שאלת ניווט.

yuval yelin

New member
שאלת ניווט.

השאלה אמנם מתייחסת ל- FS2000 אבל לדעתי תקפה גם במציאות. אני רוצה לתכנן טיסה מהרצליה לאילת. אני לא רוצה להשתמש ב - GPS שיש בססנה 182 שיש ב - FS2000 אלא רוצה לנווט את הטיסה לבד. איך ניתן לעשות זאת? איך קובעים מה המסלול? איך שומרים על המסלול במהלך הטיסה? תודה מראש.
 

mushkolad

New member
תשובה לשאלת ניווט

התשובה מתייחסת הן ל- fs2002 ולחיים האמיתיים. כמו כל דבר בחיים, יש לבחור איך אנחנו רוצים לטוס. אפשרות אחת: טיסת לפי כללי ראיה או בלשון המקצוענים VFR שזה Visual Flight Rule. בטיסה זו אתה חייב לראות את הקרקע בזמן הטיסה זאת אומרת לא טסים מעל העננים או בלילה כאשר לא רואים כלום. (ולא כמו קנדי ג´וניור). קיימת מפת נתיבים או בוחרים נתיב מסוים המסתמך על תווי הקרקע כמו כבישים נחלים וכד´. לדוגמה אילת טסים מעל כביש הערבה בסוף מגיעים. אפשרות שניה: טיסת מכשירים IFR- Instrument Flight Rule. וכמובן שזאת הטיסה המעניינת . לא מעניין אותנו מזג האויר (כמובן בהוריקן משתדלים לא לטוס) לא העננים ולא הלילה. גם בטיסה זו יש מפת נתיבים. והטיסה מתבססת על תחנות מכ"מ קרקעיות ו- GPS. בחיים האמתיים יש לקבל הגדר מיוחד (רשיון לאחר מעבר בחינות) לטוס בכל אחת מהאפשרויות. ב- FS2002 אתה יכול כבר ללא ההגדרים לנסות לטוס לפי האפשריות הר"מ. בתכנון הטיסה אתה בוחר איך לטוס IFR/VFR , VOR/GPS. טיסה נעימה.
 

mushkolad

New member
היי אופיר

מתקדמים יפה במעשי 25 שעות לערך. תאוריה "תקוע" אין מבחנים בשלב זה במינהל.
 

laronpilot

New member
יש לך שתי אפשרויות

1. לבצע טיסת ראייה 2. לבצע טיסת מכשירים. קשה בסימולטור לזהות נקודות מכיוון שלא כל ישראל קיימת בסימולטור הדרך הפשוטה, לאחר המראה מהרצליה, טוס לכיוון בן גוריון משם כיוון 300 לירושלים מירושלים תמשיך לכיוון ים המלח ומשם דרך הערבה כיוון 180/190 עד אילת לטוס מכשירים צא מהרצליה דרך VOR בן גוריון בתדר 113.5 משם טוס לירושלים בתדר 336 ב ADF משם טוס למצדה VOR 115.0 משם טוס לצופר תדר (לא זוכר, בדוק בסימולטור) משם טוס ללוט תדר 112.0 ובצע הנמחת מכשירים על מסלול 03 מקווה שאתה מבין על מה אני מדבר מקווה שעזרתי במציאות זה לא כל כך דומה, אבל הכיוון הכללי דומה
 

yuval yelin

New member
אולי זה ישמע טיפשי אבל...

איך לא "מפספסים"? אתה אומר מבן גוריון לי-ם זה כיוון 120, אבל זה כיוון מאוד כללי. אני יכול להגיע לצפון ירושלים, מרכז ירושלים או דרומה. האם אני לא חורג בצורה זו מגבולות מסלול הטיסה שלי?
 

laronpilot

New member
שיעור בזק ב ADF

הגעת לבן גוריון פנית כיוון 120 יש לך בלוח המספרים, היכן שבוחרים בתדרים מקום מיוחד להגדרת תדר ADF לקיצור התהליך שחק עם האות A אתה לוחץ A ןמשחק עם ה פלוס והמינוס + - אתה לוחץ פעמיים על ה A, קרי AA ושוב משנה ואח"כ AAA ושוב בקיצור, אתה קובע תדר 336, זהו התדר של NDB ירושלים ברגע שכיילת את התדר הנכון בשעון ה ADF תופיע מחט חץ שתסתובב לכיוון פחות או יותר 120 טוס לכיוון שהמחט תראה לך ועקוב כל הזמן שהמחט תראה כיוון מעלה ברגע שהמחט תסתובב 180 מעלות זה הסימן שעברת את התחנה מקווה שעזרתי.
 

yuval yelin

New member
עזרת והמון - תודה רבה. אם אפשר עוד../images/Emo51.gif

כמה שאלות: 1) איך מנווטים מעל הים? לא ראיתי שיש NDB מעל הים (נניח בטיסה מישראל לקפריסין). מזה הנמכת מכשירים? תודה על כל ההסברים
 
