שאלת חלוקת ממון כשאין סימטריה בתרומת שני בני הזוג

skickers

New member
שאלת חלוקת ממון כשאין סימטריה בתרומת שני בני הזוג

שני בני זוג, נשואים מזה כ-20 שנה. כיום מנהלים ביחד עסק של השקעות מאד משתלם. לאחר הפרידה יפרידו את הפעילות העסקית וכל אחד מהם יעסוק בזה לבד. השאלה נוגעת להון שכבר נצבר בזכות העסק, ומדובר בסכומים משמעותיים, בסדר גודל של מיליוני שקלים. אחד מבני הזוג גם בזכות השכלתו וגם ניסיונו הקודם תרם הרבה-הרבה יותר מבן הזוג השני לצבירת ההון. ההון הוא פרטי, על שם בני הזוג ולא חברה בע"מ. השאלה אם גם במקרה כזה הכלל המנחה של חלוקה חצי-חצי תקף, אפילו שברור לכל שבזכות ההשכלה והניסיון, אחד מבני הזוג תרם הרבה יותר מהשני.

תודה מראש.

הבהרה למען הסר ספק, ברור שתהיה פנייה גם ליעוץ פרטי מול עו"ד, כרגע מדובר בגישושים ראשוניים.
 
מכיר זוג במצב שלכם

מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים, האשה שכרה עו"ד מאד יקר שהבטיח לה הרים וגבעות, פוצצה את הגישור שהתחילו והלכה לבימ"ש, הבעל נאלץ גם הוא לשכור הגנה באותה רמה, התכסחו כמה שנים בבתי משפט, הוציאו מאות אלפי שקלים כל אחד מהם, החיים שלהם נהרסו פשוטו כמשמעו ובסוף החלוקת הרכוש הייתה חצי חצי. בדיוק מה שהיו יכולים לסיים תוך חודשיים בגישור, בעלות זעומה ולשמור פחות או יותר על שפיות. את המסקנות תסיק לבד.
 
שאלת חלוקת ממון כשאין סימטריה

יש להיזהר ולהישמר ממצב בו שני הצדדים מוציאים על עורכי דין יותר מסכום המחלוקת. בכל אני מציעה ללכת למספר עורכי דין למשפחה לפני ששוכרים עו"ד. זה קריטי.
 
חלוקת ממון כשאין סימטריה

שלום רב
הכלל הוא שהרכוש מתחלק בחלקים שווים . לפעמים זה באמת מתסכל צד שמרגיש שבזכותו נצבר הכסף [ ויש הרבה דוגמאות ] אבל זה הכלל.
יש אומנם יוצאים מהכלל בנסיבות מאוד מיוחדות [ ראה חוק יחסי ממון ] אבל על פניו החלוקה שווה .
 
למעלה