שאלת מתעניין נוספפת...

eligrt

New member
שאלת מתעניין נוספפת... ../images/Emo22.gif

OK... הבנתי שסיפור הוצאת רישיון הוא ארוך וגם יקר אבל נניח והוצאתי רשיון מה עכשיו ??? למה אני מתכוון... עשיתי רשיון צלילה, אח"כ קניתי ציוד ואז אני יכול ללכת לצלול בעלות זעומה של 20 ש"ח... עשיתי רשיון צניחה... (עוד לא קניתי ציוד) ואני יכול ללכת לצנוח בעלות גבוהה יותר של 200 ש"ח לערך
מה קורה עם טייס? אני מניח שלא קונים מטוס אחרי הקורס ...
כמה עולה לקחת חבר´ה, ללכת למנחת קרוב, ולהשכיר מטוס ?
לכמה זמן משכירים (שעה, שעתיים...) ומה אם אני רוצה לצאת ביום
לטיול ברחבי ארץ ישראל ולטוס לדוגמה למצדה... בקיצור... מי יכול לספר קצת על "החיים אחרי הרשיון" לתגובתכם אודה. eligrt
 
אני מקווה שיש לך קופת חיסכון ../images/Emo13.gif

כי כל שעור על מטוס דו מושבי יעלה לך כשש מאות שקל שעה כולל מדריך, ולשכור מטוס של ארבעה אנשים אחרי שתעשה הסבה של לפחות ארבע שעות, יעלה לך גם כן בסביבות המחיר הזה בלי מדריך כמובן.
 

eligrt

New member
../images/Emo8.gif לחכות לפנסיה אה... ועוד שאלה

מלבד ה FUN בסיפור... כמה שעות צריך לטוס כדי "לשמור על כשירות" ודבר אחרון... רשיון טיס אומר שאני כמו בכביש... צריך לנהוג בנתיב הימני, על 90 ולאותת כשצריך... או שאפשר גם להתפרע קצת ... שמעתי על קורסים אוירודינמים מתקדמים (יש בכלל כאלה בארץ?, מותר בכלל לעשות "פעולולים" בארץ). - למה אני שואל - כי תמיד כשרואים מטוס קטן מרחף לו אי שם למעלה תמיד רואים אותו מאוזן למשעי... לתגובתכם אודה. eligrt
 

R-E-L

New member
תשובה (אני חושב)

למרות שאינני טייס - אני יודע שיש חוקים ברורים בקשר לטיסה שצריך לבקש אישור לטוס בגבהים מסויימים ע"י פקחי טיסה (כדי למנוע התנגשויות אז כנראה - גם אסור להפרע, כמו שבכביש - אתה נוהג בכביש ולא עולה על מדרכות סתם בשביל הכיף - כך גם בטיסה. יש מבחן תיאוריה (אחד מתוך 7) שקשור בחוקי אוויר... מקווה שזה עזר... וגם לשכור מטוס זה לא עסק זול כל-כך, שבפרוש, אם זה בארץ, אם אתה נוסע במכונית יוצא לך הרבה יותר זול
 
בדכ"ל כעשר שעו בשנה.

אבל אני כבר אומר לך שעשר שעות, זה כלום, ויתרה מכך, מי שנדבק בחיידק, לא ממש שם לב באופן רציני עם עבר תעשר שעות האלו. אירובטיקה, אתה מתכוון, בוא קודם נראה אותך עושה סולו ואחר כך רשיון, ואחר כך תוכל גם להתקדם, אבל אם אתה מתכוון לאירובטיקה ממשית, אז אתה יכול להרגע, אין הרבה מטוסים כשירים לארובטיקה בישראל, אני מתכוון בתעופה האזרחית, וגם לא כל אחד מרשה לעשות אירובטיקה על המטוסים שלו, ואם תקרא כאן מה שכתב מיקי גולן, הוא ישכיר לך תמטוס האירובטי שלו ב - 250 דולר, ועוד מדריך, אבל אף פעם לא לסולו!!! בשטחי אימונים, תוכל לתרגל הזדקרויות, שמניות עצלות, פניות חדות, ועוד כל מני תרגילים.
 

jeblesh

New member
זה לא בידיוק תחליף אבל....

אים אתה אוהב תעופה ואתה רוצה "להישתולל" יש בעיה אחת אים מתוס אמיתי אתה פשות תשלם על זה בחיים שלך! ראיתי קבר בחור שהישתולל אים אולתרה ליית (מתוס קתן מעוד) וכימאת היתרסק בסדה בצפון ליפנה מיספר שנים יש תחליף קצת יותר זול שיאפשר הישתוללות רצינית וביצועים גדולים יותר כמו ה(טיסן) שבתמונה הו תלויי על המנועה שלו במצב הזה בידיוק כמו מסוק :) זה טיסן מונחה רדיו אתה על האדמה והו תס זה לא הרבה יותר טוב מי סימולתור אבל הביצועים יותר טובים ביגלל שאתה לא על אותו התיסן אז הו הרבה יותר כל יחסית לכול מתוס... אבל בכול זות זה קורה במציעות ושהו מיתרסק אתה נישאר חיי זה יכול ליהיות פיתרון זמני בישוילך...
 
