שאלת חקר יסודית במתמטיקה

aetzbarr

Member
שאלת חקר יסודית במתמטיקה

שאלת חקר יסודית במתמטיקה

מה אנחנו יודעים על הכמות הערטילאית של 1 ?
.......התשובה היא....כלום

חוסר הידיעה מתבטא במשוואה המילולית הבאה.

הכמות הערטילאית של 1 ( שווה) לכמות הערטילאית של עצמה

משוואה מילולית מוצגת בקיצור נמרץ גם כך...... 1 = 1

ואם אנחנו יודעים כלום, על הכמות הערטילאית של 1 .....
מה אפשר לעשות עם הכמות הערטילאית של 1 ?
למרבה הפלא אפשר לעשות הרבה מאוד עם הכמות הערטילאית של 1

עם הכמות הערטילאית של 1 , אפשר ליצור מספרים,
ולכל מספר תהיה כמות ערטילאית ,ייחודית רק לו.

שתי אפשרויות פעולה , קיימות לגבי הכמות הערטילאית של 1
האפשרות הראשונה יוצרת את שורת המספרים,
שכמותם הערטילאית גדולה מהכמות הערטילאית של 1 .

מספרים אלה נוצרים מצבירת "אחד" על עצמו, והשם המתאים להם הוא "מספרחדים".
שורת המספרחדים מתחילה כך 2 , 3 , 4 , 5 ,6 , 7 , 8 , 9 , ,,,,,וכן הלאה ללא סוף

השאלה היחידה שקיימת כלפי מספרחד , היא שאלה של כמות ערטילאית .
כמה היא הכמות הערטילאית של 4 ? והתשובה היא פשוטה : זוהי הכמות הערטילאית של 1 , הנצברת על עצמה ארבע פעמים. ( ובקיצור 4 = 1 + 1 + 1 + 1)

האפשרות השנייה של פעולה עם 1 , יוצרת את שורת "האנטי מספרחדים" , שכמותם הערטילאית, קטנה מהכמות הערטילאית של 1
מול מספרחד המסומן כך 7 , יופיע אנטי מספרחד המסומן כך 7'

שורת אנטי מספרחדים מתחילה כך 2' , 3' , 4' , 5' , 6' , 7' , 8' , וכן הלאה ללא סוף
השאלה היחידה שקיימת כלפי אנטי מספרחד, היא שאלה של כמות ערטילאית .

כמה היא הכמות הערטילאית של אנטי שתיים ? והתשובה היא פשוטה:
אם נחלק את הכמות הערטילאית של 1 לשני חלקים שווים, ונשתמש בחלק יחיד מחלוקה זו, נקבל את אנטי 2 , המסומן כך 2'

וכמה היא הכמות הערטילאית של אנטי שבע ? והתשובה היא פשוטה:
אם נחלק את הכמות הערטילאית של 1 לשבעה חלקים שווים, ונשתמש בחלק יחיד מחלוקה זו, נקבל את אנטי שבע , המסומן כך 7'

זה כל מה שאפשר לעשות עם הכמות הערטילאית של 1
או ליצור מספרחדים שכמותם הערטילאית גדולה מזו של 1
או ליצור אנטי מספרחדים, שכמותם הערטילאית קטנה מזו של 1

לאחר יצירת המספרחדים ואנטי מספרחדים, נוצרה אפשרות להביע כמות ערטילאית משולבת, כמו לדוגמה 12 פעמים אנטי 7 , = ( 1 + 5 פעמים אנטי 7 )

בכך הופיע מענה מושלם לשאלה- מה אפשר לעשות עם הכמות הערטילאית של 1
אפשר ליצור מספרחדים, אפשר ליצור אנטי מספרחדים, ובהכרח נקבל את שילובם.

ומה מתברר עתה ?
לכל שאלה המחפשת את הכמות הערטילאית של מספרחד ,
יש תשובה מדויקת ומושלמת ,הנתמכת על ידי הכמות הערטילאית של 1

וגם לכל שאלה המחפשת את הכמות הערטילאית של אנטי מספרחד,
יש תשובה מדויקת ומושלמת, הנתמכת על ידי הכמות הערטילאית של 1

וגם לכל שאלה המחפשת את הכמות הערטילאית המשולבת, כמו 12 פעמים 7' , יש תשובה מדויקת ומושלמת, הנתמכת על ידי הכמות הערטילאית של 1

וכאן מגיעה ההפתעה הבלתי צפויה.
המצאה מלאכותית מדויקת ומושלמת זו , לא מתאימה לכמויות אורך טבעיות, המופיעות בתחום הגיאומטרי.

