי כל־היום אל־עם סורר ההלכים הדרך לא־טוב אחר מחשׁבתיהם׃ Isa 65:3 העם המכעיסים אותי על־פני תמיד זבחים בגנות ומקטרים על־הלבנים׃ Isa 65:4 הישׁבים בקברים ובנצורים ילינו האכלים בשׂר החזיר ופרק פגלים כליהם׃ נסתיימה המחיצה בין הגויים ליהודים. במשיח כולנו עם אחד. זה השלום הנהדר שהביא לנו המשיח. המשיח הוא שר השלום שלנו. זהו שלום אמיתי מן הלב ולא שלום של הסכמים שמופרים. קוראים לנו אביעד, פלא יועץ, אל גיבור, שר שלום ואין קץ לממלכתו. ישעיהו Isa (9:5) כי־ילד ילד־לנו בן נתן־לנו ותהי המשׂרה על־שׁכמו ויקרא שׁמו פלא יועץ אל גבור אביעד שׂר־שׁלום׃ Isa (9:6) לםרבה המשׂרה ולשׁלום אין־קץ על־כסא דוד ועל־ממלכתו להכין אתה ולסעדה במשׁפט ובצדקה מעתה ועד־עולם קנאת יהוה צבאות תעשׂה־זאת׃ אני חושבת שכדאי לך ללמוד על אותה ברית חדשה, ברית עולם בתנ"ך ולקבל תמונה כללית מהי הברית הזו וכיצד אלהים יכרות אותה איתנו, ואז תקבל תשובה להמון שאלות שעולות אצלך. תסכים איתי? קודם כל נבין כי אין המדובר בברית שכרת אלהים איתנו בסיני. אלא ברית חדשה שנקראת בתנ"ך גם ברית עולם: Eze 16:59 כי כה אמר אדני יהוה ועשׂית אותך כאשׁר עשׂית אשׁר־בזית אלה להפר ברית׃ Eze 16:60 וזכרתי אני את־בריתי אותך בימי נעוריך והקמותי לך ברית עולם׃ Eze 16:61 וזכרת את־דרכיך ונכלמת בקחתך את־אחותיך הגדלות ממך אל־הקטנות ממך ונתתי אתהן לך לבנות ולא מבריתך׃ Eze 16:62 והקימותי אני את־בריתי אתך וידעת כי־אני יהוה׃ Eze 16:63 למען תזכרי ובשׁת ולא יהיה־לך עוד פתחון פה מפני כלמתך בכפרי־לך לכל־אשׁר עשׂית נאם אדני יהוה׃ בברית הזו, ורק בה נדע את יהוה – תקרא שוב את פסוק 62 ז"א שללא הברית הזו לא נדע כי הוא יהוה. ובנוסף בברית הזו נקבל כפרה "בכפרי לך" פסוק 63. מדוע זוהי ברית של כפרה? כי בירמיהו ל"א אומר לנו אלהים שיכרות איתנו ברית חדשה ובברית הזו לא יזכור את עוונותינו – אי זכירת עוונות זוהי כפרה – כפרה משמעה בעברית כיסוי = כיסוי העוונות. ירמיהו ל"א פסוק 34 Jer 31:33 כי זאת הברית אשׁר אכרת את־בית ישׂראל אחרי הימים ההם נאם־יהוה נתתי את־תורתי בקרבם ועל־לבם אכתבנה והייתי להם לאלהים והמה יהיו־לי לעם׃ Jer 31:34 ולא ילמדו עוד אישׁ את־רעהו ואישׁ את־אחיו לאמר דעו את־יהוה כי־כולם ידעו אותי למקטנם ועד־גדולם נאם־יהוה כי אסלח לעונם ולחטאתם לא אזכר־עוד׃ לא רק שנקבל כפרה אלא גם נדע את אלהים. אין צורך ללמד זה את זה לדעת את אלהים כי כולם – אלה שיכרתו את הברית עם שאלים – ידעו אותו. אתה יודע מה זה "לדעת" בתנ"ך? משמעו להיות אחד איתו. אדם ידע את אשתו חוה ונולד להם בן. הוא התאחד איתה בגוף. הילדים של אלהים שיודעים אותו מתאחדים איתו ברוח ויודעים אותו. תשאל מאמינים בישוע שהולכים אחריו ועובדים את אלהים באמת וברוח (לא בפה) ולכל אחד מהם יש עדות מיוחדת על המפגש שלהם והאחדות שלהם עם אלהים במשיח ישוע. אלהים בעצמו אומר כי מנהיגי העם שלנו, תופסי התורה לא ידעו אותו: ירמיהו ב'. Jer 2:8 הכהנים לא אמרו איה יהוה ותפשׂי התורה לא ידעוני והרעים פשׁעו בי והנביאים נבאו בבעל ואחרי לא־יועלו הלכו׃ Jer 2:9 לכן עד אריב אתכם נאם־יהוה ואת־בני בניכם אריב׃ האם אלהים משקר? אני בחרתי להאמין למה שהוא כתב לנו ולאמר לו אני מהאמנתי בשקר ולא לאמר לו שהוא שקרן. ירמיהו ח' Jer 8:8 איכה תאמרו חכמים אנחנו ותורת יהוה אתנו אכן הנה לשׁקר עשׂה עט שׁקר ספרים׃ Jer 8:9 הבישׁו חכמים חתו וילכדו הנה בדבר־יהוה מאסו וחכמת־מה להם׃ Jer 8:10 לכן אתן את־נשׁיהם לאחרים שׂדותיהם ליורשׁים כי מקטן ועד־גדול כלה בצע בצע מנביא ועד־כהן כלה עשׂה שׁקר׃ Jer 8:11 וירפו את־שׁבר בת־עמי על־נקלה לאמר שׁלום שׁלום ואין שׁלום׃ Jer 8:12 הבשׁו כי תועבה עשׂו גם־בושׁ לא־יבשׁו והכלם לא ידעו לכן יפלו בנפלים בעת פקדתם יכשׁלו אמר יהוה׃ Jer 8:13 אסף אסיפם נאם־יהוה אין ענבים בגפן ואין תאנים בתאנה והעלה נבל ואתן להם יעברום׃ אתה בוחר לעצמך את עתיד הנפש שלך, ובוחר במי לשים את מבטחך כשאלהים במפורש אמר לנו כי מי ששם את מבטחו באדם הוא מקולל: (ירמיהו 17 ) Jer 17:5 כה אמר יהוה ארור הגבר אשׁר יבטח באדם ושׂם בשׂר זרעו ומן־יהוה יסור לבו׃ Jer 17:6 והיה כערער בערבה ולא יראה כי־יבוא טוב ושׁכן חררים במדבר ארץ מלחה ולא תשׁב׃ Jer 17:7 ברוך הגבר אשׁר יבטח ביהוה והיה יהוה מבטחו׃ המשך
 