להשתולל?!

להבדיל מבכביש, שם הנסיעה היא מימד וחצי, ויש המון מיגונים, הטיסה היא תלת מימדית. השתוללות בסגנון של ילד בן 18 שלקח אוטו מאבא, נגמרת בטיסה כמעט תמיד באסון או בכמעט-אסון. אבל, ארובטיקה, תרגולים חדים, והשתוללות בתעופה אינן מילים נרדפות, למרות שלצערנו ההסטוריה מראה שרבים שעשו ארובטיקה גם השתוללו וזה אכן נגמר באסון. אני מאמין שאפשר אחרת, ואני מקווה להוכיח זאת (זה יקח 50 שנה...) בדוגמא אישית (רכשתי לאחרונה מטוס ארובטי) לגבי הטסת טיסנים כתחליף, מבלי לגרוע מהכיף שבהטסת טיסנים, ממש אין קשר בין הדברים. ארובטיקה היא תחושה של חופש בלתי ניתן להבנה ע"י מי שלא חווה זאת (והתגבר על הקושי הפיזי והמנטלי).
 

jeblesh

New member
לא היצעתי את זה בתור תחליף

היצבעתי על התחום הזה אני לא אומר שארובתיקה זות הישתוללות ופעלולים ארובתיקה זה יותר כמו ציור רק על השמיים :) אבל אותו הבחור דיבר על הישתוללות ופעלולים! ... אמרתי שאים הו רוצה להישתולל בתעופה עדיף שיתיס תיסן זה הכול!... וגם ארובתיקה זות הישתוללות רעיתי בסירתונים ארובתיקה בגובה נמוך הסיבה היחידה שמישהו ירצה לאסות ארובתיקה בגובה נמוך הי בישויל להרשים יותר אבל זות לא ארובתיקה בילבד זה ילדותי ומסוקן בידיוק כמו להישתולל אים האוטו של אבא זה לא יותר קשה זה רק יותר מסוקן ... אים איי פעם אני ילמד לתוס אני יתרחק מארובתיקה כי אני יודעה שאני יאסה דברים טיפשיים יש אנשים ויש אנשים...
 

eligrt

New member
חברה חברה... רק להרגע... ../images/Emo8.gif

אני לא מדבר על להשתולל, תאמינו לי שאני לא רוצה לעשות רשיון טיס כדי לנסוע בכביש עם פרווה על ה דשבורד, דיסק על המראה, מוזיקה בפול ווליום ולעשות דאווינים על בנות... אני בסך הכל תהיתי אם הדבר הזה שנקרא אירובטיקה זה בלקסיקון הישראלי. ברור לי שעד שטייס מגיע לשלב הזה הוא משקיע הרבה הרבה זמן (וכמובן כסף, שאין לי יותר מידי ממנו כרגע...). השאלה נבעה פשוט מבורות בתחום. אם אפשר להשוות לדברים אחרים שאני עוסק בהם אז כן, אני יורד לצלול ועושה FUN, אני צונח ו"משתולל" (אם אפשר לקרוא לזה כך...) וגם עם רכב אני שמח לעיתים לרדת לשטח ולא רק לנהוג בנתיב הימני על 90... מקווה שהצלחתי להבהיר עצמי eligrt
 
אפשרות נוספת

היא להוציא רשיון טייס על אז"מ, ההוצאה נמוכה יותר ויש רק 5 בחינות תיאוריה והמקובל הוא שאחרי הרשיון מתאגדים מספר טייסים, בין 2 ל 4 , רוכשים מטוס בשותפות וטסים עליו בעלות ממוצעת של כ 35 דולר לשעת טיסה. האז"מים המתקדמים, לא נופלים בהרבה מאחיהם הגדולים יותר ואופי הטיסה ושנה ומעניין יותר,לדעתי כמובן, תוכל להתרשם מענף זה של התעופה במינחת ראשון, שם פועלים גם שני בתי ספר לטיסה שישמחו למסור לך עוד אינפורמציה
 
חשבתי שלצונחים חופשית יש קצת חוש הו

בכל מקרה התשובה של יאיר גיל מיד לאחר השאלה שלך מסכמת הנושא, הרבה הרבה כסף.
 

eligrt

New member
../images/Emo6.gif ואלה קרעת אותי - (כסף ../images/Emo7.gif )

נראה לי שאתה צריך לעבוד על החוש הומור שלך... (או אולי אני ???? )
eligrt
 
למעלה