למה צבעי היסוד הם כחול, אדום וירוק
מבנה העין: בעין יש רטינה המכילה 3 סוגי תאים קוניים, כאשר כל תא רגיש לצבע אחר- אדום, ירוק וכחול. ולכן, כל צבע שאדם מסוגל תאורטית לראות מורכב מתערובת שלושת הצבעים הללו. ישנם מספר שיטות של עירבובי צבעים אולם במחשבים משתמשים ב-2 שיטות עיקריות: עירבוב צבעים ע"י הוספתם הבסיס לשיטה זו הוא שאם מערבבים את שלושת הצבעים הייסודיים מקבלים את הצבע הלבן. זהו תהליך הקורה כאשר הגלים של הצבעים המעורבבים ניכנסים ישירות לתוך עין האדם, מבלי להיות מוחזרים מגוף כלשהוא. אז, למשל, הצבע הצהוב יווצר כאשר גל אדום יתערבב עם גל ירוק. תהליך זה קורה למשל במסכי מחשב (או טלויזיה). עירבוב צבעים ע"י הפחתתם הצבעים נוצרים מהצבעים היסודיים סיאן, מגנטה, וצהוב ע"י תהליך של סינון, או הפחתה של צבעים. כאשר גל אור פוגע באוביקט מסוים, הרי איזשהוא צבע נבלע ע"י האוביקט, ולכן האור המוחזר מהאוביקט והמגיע לעין הינו האור המקורי פחות צבע האור שאותו בלע האוביקט. בהדפסה, הצבע הלבן נוצר ע"י הנייר הלבן, כלומר כאשר אנו רוצים לקבל הדפסה של גוף לבן אנו מעוניינים לא להדפיס כלל אף צבע באיזור הזה. (בניגוד לשיטת תוספת הצבעים) כאשר אנו רוצים להדפיס צבע שחור (שבשיטת החיבור פרושו אף צבע) הרי בשיטת החיסור אנו צריכים להדפיס את כל הצבעים כך שהם יסננו את כל האור המוחזר מהנייר, ושום אור לא יחזור מנקודה מסוימת זו על הנייר אל תוך עיניינו ולכן יראה לנו כשחור. כדי שנראה למשל הדפסה אדומה, בשיטת החיסור, אנו צריכים להחסיר (לסנן) מהאור והנייר הלבן את הצבעים מגנטה וצהוב, וכך שארית האור שתעבור דרך מסננים אלה תראה לעין האדם כאדום. שים לב, שיטת ההפחתה עובדת כאשר הצבע פועל כמסנן, משמע, דיו שהצבע הלבן (כל הצבעים) עובר דרכו, והצבע מסנן חלק ממנו. הצבע (הדיו) במקרה זה הוא שקוף, הוא מסנן חלק מהצבעים והוא מעביר חלק אחר מהצבעים. לא כך המצב, למשל, בציור בצבעי שמן, הצבע אינו שקוף, והצבע נקבע ע"י עיקרון חיבור צבעים. בחיים הממשיים העניינים יכולים להסתבך כאשר צבעים מסוימים הינם שקופים, אחרים אטומים, וחלקם קצת שקופים וקצת אטומים. סיבוך נוסף הינו שהאור המקורי לעיתים נדירות הינו לבן, ובד"כ אינו מכיל את כל הצבעים, ולא בכמויות שוות. כדי לפשט את העניין עד כמה שאפשר, הייתי ממליץ לך להתחיל לחלום בשחור-לבן בצבע חום. לחלום מותר, לא כן?