anonimitusa

New member
המשך עו הברית החדשה הזו

הנה עוד על הברית החדה הזו, ברית עולם. תקרא כאן לדוגמא: בישעיהו פרק 61 המשיח מדבר בעצמו ובהמשך הפסוקים (פסוק 8) לאחר שהמשיח מסיים לדבר אומר לנו אלהים כי הוא יכרות איתנו ברית עולם. ז"א הברית הזו תבוא מן המשיח שבא והצהיר בפסוק 1 "רוח יהוה עליי..." שים לב שהברית הזו מלבישה אותנו בבגד ישועה וצדקה - גם נושענו וגם נצדקנו בפני אלהים, לא בזכות הצדקה שלנו , אלא הצדקה של המשיח: ישעיהו 61 Isa 61:8 כי אני יהוה אהב משׁפט שׂנא גזל בעולה ונתתי פעלתם באמת וברית עולם אכרות להם׃ Isa 61:9 ונודע בגוים זרעם וצאצאיהם בתוך העמים כל־ראיהם יכירום כי הם זרע ברך יהוה׃ Isa 61:10 שׂושׂ אשׂישׂ ביהוה תגל נפשׁי באלהי כי הלבישׁני בגדי־ישׁע מעיל צדקה יעטני כחתן יכהן פאר וככלה תעדה כליה׃ בזכות הצדקה של המשיח בלבד: ישעיהו נ"ג הוא הצדיק אותנו ונשא את עוונותינו (ובכך הושיע אותנו מן המוות של החטא) Isa 53:11 מעמל נפשׁו יראה ישׂבע בדעתו יצדיק צדיק עבדי לרבים ועונתם הוא יסבל׃ Isa 53:12 לכן אחלק־לו ברבים ואת־עצומים יחלק שׁלל תחת אשׁר הערה למות נפשׁו ואת־פשׁעים נמנה והוא חטא־רבים נשׂא ולפשׁעים יפגיע׃ והישועה שלנו איננה במלחמה באויבים פיזיים,(רומאים, מוסלמים) ולא במלחמה פיזית: "לא אושיעם בקשת ובחרב ובמלחמה בסוסים ובפרשים" פסוק 7. הושע א' Hos 1:6 ותהר עוד ותלד בת ויאמר לו קרא שׁמה לא רחמה כי לא אוסיף עוד ארחם את־בית ישׂראל כי־נשׂא אשׂא להם׃ Hos 1:7 ואת־בית יהודה ארחם והושׁעתים ביהוה אלהיהם ולא אושׁיעם בקשׁת ובחרב ובמלחמה בסוסים ובפרשׁים׃ והעם שלנו בתקופה של ישוע חיכה ועד היום מחכה למשיח גיבור מלחמה שיבוא ויושיע אותנו מן הרומאים או המוסלמים. כי ככה לימדו ואמרו לנו. אם היינו יודעים את דברו של אלהים היינו חוסכים מן העם הרבה אי הבנות ודחייה של המשיח. אתה מבין עכשיו למה יהודה איש קריות ציפה וחשב שישוע ילחם ברומאים? וכשזה לא קרה הוא הסגיר אותו בידי הכהנים. אלהים מסביר לנו כי הוא פדה אותנו מידי חזק מאיתנו. Jer 31:11 כי־פדה יהוה את־יעקב וגאלו מיד חזק ממנו׃ אם לא מדובר במלחמה באויבים פיזיים? מי הם האויבים מהם פדה אותנו אלהים בברית העולם הזו? אלה אויבים רוחניים – מה שנקרא השטן שכבל אותנו בכבלי השאול. אני ממליצה לך לקרא על הכבלים האלה בתנ"ך ולהבין כי המדובר בשטן. בישעיהו נ"ה בעיקר פסוקים 3 , 5 ו 11 אלהים במפורש אומר לנו כי הברית הזו לעניק חיים לנפש שלנו "ותחי נפשכם" ואז אלהים מדבר על המשיח אותו הוא נתן לנו שיהיה עד לאומות העולם ונגיד ומצוה להם. ולא רק זה אלא גוי שלא ידעו את אלהים ירוצו אל המשיח כי אלהים פאר אותו. תקרא בעצמך מה אליהם אומר לך על הברית הזו ועל החשיבות שלה בחיי הנצח שלנו: Isa 55:3 הטו אזנכם ולכו אלי שׁמעו ותחי נפשׁכם ואכרתה לכם ברית עולם חסדי דוד הנאמנים׃ Isa 55:4 הן עד לאומים נתתיו נגיד ומצוה לאמים׃ Isa 55:5 הן גוי לא־תדע תקרא וגוי לא־ידעוך אליך ירוצו למען יהוה אלהיך ולקדושׁ ישׂראל כי פארך׃ Isa 55:6 דרשׁו יהוה בהמצאו קראהו בהיותו קרוב׃ Isa 55:7 יעזב רשׁע דרכו ואישׁ און מחשׁבתיו וישׁב אל־יהוה וירחמהו ואל־אלהינו כי־ירבה לסלוח׃ Isa 55:8 כי לא מחשׁבותי מחשׁבותיכם ולא דרכיכם דרכי נאם יהוה׃ Isa 55:9 כי־גבהו שׁמים מארץ כן גבהו דרכי מדרכיכם ומחשׁבתי ממחשׁבתיכם׃ Isa 55:10 כי כאשׁר ירד הגשׁם והשׁלג מן־השׁמים ושׁמה לא ישׁוב כי אם־הרוה את־הארץ והולידה והצמיחה ונתן זרע לזרע ולחם לאכל׃ Isa 55:11 כן יהיה דברי אשׁר יצא מפי לא־ישׁוב אלי ריקם כי אם־עשׂה את־אשׁר חפצתי והצליח אשׁר שׁלחתיו׃ ביחזקאל שוב מדבר אלהים על ברית העולם הזו וקורא לה הפעם ברית שלום. לפני שהוא מדבר על הברית הזו הוא מספר לנו על המשיח, מלך המשיח וכבר לא נהיה לשני גויים ושתי ממלכות. Eze 37:22 ועשׂיתי אתם לגוי אחד בארץ בהרי ישׂראל ומלך אחד יהיה לכלם למלך ולא יהיה־עוד לשׁני גוים ולא יחצו עוד לשׁתי ממלכות עוד׃ Eze 37:23 ולא יטמאו עוד בגלוליהם ובשׁקוציהם ובכל פשׁעיהם והושׁעתי אתם מכל מושׁבתיהם אשׁר חטאו בהם וטהרתי אותם והיו־לי לעם ואני אהיה להם לאלהים׃ Eze 37:24 ועבדי דוד מלך עליהם ורועה אחד יהיה לכלם ובמשׁפטי ילכו וחקתי ישׁמרו ועשׂו אותם׃ Eze 37:25 וישׁבו על־הארץ אשׁר נתתי לעבדי ליעקב אשׁר ישׁבו־בה אבותיכם וישׁבו עליה המה ובניהם ובני בניהם עד־עולם ודוד עבדי נשׂיא להם לעולם׃ Eze 37:26 וכרתי להם ברית שׁלום ברית עולם יהיה אותם ונתתים והרביתי אותם ונתתי את־מקדשׁי בתוכם לעולם׃ Eze 37:27 והיה משׁכני עליהם והייתי להם לאלהים והמה יהיו־לי לעם׃ הפרוד בין ישראל ויהודה שמסמלים את יהודה = היהודים וישראל ממלכת הצפון = הגויים יבוא לסופו ונהיה ממלכה אחת תחת המשיח. אין רושר גדול יותר בליבי כשאני יכולה כיהודיה להלל ולשבח את אלהי ישראל בבית אחד בקהילה אחת עם לא יהודים שקבלו אותו לחיהם וכולנו עם אחד במשיח – עם רוחני. אני מספרת לך דברים שמעולם לא שמעת, אבל מי שמקבל את המשיח האמת נודעת לו והוא חופשי. תקרא לאלהים ותבקש ממנו את המשיח לליבך והוא יענה לך ויגיד לך גדולות ודברים שלא ידעת: ירמיהו 33 Jer 33:3 קרא אלי ואענך ואגידה לך גדלות ובצרות לא ידעתם׃ שים לב שכל בני האדם הפרו את ברית העולם - המדובר הוא בתבל ולא רק בארץ ישראל. ישעיהו כ"ד (ממליצה לך לקרא את הפרק כולו) Isa 24:4 אבלה נבלה הארץ אמללה נבלה תבל אמללו מרום עם־הארץ׃ Isa 24:5 והארץ חנפה תחת ישׁביה כי־עברו תורת חלפו חק הפרו ברית עולם׃ Isa 24:6 על־כן אלה אכלה ארץ ויאשׁמו ישׁבי בה על־כן חרו ישׁבי ארץ ונשׁאר אנושׁ מזער׃ השאלה שאתה אמור לשאול את עצמך היא מתי כרת אלהים ברית עולם עם כל התבל והם הפרו את הברית הזו ובגלל ההפרה הזו יישאר רק מזער בעולם? מהי ברית העולם הזו עליה מדבר אלהים? הרי אין המדובר בברית שכרת עם עם ישראל במדבר. לא העולם כרת את הברית הזו. שים לב שהפסוקים האלה מדברים על תקופה בה אלהים יבוא לשפוט את העולם והוא הבטיח שלא יביא מבול שוב אז משפט זה יהיה לא במים הפעם.
 

