זה לא בדיוק נכון שזה רק פורמלי
ברור שהצלילים פה דיאז וסול במול נשמעים אותו דבר, אבל המרווחים נשמעים אותו דבר רק כשהם מבודדים מהקשר, גם בסולם מושווה
כל מי שלמד סולפז' יודע שלשיר קוורטה מוקטנת זה יותר קשה מלשיר טרצה קטנה, כשהן מופיעות בתוך יצירה, ומי שרגיל לקרוא תווים עשוי "להתקע" בקריאה מהדף כאשר צליל כתוב בצורה לא נכונה מבחינה אנהרמונית. כמו בכל שפה, אנחנו רגילים לתבניות ותחביר מסויים, ולא סתם רצף של צלילים, ויש משמעות לאיך מציגים אותו.
בנוסף, יש לזה משמעות מבחינה תיאורטית, בקטע של מודולציות וכו'...