שאלת כביש רטוב

  • פותח הנושא rgb
  • פורסם בתאריך

rgb

New member
שאלת כביש רטוב

שלום, אומנם עכשיו קיץ
אבל גם עכשיו לפעמים הכבישים רטובים... אני רוכב על סופר פיור, שצמיגיו הצרים והקטנים ומשקלו העצמי הנמוך לא מספקים אחיזה משמעותית על כביש רטוב, בזמן פנייה או בלימה. על-כן אני מוצא את עצמי, בנהיגה בחורף על כבישים רטובים, לרוב לא מעז לעבור את ה-30 קמ"ש (
), תוך כדי גרירת רגליים על הכביש, ליתר ביטחון
. ושאלתי היא: האם יש איזושהי דרך ללמוד להכיר את מגבלות האחיזה של הדו"ג שלי, והכוונה לא על-ידי ניסוי ונפילה? או שהאופציה היחידה היא העלאת רמת האחיזה של הקטנוע ע"י החלפת צמיגים/הורדת לחץ אויר?
 

כRובי

New member
אז ככה :

1. אימוני מגרש - גם יוסיפו לבטחון העצמי שלך וגם ילמדו אותך על מגבלות האחיזה. קח מים, צא למגרש חנייה נטוש וסמן לעצמך מסלול קטן שמכיל פניות ל2 (אחת ימנית ואחת שמאלית), ישורת ונקודת בלימה. נסה לבדוק בנאים סטריליים ככל האפשר למה הצמיגים שלך יכולים. בהזדמנות זו, הביטחון העצמי שלך יגדל והמיומנות כתוצאה מכך, תשתפר -מה שמוביל אותי ל.. 2. נסיעה עם רגליים נגררות על הכביש לצד הקטנוע, רק מערער את יציבותו, מסכן את שלמות עצמות כף הרגל שלך, ולא תורם ל"צמצום הסכנה" על כביש רטוב, בכלום. ברגע שתשתפר שליטתך בקטנוע, לא יהיה צורך בצורת הרכיבה המגוחכת הזו (אם יורשה לי להוסיף, מבלי להעליב) גם בימים גשומים.
 

macro

New member
אני נוסע כבר כמה שנים בגשם

ממוגן כמו שצריך עם כפפות מעיל עור קסדה טובה ומעל הכל חליפת גשם מלאה, אין מה לפחד מנסיעה על כביש רטוב וכמו שכרובי ציין חשוב להכיר את מגבלות הקטנוע. הדבר הכי מסוכן הוא פסי הסימון החלקים פחד ולכן כל נסיעה על מעבר חצייה מחייבת זהירות מכופלת כנ"ל יש לדאוג לא לנעול גלגלים ולשים לב שבעתיים לנהגי הפחיות שלא ממש רואים הרבה מעבר לאדים שמצטברים ברכב. באופן כללי הנסיעה לאחר הגשם הראשון היא מסוכנת ביותר מכיוון שכל כתמי השמן הפזורים על גבי הכביש צפים להם על הכביש הרטוב ומהווים משטח החלקה מצוין.
 
למעלה