anonimitusa

New member
המשך על הברית החדשה של אלהים

אלהים קיבץ אותנו ועדיין עושה זאת, מכל הארצות, והחזיר אותנו לארץ המובטחת אכן? שים לב מה אלהים אומר יקרה לנו לאחר שיחזיר אותנו - הוא יכרות איתנו ברית עולם ובברית הזו יתן לנו לב אחד ודרך אחת לחיות ביראת יהוה: זה בדיוק מה שקורה לעם שלנו. חזרנו לארץ ואנחנו הדור איתו כורת אלהים את ברית העולם הזו (תסכים איתי שזוהי לא הברית בסיני?) זוהי הברית החדשה, היא ברית העולם. ירמיהו ל"ב Jer 32:37 הנני מקבצם מכל־הארצות אשׁר הדחתים שׁם באפי ובחמתי ובקצף גדול והשׁבתים אל־המקום הזה והשׁבתים לבטח׃ Jer 32:38 והיו לי לעם ואני אהיה להם לאלהים׃ Jer 32:39 ונתתי להם לב אחד ודרך אחד ליראה אותי כל־הימים לטוב להם ולבניהם אחריהם׃ Jer 32:40 וכרתי להם ברית עולם אשׁר לא־אשׁוב מאחריהם להיטיבי אותם ואת־יראתי אתן בלבבם לבלתי סור מעלי׃ Jer 32:41 ושׂשׂתי עליהם להטיב אותם ונטעתים בארץ הזאת באמת בכל־לבי ובכל־נפשׁי׃ הנה גם כאן חוזר אלהים על ברית העולם הזו בתקופה בה נחזור לארץ מן הגלות: ירמיהו נ' Jer 50:4 בימים ההמה ובעת ההיא נאם־יהוה יבאו בני־ישׂראל המה ובני־יהודה יחדו הלוך ובכו ילכו ואת־יהוה אלהיהם יבקשׁו׃ Jer 50:5 ציון ישׁאלו דרך הנה פניהם באו ונלוו אל־יהוה ברית עולם לא תשׁכח׃ Jer 50:6 צאן אבדות היה עמי רעיהם התעום הרים שׁובבים מהר אל־גבעה הלכו שׁכחו רבצם׃ Jer 50:7 כל־מוצאיהם אכלום וצריהם אמרו לא נאשׁם תחת אשׁר חטאו ליהוה נוה־צדק ומקוה אבותיהם יהוה׃ באמצעות הנביא ירמיהו ונביאים אחרים בועיקר ישעיהו גילה לנו אלהים רבות על המשיח ומה שיקרה לו. הנה דוגמא קטנה: המשיח אכן הובל לטבח בכדי לכרות אותו מארץ החיים ושמו לא ייזכר עוד. ועד היום זה קורה. האמת בתנ"ך שהיתה נכונה בעבר עדיין נכונה עד היום. Jer 11:18 ויהוה הודיעני ואדעה אז הראיתני מעלליהם׃ Jer 11:19 ואני ככבשׂ אלוף יובל לטבוח ולא־ידעתי כי־עלי חשׁבו מחשׁבות נשׁחיתה עץ בלחמו ונכרתנו מארץ חיים ושׁמו לא־יזכר עוד׃ Jer 11:20 ויהוה צבאות שׁפט צדק בחן כליות ולב אראה נקמתך מהם כי אליך גליתי את־ריבי׃ אני אענה בפירוט על השאלות שלך בהודעה הבאה. מקוה שקיבלת תמונה על הברית החדשה הזו והמשמעות שלה. כל טוב לך ולכולם בישוע משיחנו. :))
 

