שאלת רכבת

GoldenEyes

Well-known member
כל יום אני נוסע ברכבת של 15.40 לאשקלון
כל יום הרכבת מגיעה לתחנת ההגנה
נעצרת
אנשים נעמדים ליד הדלתות
הדלתות לא נפתחות
אחרי דקותיים הרכבת זזה עוד כ 50 מטר
ואז הדלתות נפתחות
מה הספור של העצירה הזאת ואז לזוז שוב ?
 

raya

Well-known member
כל יום אני נוסע ברכבת של 15.40 לאשקלון
כל יום הרכבת מגיעה לתחנת ההגנה
נעצרת
אנשים נעמדים ליד הדלתות
הדלתות לא נפתחות
אחרי דקותיים הרכבת זזה עוד כ 50 מטר
ואז הדלתות נפתחות
מה הספור של העצירה הזאת ואז לזוז שוב ?
אני יכולה לספר מה קורה כשהרכבת מגיעה לתחנת באר שבע מרכז - תחנה סופית.
הרכבת נעצרת, הדלתות לא נפתחות, ואז היא מתקדמת עוד כמה מטרים ועוצרת סופית.
זה בדיוק אותו הדבר מה שאתה מתאר, רק בהבדל אחד, בתל אביב זו לא התחנה הסופית.
למה היא נעצרת וממשיכה אחרי זמן קצר לנסוע כמה מטרים - לא ברור.
 
נערך לאחרונה ב:
אני יכולה לספר מה קורה כשהרכבת מגיעה לתחנת באר שבע מרכז - תחנה סופית.
הרכבת נעצרת, הדלתות לא נפתחות, ואז היא מתקדמת עוד כמה מטרים ועוצרת סופית.
זה בדיוק אותו הדבר מה שאתה מתאר, רק בהבדל אחד, בתל אביב זו לא התחנה הסופית.
למה היא נעצרת וממשיכה אחרי זמן קצר לנסוע כמה מטרים - לא ברור.
גם במודיעין מרכז
 

מיקלוש77

Well-known member
גם במודיעין מרכז
לדעתי הסיבה היא כזו: בתחנת מודיעין מרכז, בסוף הרציפים יש קיר, כלומר אין המשך של המסילה כשנגמר הרציף. למיטב זכרוני זה בדיוק אותו דבר בבאר שבע מרכז, שם כשנגמר הרציף יש אוטם מסילה.

מטעמי בטיחות הרכבת צריכה לעצור כמה מטרים לפני מקום העצירה הייעודי שלה, ואז שוב להתחיל ממהירות אפס להתקדם לאט עד לקו העצירה הסופי.

זה מעצבן, ומוסיף עוד איזה חצי דקה מיותרת לנסיעה. מה שמעניין, שברכבות החשמליות שמגיעות למודיעין מרכז אין את הנוהל הזה - אולי כי הבלימה יותר אמינה? את זה אני כבר לא יודע.
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי הסיבה היא כזו: בתחנת מודיעין מרכז, בסוף הרציפים יש קיר, כלומר אין המשך של המסילה כשנגמר הרציף. למיטב זכרוני זה בדיוק אותו דבר בבאר שבע מרכז, שם כשנגמר הרציף יש אוטם מסילה.

מטעמי בטיחות הרכבת צריכה לעצור כמה מטרים לפני מקום העצירה הייעודי שלה, ואז שוב להתחיל ממהירות אפס להתקדם לאט עד לקו העצירה הסופי.

זה מעצבן, ומוסיף עוד איזה חצי דקה מיותרת לנסיעה. מה שמעניין, שברכבות החשמליות שמגיעות למודיעין מרכז אין את הנוהל הזה - אולי כי הבלימה יותר אמינה? את זה אני כבר לא יודע.

אינני זוכר דבר כזה קורה בירושלים נבון או בתחנות טרמינל שאני מכיר בחו"ל (ברייטון, תחנות הטרמינל הלונדוניות, מאלאגה סנטרו אלאמדה וכו'. אולי יש לרכבות בארץ בעיה כלשהי עם איתור נקודת העצירה.
 

