שאלת ברגי גלגלים

שאלת ברגי גלגלים

שלום לכולם, היום במהלך החלפת צמיגים באוטו נהרסה תחילת ההברגה באחד הגלגלים האחוריים. הבורג קוצר וכעת האום לא מוברגת על מס' הכריחות שהיא אמורה "לשבת" עליהן. האם לגשת למוסך ולהחליף את הבורג/תוף בשלמותו?
 

חן 1111

Active member
מה אתה מתכוון? שחתכו את הבורג?

בעקרון, רצוי מאוד להחליף את הבורג. למעשה , תלוי בכמה הבורג התקצר. אם במקום 15 כריכות האום יושבת על 13, לא נורא. אם במקום 15 יש 10 - לא טוב. ויש לזה גם השפעה מסויימת על איזון הגלגלים (שאי אפשר לתקן באיזון אצל מתקן צמיגים).
 

שי ז.

New member
זה דווקא כן נורא כי כוח הסגירה

פשוט יטחן את ההברגה שנשארה.
 
תודה לעונים

אגב, בחישובי חוזק להברגות נלקח בחשבון (ויש בזה מן המציאות) שמס' הכריחות הפעילות הוא 3. כלומר: רק 3 הכריחות הראשונות נושאות בעומס הסגירה. שבת שלום
 

שי ז.

New member
החישוב הזה הוא קירוב בינוני לבורג

חדש שסגרת פעם אחת ושכחת ממנו. בברגים שפותחים וסוגרים הרבה ועומדים בעומסים משתמשים באום כפול (כ 20 כריכות) ומשאירים לפחות 3 כריכות בחוץ.
 

חן 1111

Active member
מאיפה לקחת את זה?

אם זה היה נכון, אז כל האומים בעולם היו בעובי של שלוש כריכות. בעיקרון, דרושות כל הכריכות. במיוחד במקרה של בורגי גלגלים שפותחים וסוגרים אותם הרבה פעמים, לפעמים בכוח מופרז. אם תשאיר שלוש כריכות, אני מתערב איתך שבביקור הבא אצל מתקן הצמיגים הן יהרסו מהסגירה עם מפתח האוויר.
 

שי ז.

New member
זה קירוב מוכר לחישובי עומס בברגים

אבל זה נכן להברגות רגילות. זה ממש לא תופס להברגות NF או מטרי עדין.
 

אריה700

New member
כן גש למוסך להחליף את הבורג או תוף.

שלום לך ! הבעיה שיש לך מצריכה טיפול קצר במוסך. גש לטפל בה,זאת בעיה נפוצה, עלות התיקון לא גבוע. חג שמח אריה
 
האם הפנצ'ריה

אמורה לשאת בנזק הכספי של עלות ההחלפה? למרות שנראה לי שהם ינפנפו אותי בבקשה כזו...
 

חן 1111

Active member
עזוב אותך. זה תיקון של 100 שקל.

חבל על הזמן שלך. הם יגידו שהבורג היה חלוד, או שמוסך אחר כבר דפק את ההברגה לפניהם (מה שיכול להיות). קרה לי מקרה דומה לא מזמן. המוסך הרס את ההברגה לגמרי, ופשוט סגר איכשהו את האום על הבורג ועזב את זה ככה. גיליתי את זה במקרה.
 
למעלה