סנופי11

New member
את לא עונה לי על השאלות

ששאלתי. אלא מעלה רעיונות שעדיין לא מבוססים דיים. שאלותיי היו פשוטות. בעיקר את חוטאת לשאלה השניה. אחזור עליה- לפי הנבואות הברית עתידה להנתן רק לאחר קיבות גלויות. כלומר קיבוץ הגליות מהווה תנאי ראשוני לנתינת הברית. אם קיבוץ הגליות לא קרה על כורחי להשיג שגם הברית לא נתנה עדיין. כד וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן-הַגּוֹיִם, וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל-הָאֲרָצוֹת; וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם, אֶל-אַדְמַתְכֶם. ורק אחר כך- כה וְזָרַקְתִּי עֲלֵיכֶם מַיִם טְהוֹרִים, וּטְהַרְתֶּם: מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם וּמִכָּל-גִּלּוּלֵיכֶם, אֲטַהֵר אֶתְכֶם. כו וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ, וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם; וַהֲסִרֹתִי אֶת-לֵב הָאֶבֶן, מִבְּשַׂרְכֶם, וְנָתַתִּי לָכֶם, לֵב בָּשָׂר. כז וְאֶת-רוּחִי, אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם; וְעָשִׂיתִי, אֵת אֲשֶׁר-בְּחֻקַּי תֵּלֵכוּ, וּמִשְׁפָּטַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם כידוע בימי ישוע קיבוץ הגליות המתואר לא התרחש כלל וכלל,. רבים מבני יהודה היו בבבל ואזורי מיסופוטמיה ואילו גולי עשרת השבטים(בני ישראל) בכלל לא דרכה רגלם בארץ. אם כן כיצד יתכן שהאל הביא את הברית לאנושות אם לא קיים את התנאי הראשון?
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifשני דברים+ברוכה הבאה../images/Emo9.gif

1. סבלנות, ולאט לאט, היא כתבה לך המון והתכוונה רק לטוב, אז תודה לה קודם כל, ומצד שני היא סיימה עם אני אענה לך לשאלותייך בהודעה הבאה..אז היא כבר אמרה שטרם ענתה.
2.תעלי מראי מקום לציטוטים בבקשה.
 