מיקלוש77

Well-known member
אינני זוכר דבר כזה קורה בירושלים נבון או בתחנות טרמינל שאני מכיר בחו"ל (ברייטון, תחנות הטרמינל הלונדוניות, מאלאגה סנטרו אלאמדה וכו'. אולי יש לרכבות בארץ בעיה כלשהי עם איתור נקודת העצירה.
זה לא סותר את מה שכתבתי למעלה. גם במודיעין מרכז הרכבות החשמליות לא עושות את הנוהל הזה. רק רכבות הדיזל.

זה ממש נוהל: הרכבת עוצרת עצירה מוחלטת. מחכה כמה שניות ומתחילה בנסיעה זוחלת עד לנקודת העצירה הסופית ואז עוצרת ופותחת את הדלתות. נשמע מאוד כמו איזה שהוא נוהל בטיחות. אולי כי מרחק העצירה של רכבות הדיזל ארוך הרבה יותר מזה של חשמל.
 

קו 415

Active member
זה לא סותר את מה שכתבתי למעלה. גם במודיעין מרכז הרכבות החשמליות לא עושות את הנוהל הזה. רק רכבות הדיזל.

זה ממש נוהל: הרכבת עוצרת עצירה מוחלטת. מחכה כמה שניות ומתחילה בנסיעה זוחלת עד לנקודת העצירה הסופית ואז עוצרת ופותחת את הדלתות. נשמע מאוד כמו איזה שהוא נוהל בטיחות. אולי כי מרחק העצירה של רכבות הדיזל ארוך הרבה יותר מזה של חשמל.
הבנתי שרכבות חשמליות יכולות לתכנן בדיוק את העצירה
מה שמסובך הרבה יותר בדיזל
האם אנשים שנוסעים באחד מהקווים החשמליים מכיר את הנוהל של העצירה ושוב תנועה או שזה באמת קורה רק בדיזל?
 

Ccyclist

Well-known member
זה לא סותר את מה שכתבתי למעלה. גם במודיעין מרכז הרכבות החשמליות לא עושות את הנוהל הזה. רק רכבות הדיזל.

זה ממש נוהל: הרכבת עוצרת עצירה מוחלטת. מחכה כמה שניות ומתחילה בנסיעה זוחלת עד לנקודת העצירה הסופית ואז עוצרת ופותחת את הדלתות. נשמע מאוד כמו איזה שהוא נוהל בטיחות. אולי כי מרחק העצירה של רכבות הדיזל ארוך הרבה יותר מזה של חשמל.

אצלנו יש סימוני בלימה בחצי הדרך ברציף. אם זה חסר בארץ - אולי זה מסביר מדוע אין האטה למהירות שמאפשרת עצירה מדוייקת. כמו כן, אצלנו יש העדפה לקרונועים בעוד שבארץ משתמשים במשהו מיושן שנקרא "קטר". אולי זה מקשה על עצירה מדוייקת כי במקום שהמנועים יפוזרו לאורך הרכבת כולה - יש רק יחידה ממונעת אחת.

אציין שבאירופה נדיר יחסית לנסוע בדיזל (אף שעל פניו יש יותר מסילות לא מחושמלות - המסילות הראשיות יותר בקווים העיקריים מחושמלות) ושעקרונית אפילו בארץ אין באמת רכבות בהנעת דיזל מכאנית אלא רכבות חשמליות עם גנרטור דיזל שמייצר חשמל עבורן ברכבת במקום חיבור לחישמול חיצוני.
 

luisluis

Active member
זה לא סותר את מה שכתבתי למעלה. גם במודיעין מרכז הרכבות החשמליות לא עושות את הנוהל הזה. רק רכבות הדיזל.

זה ממש נוהל: הרכבת עוצרת עצירה מוחלטת. מחכה כמה שניות ומתחילה בנסיעה זוחלת עד לנקודת העצירה הסופית ואז עוצרת ופותחת את הדלתות. נשמע מאוד כמו איזה שהוא נוהל בטיחות. אולי כי מרחק העצירה של רכבות הדיזל ארוך הרבה יותר מזה של חשמל.