ניווט מעל הים

בכדי להגיע מישראל לקפריסין לדוגמא, וכמובן לא בטיסה מדוייקת על פי הנהל. אתה שם ב-VOR תדר של VOR BGN 113.50 ובוחר את הכיוון מנתבג מה שנקרא "רדיאל" 338 או 337 (בשניהם תגיע)וטס עליו לכיוון 338 עד שאתה יכול לקלוט את התדר של לרנקה VOR 112.80 וממשיך לטוס על רדיאל 157 מלרנקה אך תסמן במחוון ה-VOR את הכיוון אליו אתה טס ז"א 337. אותה הפעולה אתה יכול לבצע על ידי ADF, אך הבעיה ב-ADF שאינו יודע לזהות את כיוון הרוח . אם אתה טס באמצעות-ADF ואתה שומר את המטוס על כיוון המחט לתחנה, למעשה לא תטוס ישר לתחנה אלא במין קשת לכיוון אליו נושבת הרוח בטיסה לפי ADF בפשטות כמובן, אתה צריך למצא את זווית הסחיפה ולתקן לרוח , ז"א המחט לא תעמוד למעלה בדיוק, אלא קצת משמאל או מימין בכדי לתת את התיקון לרוח. בכל מקרה גם אם לא תתן תיקון לרוח, אתה תגיע מדויק לתחנה, אולי יהיה חסר לך מעט יותר דלק (אני יודע שהדלק בסימולטור מחולק בחינם)
 

yuval yelin

New member
היתרון בסימולטור שאפשר לטוס בלי רוח

וזה בנוסף לדלק שהוא בחינם. סתם סיפור, בגלל שהדלק חינם ניצלתי את הסימולטור לבדוק "עד כמה רחוק אפשר לטוס בלי לנחות" ז"א לקחתי 777 והמראתי מלוס אנג´לס בטיסה ישירה לנתב"ג. הניווט כמובן היה אוטומטי לחלוטין אבל טסתי את כל הטיסה (מעל 17 שעות) ונחתתי עם פחות מ - 10,000 ליברות דלק (התחלתי עם מעל ל - 200,000). הורדתי גם 767-300ER וטסתי איתו מנתב"ג לשדה התעופה דלאס שליד וושינגטון. יש יתרון גדול שהדלק חינם ושגם אם הוא נגמר, יש לי צ´אנס לנסות שוב. עכשיו המטרה היא לשחזר את הטיסה של 747-400 מסידני ללונדון. הבעיה היא רק לבחור את המסלול הקצר ביותר.
 
רצוי שתתרגל טיסות עם רוח../images/Emo166.gif

בטיסה עם רוח תוכל ללמוד דברים ממשיים. רצוי שתתרגל טיסות קצרות ועם כל מני רוחות בכדי שתוכל לתרגל תיקון לרוח ואולי כך גם תוכל להשיג את השיאיים של המטוסים שהגדרת, כי רוח גב של מאה או מאתיים קשר יכולה מאוד להואיל. אך אל תשכך לקחת שקיות הקאה לנוסעים!!! אם אתה טס בגמבו, האם לסימולטור שלו יש מערכת ניוט אינרציאלית כמו במציאות. דרך אגב, ניווט ב-GPS זה ממש לא קשה ואתה יכול לצייר לך נתיב מאוד ארוך, מכל מקום בעולם לכל מקום בעולם והוא כבר יתן לך את הנתיב הקצר ביותר, מה שנקרא "מעגל גדול"
 

laronpilot

New member
תשובות

1. ניווט מעל הים ראשית, רוב התעופה המודרנית מנווטת היום עפ"י מיכשור מתקדם מבוסס לווינים כדוגמת GPS ואחרים לפני דור הלווינים הניווט התבצע ע"י קליטות של מכשירי קרקע אתן לך דוגמה, כשאתה יוצא/נכנס לישראל אתה צריך לעבור דרך נקודות דמיוניות מעל הים למשל DEENA הנקודה נמצאת בכיוון מסויים מ VOR בן גוריון ובמרחק מסויים, נניח 12 מייל ישנה גם אפשרות של יצירת הצלבה FIX בין מספר מכשירי ניווט ניתן לנווט אל עזר הניווט וגם מ העזר אני ממליץ לך לחפש באינטרנט חומר על נושא ניווט ושם תמצא את כל התשובות וכמובן, אתה תמיד מוזמן ללמוד טיסה 2. הנמכת מכשירים ציוד מיוחד הנמצא במטוס ועל הקרקע המאפשר לטייס להגיע למסלול מסויים בקו גלישה מסויים ולנחות בביטחה גם בתנאי ראות ומזג אוויר קשים חפש באינטרנט תחת הכותרת ILS מקווה שעזרתי
 

laronpilot

New member
מצטער, לא שמתי לב למה שכתב

יאיר גיל הוא הסביר את הנושא.
 

yuval yelin

New member
תודה על התשובות

הייתי מת ללמוד טיסה אבל התקציב. בינתיים אני מסתפק בסימולטור (אבל מנסה לדמות אותו כמה שיותר למציאות).
 
למעלה