סנופי11

New member
ציטוטים

ירמיה ל"א ל הִנֵּה יָמִים בָּאִים, נְאֻם-יְהוָה; וְכָרַתִּי, אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה--בְּרִית חֲדָשָׁה. לא לֹא כַבְּרִית, אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם, בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם, לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי, וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם--נְאֻם-יְהוָה. לב כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם, נְאֻם-יְהוָה, נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם, וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה; וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים, וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם. לג וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד, אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר, דְּעוּ, אֶת-יְהוָה: כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם, נְאֻם-יְהוָה--כִּי אֶסְלַח לַעֲו‍ֹנָם, וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד. { ירמיה ל"ב לז הִנְנִי מְקַבְּצָם מִכָּל-הָאֲרָצוֹת, אֲשֶׁר הִדַּחְתִּים שָׁם בְּאַפִּי וּבַחֲמָתִי וּבְקֶצֶף גָּדוֹל; וַהֲשִׁבֹתִים אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה, וְהֹשַׁבְתִּים לָבֶטַח. לח וְהָיוּ לִי, לְעָם; וַאֲנִי, אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים. לט וְנָתַתִּי לָהֶם לֵב אֶחָד, וְדֶרֶךְ אֶחָד, לְיִרְאָה אוֹתִי, כָּל-הַיָּמִים--לְטוֹב לָהֶם, וְלִבְנֵיהֶם אַחֲרֵיהֶם. מ וְכָרַתִּי לָהֶם, בְּרִית עוֹלָם, אֲשֶׁר לֹא-אָשׁוּב מֵאַחֲרֵיהֶם, לְהֵיטִיבִי אוֹתָם; וְאֶת-יִרְאָתִי אֶתֵּן בִּלְבָבָם, לְבִלְתִּי סוּר מֵעָלָי יחזקאל ל"ו כד וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן-הַגּוֹיִם, וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל-הָאֲרָצוֹת; וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם, אֶל-אַדְמַתְכֶם. כה וְזָרַקְתִּי עֲלֵיכֶם מַיִם טְהוֹרִים, וּטְהַרְתֶּם: מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם וּמִכָּל-גִּלּוּלֵיכֶם, אֲטַהֵר אֶתְכֶם. כו וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ, וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם; וַהֲסִרֹתִי אֶת-לֵב הָאֶבֶן, מִבְּשַׂרְכֶם, וְנָתַתִּי לָכֶם, לֵב בָּשָׂר. כז וְאֶת-רוּחִי, אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם; וְעָשִׂיתִי, אֵת אֲשֶׁר-בְּחֻקַּי תֵּלֵכוּ, וּמִשְׁפָּטַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם. כח וִישַׁבְתֶּם בָּאָרֶץ, אֲשֶׁר נָתַתִּי לַאֲבֹתֵיכֶם; וִהְיִיתֶם לִי, לְעָם, וְאָנֹכִי, אֶהְיֶה לָכֶם לֵאלֹהִים. יחזקאל ל"ז כא וְדַבֵּר אֲלֵיהֶם, כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה אֲנִי לֹקֵחַ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִבֵּין הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הָלְכוּ-שָׁם; וְקִבַּצְתִּי אֹתָם מִסָּבִיב, וְהֵבֵאתִי אוֹתָם אֶל-אַדְמָתָם. כב וְעָשִׂיתִי אֹתָם לְגוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ, בְּהָרֵי יִשְׂרָאֵל, וּמֶלֶךְ אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם, לְמֶלֶךְ; וְלֹא יהיה- (יִהְיוּ-) עוֹד לִשְׁנֵי גוֹיִם, וְלֹא יֵחָצוּ עוֹד לִשְׁתֵּי מַמְלָכוֹת עוֹד. כג וְלֹא יִטַּמְּאוּ עוֹד, בְּגִלּוּלֵיהֶם וּבְשִׁקּוּצֵיהֶם, וּבְכֹל, פִּשְׁעֵיהֶם; וְהוֹשַׁעְתִּי אֹתָם, מִכֹּל מוֹשְׁבֹתֵיהֶם אֲשֶׁר חָטְאוּ בָהֶם, וְטִהַרְתִּי אוֹתָם וְהָיוּ-לִי לְעָם, וַאֲנִי אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים. כד וְעַבְדִּי דָוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם, וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם; וּבְמִשְׁפָּטַי יֵלֵכוּ, וְחֻקּוֹתַי יִשְׁמְרוּ וְעָשׂוּ אוֹתָם. דברים ל' ג וְשָׁב יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת-שְׁבוּתְךָ, וְרִחֲמֶךָ; וְשָׁב, וְקִבֶּצְךָ מִכָּל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, שָׁמָּה. ד אִם-יִהְיֶה נִדַּחֲךָ, בִּקְצֵה הַשָּׁמָיִם--מִשָּׁם, יְקַבֶּצְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, וּמִשָּׁם, יִקָּחֶךָ. ה וֶהֱבִיאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-יָרְשׁוּ אֲבֹתֶיךָ--וִירִשְׁתָּהּ; וְהֵיטִבְךָ וְהִרְבְּךָ, מֵאֲבֹתֶיךָ. ו וּמָל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת-לְבָבְךָ, וְאֶת-לְבַב זַרְעֶךָ: לְאַהֲבָה אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשְׁךָ--לְמַעַן חַיֶּיךָ. ועוד כהנה וכהנה מקומות.
 

justborn

New member
לסנופי

שים לב שברית חדשה זה לא ספר אלא יחס מיוחד בין האדם לאל. בפרק ל``א ירמיהו מנבא על העת בה עם ישראל יכנס תחת ברית זו בהמוניו (וזה אחרי הגלות). כפי שנוכחת לדעת הקטע הנ``ל הוא לא המקום היחיד בתנ``ך בו מסופר על הברית החדשה. גם משה דיבר עליה באומרו שה` ימול את לבבנו ``לאהבה את ה` אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך למען חייך`` (דברים ל 6). לפני התגשמות הנבואה בירמיהו ל``א, בזמן הגלות לצערנו רק בודדים מעם ישראל נכנסו תחת הברית החדשה.
 

justborn

New member
תראה

במעמד הר סיני נכרתה ברית בין ה` לכל עם ישראל. בהמשך גרים מעמים שונים הצטרפו לעם ישראל וגם איתם ה` כרת ברית. בשונה מהברית של הר סיני, הברית החדשה נכרתה קודם עם אנשים מעמים שונים ועם מעט מאוד אנשים מעם ישראל. אבל בעתיד עם ישראל בהמוניו ייכנס תחת ברית זו ועל זה מדברת הנבואה בירמיהו ל``א (היא עוד לא התגשמה). עם אתה רוצה אני אראה לך פסוקים שונים בתנ``ך שמסבירים את זה.
 

סנופי11

New member
יותר שאלות מתשובות

. 1. אם כל המקורות שציטטתי כוונתם לעתיד ועדיין לא התקיימו עם עמ"י, נמצאנו למדים מכאן שלנוצרים אין מקור מקראי להתבסס עליו שהברית כבר נכרתה. אין להם סימוכין מן התנ"ך על הברית החדשה שבידיהם ולכן הקרקע נשמטת מתחתם. 2. ברית הוא חוזה שנכרת בין שני צדדים. לפי הנבואות ורוח התנ"ך בכלל , הצדדים הם האלוקים ועמ"י. לטענתך עמ"י דחה את הברית ועדיין לא חתם עליה. אם כן מדוע האל כבר שפך את דמו של ישוע? שהרי שופכים דם רק לאחר שנכרתה הברית כלומר שני הצדדים מסכימים. 3.הפירוש הנ"ל מוביל לסתירה וביטול הלוגיקה המשיחית שאין כריתת ברית בלי שפיכת דם. א. הלוקיגה הזאת טוענת שכל כריתת ברית חייבת בתכלית החיוב להכרת באמצעות דם. ( דבר אשר לא נכון במקרא).ושכן הדין בכריתת הברית החדשה באמצעות ישוע. ישוע היה חייב לשפוך את דמו בכדי שהברית החדשה תכנס לתוקף. ב. הכתובים שציטטתי מדגישים שהאל יכרות ברית עם עמ"י (י-כ-ר-ו-ת). אם כן נמצאנו למדים שצריכים לשפוך עוד דם על מנת שהברית תהיה תקפה בעתיד. כלומר ישוע יצטרך שוב פעם לסבול ולשפוך את דמו. אבל הדבר לא ייתכן כי הביאה השניה של ישוע לפי הנוצרים תהיה ביאת נצחון ולא ביאה של שפיכת דם.
 