הנוהל אולי חשוב אבל הביצוע דבילי

עצרתם? תפתחו את הדלתות.. תנו לנוסעים לרדת.. אחר כך תסגרו את הדלתות תתקדמו את הכמה מטרים לעצירה הסופית. זה דבילי להחזיק את הנוסעים בתוך הרכבת בשביל הפרוצדורה הזאת.

זה רק מראה כמה הרכבת לא חושבת על הנוסעים.
אפשר להשיג את התוצאה הרצויה בפחות נזק לנוסעים.
 

raya

Well-known member
לדעתי הסיבה היא כזו: בתחנת מודיעין מרכז, בסוף הרציפים יש קיר, כלומר אין המשך של המסילה כשנגמר הרציף. למיטב זכרוני זה בדיוק אותו דבר בבאר שבע מרכז, שם כשנגמר הרציף יש אוטם מסילה.

מטעמי בטיחות הרכבת צריכה לעצור כמה מטרים לפני מקום העצירה הייעודי שלה, ואז שוב להתחיל ממהירות אפס להתקדם לאט עד לקו העצירה הסופי.

זה מעצבן, ומוסיף עוד איזה חצי דקה מיותרת לנסיעה. מה שמעניין, שברכבות החשמליות שמגיעות למודיעין מרכז אין את הנוהל הזה - אולי כי הבלימה יותר אמינה? את זה אני כבר לא יודע.
אבל לאחר העצירה ותחילת הנסיעה, הרכבת לא מגיעה לסוף מערכת הפסים. היא נעצרת לפני ה"מחסום", כך שממש לא ברור לשם מה ההליך הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל לאחר העצירה ותחילת הנסיעה, הרכבת לא מגיעה לסוף מערכת הפסים. היא נעצרת לפני ה"מחסום", כך שממש לא ברור לשם מה ההליך הזה.

המחסום הוא לצרכי חירום. הרכבת אמורה לעצור מרחק מסויים לפניו. אם יש סימון לנקודת העצירה של הרכבת ואולי משהו כמו מסכים לסקירת הדלתות כפי שיש אצלנו - הנהג צריך להתמקם בנקודה הנכונה.
 

raya

Well-known member
המחסום הוא לצרכי חירום. הרכבת אמורה לעצור מרחק מסויים לפניו. אם יש סימון לנקודת העצירה של הרכבת ואולי משהו כמו מסכים לסקירת הדלתות כפי שיש אצלנו - הנהג צריך להתמקם בנקודה הנכונה.
אבל - העצירה הסופית היא עוד לפני המחסום, ולאחר העצירה ה"זמנית" שלא ברור לשם מה היא נעשית.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל - העצירה הסופית היא עוד לפני המחסום, ולאחר העצירה ה"זמנית" שלא ברור לשם מה היא נעשית.

בתמונות הבאות מהשלום יש שלט צהוב וחץ המראים לנהג איפה עליו לעצור את הרכבת. אינני יודע אם יש סימון במחצית הרציף שיקל על עצירה מדוייקת, אך ברור שמסומן איפה לעצור.

אם מה שקורה בתחנות הטרמינל הוא שהרכבות עוצרות מוקדם מדי - הרי שעליהן להמשיך לנקודת העצירה הרשמית. כל זה קצת מוזר לי כי כשנסעתי ברכבות הדיזל של ר"י בעבר ואפילו זו לעכו וחזרה באוקטובר - לא שמתי לב לתופעה של עצירה וזחילה כפי שאת ואחרים מתארים בתחנות הטרמינל.

בעבר נסעתי לרעננה מערב ברכבת דיזל לפני החישמול ולפני החיבור להרצליה, כשהיא היתה תחנת טרמינל. אינני זוכר תופעה מעצבנת כזו שם, ואני חושב שהייתי זוכר תופעה כזו.

20231005_143807.jpg 20231005_143839.jpg
 

k-don

Well-known member
כל יום אני נוסע ברכבת של 15.40 לאשקלון
כל יום הרכבת מגיעה לתחנת ההגנה
נעצרת
אנשים נעמדים ליד הדלתות
הדלתות לא נפתחות
אחרי דקותיים הרכבת זזה עוד כ 50 מטר
ואז הדלתות נפתחות
מה הספור של העצירה הזאת ואז לזוז שוב ?
תשאל את מנהל התחנה
 
למעלה