אם נצייר משולש שווה צלעות, קבענו מראש ובאופן מלאכותי, שאורך כל צלע תיוצג על ידי 1 .לעומת זאת, גובה המשולש הוא תוצר טבעי של התחום הגיאומטרי, ואין כל אפשרות לייצגו על ידי תמיכת 1 של צלע המשולש.
לכן,המצאת המספרים לא מסוגלת להתאים מספר משולב ,לגובה של משולש שווה צלעות.

אם נצייר מעגל בקוטר נבחר,אז קבענו מראש ובאופן מלאכותי, שקוטר זה ייוצג על ידי 1. היקף המעגל הוא תוצר טבעי של הקוטר, ואי אפשר לייצגו על ידי תמיכת 1 של הקוטר.
לכן, המצאת המספרים לא מסוגלת להתאים מספר משולב , להיקף של מעגל.

והמסקנה היא פשוטה וקשה
לכמויות אורך טבעיות, "אין תמיכה" מכמות אורך טבעית, המיוצגת על ידי 1
לכן, המצאת המספרים וכמותם הערטילאית המלאכותית, לא מתאימה לייצג כמויות אורך טבעיות המופיעות בתחום הגיאומטרי.
ייצוג חלקי מופיע לפעמים במשולשים, אבל במעגלים.....אין ייצוג בכלל.
המעגלים הציבו תמרור של "אין כניסה" למתמטיקה.

ובכן למה מתאימה ההמצאה המלאכותית של המספרים ? היא מתאימה רק לספור.
אפשר לספור עצים, כפתורים, מכוניות , בני אדם, ......
א.עצבר
 

iMeTaVDR

New member
מה היא זוית?

אם תבחר להתנגד לתפיסה המקובלת בנוגע לאורך מעגל ואורך קשת, תצטרך לחשוב על הגדרה מטרית שונה מהמקובל לזוית, כלומר תצטרך למצוא דרך שונה למדוד זוית (אוקלידס למשל, "התחמק" מהקושי הזה והתעסק בזוית שטוחה, זוית ישרה, חצי-זוית-ישרה, שליש-זוית-ישרה וכולי וכולי.)

הגאומטריה, כמו אולי כל המתמטיקה, היא הפשטה של תופעות או תבניות מסויימות הנתפסות ע"י ידינו כחלק מה-"מציאות" שאנו חווים. הפשטה היא תהליך שבו מידע לגבי אובייקט או תבנית מסויימים מושמט כדי לעניק גישה קלה יותר לתמצית שלהם; אפשר לתפוס זאת כניסיון להתגבר על מקרה של "מרב עצים לא רואים את היער" ע"י כריתה של עצים. יכול להיות שבגישה המקובלת לגאומטריה הושמט מידע רב מדי, כך שהקשר האמיץ בין התחום לבין ה-"מציאות" שאנו תופסים - נשבר.

האם בחינה מחדש של הגאומטריה, ע"י הצגה של גדלים יסודיים או יחידות יסודיות חדשות, שאינן אורך וזוית, עשויה להוליד תורה חדשה לגאומטריה כך שתהיה הלימה גדולה יותר בין התחום ובין המספרים הרציונאליים (שבהקשר זה אפילו עשויים לכלול יצור כמו 1/0 או אפילו 0/0), מה שאתה מכנה "מספרחדים"?
 

aetzbarr

Member
בהחלט דרושה בחינה מחדש, של יסודות הגיאומטריה.

בהחלט דרושה בחינה מחדש של יסודות הגיאומטריה.

המושג הגיאומטרי היסודי הוא קו, כיוון שהוא כולל כמות וצורה.
( לנקודה אין כמות ואין צורה)
כמות של קו אפשר להביע אך ורק באופן פיזיקלי
כמו לדוגמה 12 מ"מ, 127 מטר, 0.00017 מ"מ , וכן הלאה
צורת הקו מושגת בראייה.
חוט מתוח מציג קו בעל צורה אחידה ייחודית. ( שם מתאים קו פשוט)

הגיאומטריה הקלסית היא הגיאומטריה של הקו הפשוט.
משפט פיתגורס מתקיים עם קטעי קו פשוט.