justborn

New member
אני מפנה אותך לספר זכריה פרק ט`

נאמר שם שלאחר בוא המשיח שיהיה ``עני ורכב על חמור``, מעם ישראל יאבד הכח הצבאי שלו והבשורה תוכרז בגוייים: ``ודבר שלום לגוים``. לאחר מכן כתוב ``גם את בדם בריתך שלחתי אסירך מבור אין מים בו``. כלומר: גם את בת ציון דרך דם הברית (על איזה ברית מדובר פה?) תצאי מהמצב הרוחני והפיסי שמדומה ל``בור אין מים בו``. כלומר אנחנו מבינים שלהצטרף לברית אפשרי מאז בואו הראשון של המשיח. המשיח הקריב את עצמו רק פעם אחת עוד כאשר הינו חוטאים ובזה הוא מראה לנו את אהבתו. המשיח כבר שפך את דמו למען כל אדם והבחירה היא בידינו אם לבחור באור או בחושך
 

סנופי11

New member
תגובתי האחרונה בפורום הזה

גם אני אפנה אותך למקור הנ"ל ואעמוד על פשט הדברים. הפירוש שהעלת פשוט מגוחך והגם שלא מתיישב עם ישוע. (לפירוט והרחבה ראה הפרשנים בפרק ואתה מוזמן לדבר עם מרצי תנ"ך בכירים באוניבסיטאות- הכותב הוא נכד לפרופ' למקרא) טענת, "נאמר שם שלאחר בוא המשיח שיהיה ``עני ורכב על חמור``, מעם ישראל יאבד הכח הצבאי שלו והבשורה תוכרז בגוייים:" לא נכון. הפירוש הוא :הנבואה אומרת כמליצה שהקב"ה יכרית אמצעי לחימה כי כבר לא יהיה צורך בהם משום שמלך המשיח יכבוש את הגויים באמצעי שלום " ודיבר שלום לגויים". וכן מנבא הנביא ישעיה בדיוק על המשיח פרק ב' ד וְשָׁפַט בֵּין הַגּוֹיִם, וְהוֹכִיחַ לְעַמִּים רַבִּים; וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה. {פ} חוץ מזה הובטח שם שעמ"י ישלוט מים עד ים- דבר אשר לא היה בימי ישוע. לגבי דם הברית שים לב שכתוב "דם בריתך " ולא "דם בריתו "(כלומר של המשיח לפי פירוש הנוצרים). - 1. זה דם ברית המילה של עמ"י 2. דם הברית של הקורבנות שמשה הקריב מיד לאחר מתן התורה שהיא לנו עד עולם ונצח נצחים. לעומת זאת על הברית החדשה לא מוזכר שום דם. כאמור התגובה היא אחרונה ולא אשיב יותר על תשובות כי אינני מסוגל להתעמת עם כאלה שלא מבינים פשט הכתובים. שאו ברכה, באשר היא אמונתכם, וושהאל האוהב והרחום ישלח לכם כל מבוקשכם.
 

anonimitusa

New member
דבר נוסף כפי שאמר justborn

הברית החדשה בתקופה שישוע בא לא נכרתה עם העם שלנו כשהוא בא. העם כעם לא קיבל את ישוע, רק בודדים קיבלו אותו לחייהם ובהם השתמש אלהים לבשר את הבשורה לעמים כפי שכתב לנו אלהים בישעיהו "מה נאוה על ההרים מבשר ישועה משמיעה שלום" בישעיהו 52 אלהים כתב לנו מראש כך: Isa 52:5 ועתה מה־לי־פה נאם־יהוה כי־לקח עמי חנם משׁלו יהילילו נאם־יהוה ותמיד כל־היום שׁמי מנאץ׃ Isa 52:6 לכן ידע עמי שׁמי לכן ביום ההוא כי־אני־הוא המדבר הנני׃ Isa 52:7 מה־נאוו על־ההרים רגלי מבשׂר משׁמיע שׁלום מבשׂר טוב משׁמיע ישׁועה אמר לציון מלך אלהיך׃ כשנדע את שמו ונדע כי זה הוא המדבר אלינו, נוכל גם לבשר ולהשמיע שלום וישועה ולאמר מלך אלהיך ציון. הללו יה למה שעשה אלהים עבור ילדיו ואיזו בשורה נהדרת שלח לנו לבשר לעמים וגם לעם שלנו כיום.
 

anonimitusa

New member
האם אלהי ישראל קיבץ את העם היהודי

מכל ארצות הגלות? התשובה היא כן ואזה עדיין קורה כל יום. תסכים איתי? הברית החדשה עם העם היהודי אכן מתחילה להיכרת איתנו לאחר שאלהים החל לקבץ אותנו מן העמים. המוני יהודים קיבלו ועדיין מקבלים את ישוע לחייהם. הברית נכרתה קודם עם העמים והעם שלנו הוא האחרון. היינו ראשונים לקבל את הברית בסיני ובכך אנחנו בכורים לאלהים. אבל העמים הם הראשונים לקבל את הברית החדשה ובכך הם הבכורים לאלהים ברוח (לא בעולם הפיזי). לכן אמר ישוע הראשונים יהיו אחרונים והאחרונים ראשונים. וכך אכן קורה כיום. רק בארה"ב ישנם יותר מ 200,000 אלף יהודים שמאמינים בישוע כמשיח ומרביתם בדרכים על טבעיות. תשאל המוני ישראלים איך הם הגיעו לישוע ורבים מהם גם כן בדרכים על טבעיות. זהו החסד של אלהים. רק בחסד נושעים (חסד משמעו כשאתה מקבל משהו שלא מגיע לך בכלל) ולא בזכות מעשים. משלי 16 Pro 16:6 בחסד ואמת יכפר עון וביראת יהוה סור מרע׃ תהילים 31 Psa 31:17) האירה פניך על־עבדך הושׁיעני בחסדך׃ שמות 15 Exo 15:13 נחית בחסדך עם־זו גאלת נהלת בעזך אל־נוה קדשׁך׃ ישעיהו 54 Isa 54:7 ברגע קטן עזבתיך וברחמים גדלים אקבצך׃ Isa 54:8 בשׁצף קצף הסתרתי פני רגע ממך ובחסד עולם רחמתיך אמר גאלך יהוה׃ Isa 54:9 כי־מי נח זאת לי אשׁר נשׁבעתי מעבר מי־נח עוד על־הארץ כן נשׁבעתי מקצף עליך ומגער־בך׃ תהילים 13 Psa 13:6) ואני בחסדך בטחתי יגל לבי בישׁועתך מקוה שעניתי לשאלתך לגבי קיבוץ הגלויות שמתרחש מול ענינו בכל יום. כל טוב
 

