שאלת עלויות וכדאיות ממ"ג/ממ"ר.

  • פותח הנושא UV48
  • פורסם בתאריך

UV48

New member
שאלת עלויות וכדאיות ממ"ג/ממ"ר.

שלום לכם, את ספורט הרחיפה התחלתי במטרה ברורה להגיע ליום בו אוכל לרחף בעזרת מנוע(חלום ינקות שהגיע הזמן לממש). בביה"ס אז המליצו לי להתחיל כמרחף רגיל ורק כשאהיה מיומן דיי להמשיך בקורס מנוע (את אפשרות הממ"ג די העלימו אז - אולי כי פניתי לאנשים הלא נכונים?!). כך עשיתי וכיום אני מרחף בדרגה 1 (כמעט 2 - צריך לסיים את הקורס). הצבתי לעצמי לסיים את קורס הרכס ומייד להתחיל את קורס המנוע. אך דווקא כעט ממש לפני ההוצאה הגדולה של קניית המנוע ולאחר צפייה בפורום הזה ובאתר של רוני עולים בי הרהורי חרטה. אולי הייתי צריך ללכת מלכתחילה לממ"ג, אני מנסה לסכם לעצמי יתרונות וחסרונות של שתי האופציות ואשמח לשמוע מה דעתכם. ממ"ג 1. אפשר לטוס עם נוסע נוסף=אישתי. 2. אפשר לטייל עם ציוד ובכך ל"עשות" טיולים יותר ארוכים ורציניים. 1- עלויות (קניה, אחזקה, הובלה (צריך נגרר)). 2- צורך במנחתים מסודרים (ז"א מסלול ראוי ולא תספיק לי ריצה של כמה מטרים בנ.צ. שכוח אל). 3-. אחסון (אפשרי? ללא בית פרטי עם חניון?). ממ"ר למעשה הכל כבר נאמר למעלה ויתרון של האחד הוא חסרון של האחר. אשמח עם תעירו ותחכימו אותי. אשמח עם תוסיפו מידיעותיכם לגביי עלויות (קורס, קניית חדש, משומש, כדאי לקנות משומש? גם ממ"ר?) וכן אם תוכלו להוסיף לי מידיעותכם לגבי בטיחות (נראה לי שהממ"ג יותר בטיחותי, לא? - כעת כבר יש לי אחריות גם לגבי בנותיי שלא היו במשוואה כשהתחלתי). כמובן שמביה"ס אני אקבל תשובות קצת "משוחדות" ולאחר וקצת הכרתי את הענף ואת ה"כוחות" הפועלים בו החלטתי לפנות ככה לפורום הנכבד. תודה מראש!
 
ממ"ג

אני אומנם רק חודשיים בתחום, אבל הנה דעותי בנושאים שהעלית: 1. בטיחות הממ"ג מוגדר ככלי התעופה הבטוח ביותר ע"י רשויות התעופה בארה"ב. אין ספק שהוא בטוח יותר מממ"ר. 2. קניית חדש - בסביבות 25,000$. קניית משומש במצב טוב 10,000$ 3. ניתן לאחסן במנחתים המיועדים לכך (לדוגמא במנחת ליד חוות רונית השייך לדביר מצנחי רחיפה) 4. כיום אני ממריא ונוחת במנחתים מסודרים, אך ממה שנאמר לי ע"י וותיקים בתחום אזי מבוצעות נחיתות והמראות גם בשבילי ג'יפים לפעמים. אך באופן עקרוני כל שדה פתוח ללא מכשולים ומספיק ארוך יכול לשמש אותך. 5. עלויות אחזקה שוטפות - דלק, שמן, פלאגים כל 25 שעות, פילטר שמן ודלק כל 50 שעות ומעל לכל שוב נושא הבטיחות. מקווה שעזרתי לך במשהו.
 

UV48

New member
תודה. ולגבי נוסע נוסף.

קודם כל, תודה על התשובות. ואני אמשיך "להפציץ": האם המחירים האלו הן עבור ממ"ג לטייס בלבד או זוגי? האם הטסת נוסע נוסף דורשת פרוצדורה נוספת (כמו טנדם במצנחים) או שהקורס הוא כללי וכל אחד יכול חארי זה לקנות ממ"ג כרצונו (זוגו/יחיד)?
 
תשובה

המחירים הם לממ"ג עם שני מושבים. לא ראיתי בארץ ממ"גים עם מושב אחד (ראיתי כאלה למכירה בחו"ל) הקורס מבוצע כמובן על ממ"ג דן מושבי. הקורס מקנה לך דרגה I. בשלב זה אתה טס לבד ושם על המושב האחרוי משקולת (מיכל עם חול ומים) של כ 50ק"ג. במצב הנ"ל אתה צריך לצבור 25 שעות טיסה ומינינום של 3 חודשים, שלאחריהם תעשה בחינה שלב II (המחיר הוא כ 500 ש"ח) במהלכה תצטרך להוכיח את יכולותיך במספר תחומים כגון נחיתה עם מנוע כבוי ועוד. במידה ועברת בהצלחה את הבחינה הנ"ל אתה יכול להטיס נוסע נוסף. המלצה כללית היא לא למהר ולהטיס נוסעים נוספים לפני שרכשת מספיק ניסיון וידע (בכל זאת טיסה היא ספורט עם מידת סיכון כלשהיא).
 

gnetzer

New member
התשובה הכמעט אולטימטיבית...

בטיחות !!! הסיכוי לקריסת כנף בממ"ג כמעט ולא קיים עקב עומס הכנף הגבוה, וזה בניגוד למצב במצנחי רחיפה רגילים, ומן הסתם גם ממ"רים. רק השבוע קרתה תאונה קטלנית של מצנח רחיפה מסיבה זו. וגם אם בכל זאת החלטת להתרסק מסיבה זו או אחרת, מסגרת המתכת התעופתית של הממ"ג תספוג את העונש אשר טייס הממ"ר סופג בגופו. נוחות + נוסע נוסף, זה ברור ... לגבי שדה המראה ונחיתה, בדרך כלל לא בעייה, בעיקר נחיתה שלא מצריכה יותר מדי מסלול לטייס הממוצע.
 

matangr

New member
ממ"ג או ממ"ר?............ממ"ג!!!!!!

לדעתי אין כמו חוויית הטיסה של הממ"ג ולמרות שלא טסתי על ממ"ר, ממ"ג לדעתי זה הכלי האידיאלי עם כל יתרונותיו וגם החסרונות האחדים: בעיית רוחות, ו...זהו. שיהיה בהצלחה ואם יהיה לך ממ"ג, דבר איתי ונעשה טיול!! ביי
 
למעלה