הגיאומטריה הקלסית עוסקת בצורות הנוצרות מקטעי קו פשוט.

זווית היא צורה ייחודית, הנוצרת משני קטעי קו פשוט, היוצאים מאותה נקודה, לשני כיוונים אחרים.
זווית אינה מושג כמותי.
המושגים הכמותיים של התחום הגיאומטרי הם אורך, שטח, ונפח.
זווית של 8 מעלות אינה מושג כמותי.
המשפט...זווית של 8 מעלות, כולל בתוכו הנחייה מעשית, ליצירת צורה ייחודית.

ההנחיות: צייר מעגל , וחלק את היקפו ל 360 חלקים שווים.
צייר שני קווים היוצאים ממרכז המעגל, והם מכילים 8 חלקים המצוירים על ההיקף.
התוצאה: נתקבלה צורה ייחודית הנוצרת משני קטעי קו פשוט, היוצאים מאותה נקודה לשני כיוונים אחרים.

זווית של 16 מעלות אינה גדולה פי 2 מזווית של 8 מעלות.
זווית של 16 מעלות היא צורה ייחודית, וזווית של 8 מעלות היא צורה ייחודית.

ההירארכיה של הצורות , היא צורת קו, צורת זווית, וצורת משולש.
הכמות כלל לא מופיעה בצורות.

למרבה הפלא, במעגלים (שהם צורות) אי אפשר להפריד בין הכמות והצורה.
הגיאומטריה הקלסית לא הצליחה לגלות, את הקשר המופלא, בין כמות וצורה.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
מחר 14/3 יפורסם המאמר "אני מאשים את המתמטיקה" והוא יתחיל כך

אני מאשים את המתמטיקה, בלפיתת חנק של הגיאומטריה, מאז ימי יוון הקדומה.
לפיתת חנק זו מנעה כל חידוש בתחום הגיאומטרי, והוא נשאר כמו שהיה.
לפיתת חנק זו התחילה , כאשר המתמטיקה החליטה להיכנס אל התחום הגיאומטרי.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
והמאמר יסתיים עם הצגת מספר יחס חדש, שאינו מוכר למדע

והוא 1.007

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
"אני מאשים את המתמטיקה"

בראשית צעד האדם הקדמון על פני האדמה,
צעד, ועוד צעד, ועוד צעד, ועוד צעד,
ועוד צעד, ועוד צעד, ועוד צעד, ועוד צעד,
ועוד צעד, ועוד צעד, ועוד צעד, ועוד צעד,
ועוד צעד, ועוד צעד,,,,,,

לפתע, תוך כדי צעידה,
המציא האדם הקדמון את המספרים.

וכל השאר...היסטוריה.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
סיכום: מה כוללת שפת המספרים? ומה אפשר לעשות אתה?... רק לספור

סיכום : מה כוללת שפת המספרים, ומה אפשר לעשות איתה ? רק לספור

שפת המספרים היא שפה של כמויות ערטילאיות.

מספר הוא שרבוט קו בעל צורה ייחודית ושם מוסכם,
והוא מביע כמות ערטילאית.

לשרבוט הקו הזה 1 יש שם מוסכם והוא אחד
1 הוא המספר הראשון שהמציא האדם,
וכמותו הערטילאית מוצגת במשוואה הפשוטה ביותר

1 = 1

השם המתאים לעוסק בכמויות ערטילאיות הוא כמתן.


לאחר המצאת 1 , המציאו הכמתנים את המספרים ,
שכמותם הערטילאית גדולה מהכמות הערטילאית של 1

היות והמספרים האלה נוצרו על ידי צבירת אחד,
ניתן להם השם מספרחדים.

כך מתחילה שורת המספרחדים שאין לה סוף
2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , ,,,,,,,

בשלב הבא המציאו הכמתנים את המספרים,
שכמותם הערטילאית ,קטנה מהכמות הערטילאית של 1

היות והמספרים האלה נוצרו על ידי
" חלוקה אחידה של 1 , ושימוש בחלק יחיד מחלוקה זו"
ניתן להם השם אנטי מספרחדים.