סנופי11

New member
ראי את השאלות

הנוספות הנובעות מן התשובה שנתתם בתשובתי לjustburn. וחוץ מזה, מדוע את מצטטת את משלי בעניין כפרת העוון? הרי הפס' הזה סותר את אמונתך שאין כפרה בלי דם. משלי 16 Pro 16:6 בחסד ואמת יכפר עון וביראת יהוה סור מרע. הפס' לא מזכיר דם אלא אומר מפורשות שחסד ואמת די בהם לכפרת עוונות.
 

anonimitusa

New member
החסד שקיבלנו מאלהים הוא מתנה

בחינם = חיים. בגלל החסד של אלהים הוא שלח אלינו את המשיח להעניק לנו כפרת חטאים. הרי לא בחסדים שלנו ובאמת שלנו יכפר לנו אלהים. זה רק בחסדו ובאמת שלו. אם האמת של אלהים לא עם האדם והוא לא קיבלת את החסד של אלהים (המתנה בחינם) כיצד יוכל להיוושע?
 
הברית החדשה

סנופי11 שלום, בנוגע לשאלותיך על הברית החדשה, ראשית כל אצטט מספר קטעים בספר הברית החדשה המתייחסים לנושא זה: ישוע התייחס לברית החדשה בסעודת הפסח לפני צליבתו ("הסעודה האחרונה"): לוקס כ"ב: "14 כַּאֲשֶׁר הִגִּיעָה הַשָּׁעָה הֵסֵב הוּא וְהַשְּׁלִיחִים עִמּוֹ. 15 אָמַר לָהֶם: "נִכְסֹף נִכְסַפְתִּי לֶאֱכֹל אִתְּכֶם אֶת הַפֶּסַח הַזֶּה לִפְנֵי עֱנוּתִי; 16 כִּי אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, לֹא אֹכַל אוֹתוֹ עוֹד עַד כִּי יִתְקַיֵּם בְּמַלְכוּת הָאֱלֹהִים." 17 הוּא לָקַח אֶת הַכּוֹס, בֵּרַךְ, וְאָמַר: "קְחוּ אוֹתָהּ וְחַלְּקוּ בֵּינֵיכֶם; 18 כִּי אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, מֵעַתָּה שָׁתֹה לֹא אֶשְׁתֶּה מִפְּרִי הַגֶּפֶן עַד אֲשֶׁר תָּבוֹא מַלְכוּת הָאֱלֹהִים." 19 לָקַח אֶת הַלֶּחֶם, בֵּרַךְ וּבָצַע וְנָתַן לָהֶם בְּאָמְרוֹ: "זֶה גּוּפִי הַנִּתָּן בַּעַדְכֶם, זֹאת עֲשׂוּ לְזִכְרִי." 20 כֵּן גַּם אֶת הַכּוֹס אַחַר הַסְּעוּדָה, וְאָמַר: "הַכּוֹס הַזֹּאת הִיא הַבְּרִית הַחֲדָשָׁה בְּדָמִי הַנִּשְׁפָּךְ בַּעַדְכֶם". כותב האיגרת אל העברים מתייחס לברית החדשה בפרק ח': "1 עִקַּר הַדְּבָרִים שֶׁנֶּאֶמְרוּ הוּא: יֵשׁ לָנוּ כֹּהֵן גָּדוֹל הַיּוֹשֵׁב לִימִין כִּסֵּא הַגְּדֻלָּה בַּשָּׁמַיִם, 2 וְהוּא מְשָׁרֵת בַּקֹּדֶשׁ וּבַמִּשְׁכָּן הָאֲמִתִּי אֲשֶׁר כּוֹנֵן אֱלֹהִים וְלֹא אָדָם. 3 כָּל כֹּהֵן גָּדוֹל תַּפְקִידוֹ לְהַקְרִיב מְנָחוֹת וּזְבָחִים; לָכֵן צָרִיךְ שֶׁגַּם זֶה יִהְיֶה לוֹ מַה לְּהַקְרִיב. 4 אִלּוּ הָיָה בָּאָרֶץ לֹא הָיָה כֹּהֵן, כִּי יֵשׁ פֹּה כֹּהֲנִים הַמַּקְרִיבִים מְנָחוֹת לְפִי הַתּוֹרָה 5 וּמְשָׁרְתִים בַּקֹּדֶשׁ לְפִי תַּבְנִית וְצֵל שֶׁל הַדְּבָרִים הַשְּׁמֵימִיִּים, כְּפִי שֶׁצֻּוָּה מֹשֶׁה בְּבוֹאוֹ לְהָקִים אֶת הַמִּשְׁכָּן; הֵן אָמַר אֵלָיו, "רְאֵה וַעֲשֵׂה הַכֹּל כְּתַבְנִית אֲשֶׁר-אַתָּה מָרְאֶה בָּהָר."(שמות כה' מ') 6 וְהִנֵּה יֵשׁוּעַ הִשִּׂיג כְּהֻנָּה נַעֲלָה יוֹתֵר, בְּאוֹתָהּ מִדָּה שֶׁהוּא מְתַוֵּךְ שֶׁל בְּרִית מְעֻלָּה יוֹתֵר אֲשֶׁר נוֹסְדָה עַל הַבְטָחוֹת טוֹבוֹת יוֹתֵר. 7 אִלּוּ הָיְתָה הַבְּרִית הָרִאשׁוֹנָה בְּלִי חִסָּרוֹן, לֹא הָיָה נִדְרָשׁ מָקוֹם לַשְּׁנִיָּה. 8 הֲלֹא בְּהוֹכִיחוֹ אוֹתָם הוּא אוֹמֵר: "הִנֵּה יָמִים בָּאִים, נְאֻם-יהוה, וְכָרַתִּי אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה; 9 לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּחַלְתִּי בָם, נְאֻם-יהוה. 10 כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם, נְאֻם-יהוה: נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל-לִבָּם אֶכְתֳּבֶנָּה, וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם, 11 וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר, דְּעוּ אֶת יהוה; כִּי כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם. 12 כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם, וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד."