שאלת אוטיזם וחטיבה

שאלת אוטיזם וחטיבה

אז נכון שיש עוד זמן, אבל אנחנו בשלבי בחירת חטיבה לגדול, אז עלו כמה שאלות. בין הייתר, כי אני מעדיפה שילמדו באותו בית ספר.
1. האם אוטיזם וסייעת פוגעים בסיכויים להתקבל לבית ספר בררן מאד? יש ראיון, יש מכינה, ולא קל להתקבל.
2. האם זה שיש כיתת חינוך מיוחד אומר שהוא לא יכול ללמוד בכיתה רגילה עם סייעת?
3. האם ניתן לעשות בגרות חזקה גם בכיתת חינוך מיוחד? איך זה מסתדר עם הקבצות של ילדים?
 

TikvaBonneh

New member
תשובות

1. יותם התקבל לאחר האיבחון בקלות לכל התיכונים באזור. הבעיה היא בבתי ספר קטנים שיש להם רק כיתה אחת או שתיים בשיכבה, ואז הם מגבילים את מספר הילדים המשולבים לילד או שניים בשכבה.
2. ממש לא. בבית הספר שבני הצעיר לומד בו בכיתת תקשורת, יש תשעה ילדים משולבים. וגם אותו רצו להעביר לכיתה רגילה.
3. כן, בהחלט. הילדים בכיתת תקשורת בתיכון בדרך כלל משולבים במקצועות לבגרות. מכירה ילדים ששולבו בכל המקצועות, והיו מגיעים לכיתת התקשורת בעיקר לטיפולים הפרטניים והקבוצתיים.
 
אבל לילדים בכיתה תקשורת אין סייעת

איך הם הולכים לשאר השיעורים?
אז אם יש בית ספר עם שתי כיתות בלבד, ואני בונה על כיתה אחת ספציפית, זה יכול להיות בעייתי?
האם לאוטיסט עדיף בית ספר קטן?
 

TikvaBonneh

New member
תשובות

יש סייעת כיתתית והיא מלווה לשילובים.
וכן, יכולה להיות בעיה בכיתה ספציפית אם יש להם כבר ילד משולב. למרות שיש גם יוצאים מהכלל. מכירה גם מקרים של שני ילדים משולבים באותה כיתה. זה תלוי בהחלטה של המנהלת.
 
ומה לגבי בית ספר גדול?

עם הרבה כיתות בשכבה והרבה ילדים בכיתה? בהנחה שלילד יש סייעת?
ואני לא בטוחה שהבנתי את התשובה שלך. אם ילדים מכיתת תקשורת הולכים לשיעור מתמטיקה , מי מלווה אותם? הרי בכיתת תקשורת אין סייעת צמודה, והילדים לא הולכים ביחד.
 

TikvaBonneh

New member
הסבר

בכיתת תקשורת יש מורה וסייעת. אם יש צורך בשעות מסוימות ביותר מסייעת אחת, אז באותו זמן ישבצו שתי סייעות. הרבה פעמים יש גם בת שרות, יש מתנדבות ויש גם את הצוות הפארא רפואי. כך שיכול להיות מצב שהסייעת מלווה שני ילדים לשיעור אחד, המורה מלווה שני ילדים לשיעור אחר, ושלושה ילדים נשארים בכיתה עם המטפלת הריגשית שעושה להם קבוצת טיפול.
אם יש הרבה כיתות בשכבה אז עקרונית אין בעיה לקבל את הילד. אבל, עדיין בכל בית ספר יכול להיות שהמנהלת לא מכוונת שילוב, ואז השילוב לא יצליח. כדאי לך לבחור בית ספר שיש לו ניסיון בשילוב.
 
ואיך עושים את זה?

להתקשר למזכירות ולשאול האםניש להם ילדים משולבים?
 
את מקדימה מדי את המאוחר

תמצאי לגדול את בית הספר שהכי מתאים לו והכי נותן לו מענה.

את ממילא לא יכולה לדעת מה יהיו הצרכים של הילד שעל הספקטרום עוד ארבע חמש שנים (הוא בן שמונה נכון?)
את לא יודעת כמה סיוע הוא יצטרך ומה יהיה מתאים לו (אולי הוא כבר יוכל להסתדר עצמאית בכל/רוב השיעורים).
כל ילד זה סיפור אחר.
למצוא לגדול בית ספר לפי מה שאולי יתאים לצעיר (ואולי בסוף לא יתאים) זה לעשות עוול לגדול.
 
למעלה