וכך מתחילה שורת אנטי מספרחדים שאין לה סוף
2' , 3' , 4' , 5' , 6' , 7' ,,,,,,,,


בכך סיימו הכמתנים להמציא שפה של כמויות ערטילאיות.
השם המתאים לשפה זו....שפת הכמתנות.

זוהי שפה פשוטה מאוד, המביעה אך ורק כמויות ערטילאיות.
השאלה היחידה ששפה זו מסוגלת לענות עליה,,,,היא שאלת כמה ?
התשובה, תמיד תכלול את הכמות הערטילאית של 1

כמה זה 118 פעמים 118' ? התשובה היא 1
כמה זה 119 פעמים 118' ? התשובה היא 1 + 118'
כמה זה 118' ? אם נחלק את הכמות הערטילאית של 1 ל 118 חלקים שווים,
הכמות הערטילאית של חלק יחיד מחלוקה זו = 118'
כמה זה 4 ? זה 1 + 1 + 1 + 1

המעורבות של 1 בכל תשובה, מצביעה על כך, ש 1 הוא מספר היצירה של כל המספרים.
הכמות הערטילאית של 1 , היא שיצרה את הכמויות הערטילאיות של כל המספרים.
או בדרך של צבירה
או בדרך של חלוקה אחידה, ושימוש בחלק יחיד מחלוקה זו.

מה אפשר לעשות עם שפת המספרים ? לא הרבה ....בדרך כלל רק לספור

כמויות אורך מוחשיות מופיעות בכל משולש
לכמויות מוחשיות אלו, אין כמות מוחשית של 1 , שיצרה את כולן.
כל כמות מוחשית היא 1 של עצמה.
לכן, שפת המספרים לא מתאימה לתחום הגיאומטרי.
וברור שהיא לא מתאימה לתחום הפיזיקלי.

אז מי אמר ששפת המספרים היא שפת המדעים ?

שפת המספרים היא שפה מלאכותית, שלא מסוגלת להתאים מספרים לכמויות טבעיות, המופיעות בתחום הגיאומטרי והפיזיקלי.
הסימן של שפה מלאכותית – הוא 1 שיצר את כל המספרים.

שפת המספרים מתאימה אך ורק למספרים שהיא המציאה.
מבחינה מעשית, שפת המספרים מתאימה רק לספור.
לספור כפתורים, לספור צעדים, לספור מכוניות, לספור שקלים, לספור צלחות,
לספור לכמה חלקים חולקה העוגה, וכן הלאה.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
האם יש ספק בכך, כי כל מה שאפשר לעשות עם מתמטיקה..זה לספור ?

לא ,אין ספק

אלא אם אספור 24 תגובות, שיציגו "משהו נוסף" שאפשר לעשות עם המתמטיקה, חוץ מלספור.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
רק תחום יחיד במתמטיקה הוא מדויק ומושלם, והשאר "טלאים"

התחום המושלם מתחיל עם המשוואה 1 = 1
והוא נמשך עם שורת המספרחדים 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7,,,,,,,,,,,,,
ועם שורת אנטי מספרחדים 2' , 3' , 4' , 5' , 6' ,7' ,,,,,,,,,,,,,,,,,
זהו זה.....עד כאן התחום המדויק והמושלם.

בכל שאר התחומים ניתן לגלות "טלאים על גבי טלאים"
הטלאים בתחום הגיאומטרי הוצגו בהרחבה, והטלאים בחשבון אינפי
ידועים לכולם.
המתעניינים מוזמנים לגלות טלאים נוספים.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
מתמטיקה ישנה ומתמטיקה חדשה

המספרים של מתמטיקה ישנה הם
המספרחדים...2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11, ......
ואנטי מספרחדים 2', 3', 4', 5', 6' ,7', 8', 9', 10' 11' ...........
המתמטיקה הישנה מתאימה לספירה של כמויות בדידות.

המספרים של מתמטיקה חדשה הם
המספרחדים המנותקים 2, 3 , 5, 7, 11, 13, 17,........
ואנטי מספ]רחדים מנותקים 2', 3' , 5' , 7' , 11' , 13' ,,,,,,
המתמטיקה החדשה אמורה להתאים מספרים מנותקים לכמויות רציפות.

איך מכירים מספר מנותק ?
מספר מנותק הנצבר על עצמו, לעולם לא ייצור מספר מנותק גדול ממנו.

א.עצבר
 
למעלה