(ירמיהו לא' ל'-לג') 13 הִנֵּה בְּאָמְרוֹ בְּרִית חֲדָשָׁה יִשֵּׁן אֶת הָרִאשׁוֹנָה וּמַה שֶּׁנוֹשָׁן וּמַזְקִין קָרוֹב לַחֲלֹף". הברית הזאת מיועדת לעם ישראל בדיוק כמו שהתורה מיועדת לעם ישראל. אלא, שלא כל עם ישראל קיים את התורה, ובאותה מידה לא כל עם ישראל קיבלו את ישוע כמשיח. ישוע שלח את תלמידיו (היהודים) לצאן האובדות לבית ישראל - מתי פרק י': " 5 אֶת שְׁנֵים-עָשָׂר אֵלֶּה שָׁלַח יֵשׁוּעַ בְּצַוּוֹתוֹ עֲלֵיהֶם אֶת הַדָּבָר הַזֶּה: "אַל תֵּלְכוּ לְדֶרֶךְ הַגּוֹיִים וְאַל תִּכָּנְסוּ לְעִיר שֶׁל שׁוֹמרְוֹנִים, 6 אֶלָּא לְכוּ אֶל הַצֹּאן הָאוֹבְדוֹת אֲשֶׁר לְבֵית יִשְׂרָאֵל. 7 וּבְלֶכְתְּכֶם הַכְרִיזוּ: 'קָרְבָה מַלְכוּת שָׁמַיִם!'". כאמור, המציאות הייתה שראשי העם (הסופרים והפרושים), דחו אותו כמשיח בתואנה שהוא עושה את הנסים (הייחודיים למשיח) בכוח של השטן (מתי פרק י"ב), ולפיכך, מאותו יום ואילך הוא פנה אל הדור הזה כ""דּוֹר רַע וּמְנָאֵף". אחרי תקומתו מן המתים הוא שולח את תלמידיו אל הגויים. שאול השליח הידוע בשם פולוס, נשלח לבשר לגויים בעוד כיפא (פטרוס) נשלח לבשר ליהודים: גלטים ב' 7- " אַדְּרַבָּא, הֵם הִכִּירוּ שֶׁבְּיָדִי הֻפְקְדָה הַבְּשׂוֹרָה אֲשֶׁר לָעֲרֵלִים כְּשֵׁם שֶׁבִּידֵי פֶּטְרוֹס הֻפְקְדָה הַבְּשׂוֹרָה אֲשֶׁר לְנִּמּוֹלִים". שאול, שגדל לרגליו של גמליאל, כאב את העובדה שהיהודים דחו את ישוע: רומים ט': "1 אֱמֶת אֲנִי מְדַבֵּר, בַּמָּשִׁיחַ, אֵינֶנִּי מְשַׁקֵּר; מַצְפּוּנִי מֵעִיד עִמָּדִי בְּרוּחַ הַקֹּדֶשׁ: 2 גָּדוֹל צַעֲרִי וְלִבִּי דּוֹאֵב תָּמִיד, 3 עַד כִּי הָיִיתִי מוּכָן לִהְיוֹת מְנֻדֶּה מִן הַמָּשִׁיחַ לְמַעַן אַחַי, שֶׁהֵם בְּנֵי עַמִּי, עַצְמִי וּבְשָׂרִי, 4 בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; אֲשֶׁר לָהֶם מַעֲמַד הַבָּנִים, הַכָּבוֹד, הַבְּרִיתוֹת, מַתַּן הַתּוֹרָה, עֲבוֹדַת הַקֹּדֶשׁ וְהַהַבְטָחוֹת; 5 לָהֶם הָאָבוֹת, וּמֵהֶם, מִצַּד יִחוּסוֹ הָאֱנוֹשִׁי, הַמָּשִׁיחַ שֶׁהוּא מֵעַל כֹּל, אֵל מְבֹרָךְ לְעוֹלָמִים. אָמֵן". אלוהים כרת את הברית, אך האחריות היא של הצד השני לקבל את הברית. אלוהים אמר שהוא ישיב את שבותם של עם ישראל, ואכן, העם שב מגלות בבל עליה ירמיהו ניבא. חגי שניבא בתקופה של עזרא ונחמיה אף אמר לעולים שראו את בית המקדש בכבודו הראשון וכעת ראו בית מקדש פחות מפואר: חגי ב' "ט גָּדוֹל יִהְיֶה כְּבוֹד הַבַּיִת הַזֶּה הָאַחֲרוֹן, מִן-הָרִאשׁוֹן--אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת; וּבַמָּקוֹם הַזֶּה אֶתֵּן שָׁלוֹם, נְאֻם יְהוָה צְבָאוֹת". ואכן, כשישוע נכנס לבית המקדש, זכה בית המקדש לכבוד הרב ביותר! לבסוף צריך לזכור שבסופו של דבר מדובר על אמונה אישית ולא על השתייכות לקבוצה. אדם יכול להיוולד למשפחה נוצרית, אך לא להאמין בישוע כמושיעו, ולכן, הברית הזו לא תקפה לגביו.רחב ורות הן שתי נשים נוכריות שבזכות אמונתן באלוהי ישראל, הפכו להיות חלק מעם ישראל.
 
למעלה